Höstträff Skaraborg?

Luff

Trådstartare
[EDIT på Anv begäran av moderatorn]
Några fler som ska med?
21 september. Samling 10.00 vid Halna bygdegård. Skjuts kan ordnas från Skövde och säkert från fler ställen om ni hojtar.

[/EDIT]



Känns som det är dags att fundera på om vi inte skulle dra ihop en träff.
Atle o Ptr hade en idé om att träffas i deras kanter och kanske köra lite. Men dom var tvungna att ha klarat av skörden först.

Så hur ser det ut i slutet på september?
Vilka vill hänga på?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstträff Skaraborg?

Åh, blir det körning hade jag jätejättegärna velat vara med!! Kommer mer än gärna annars också, dock jobbar jag varannanhelg två månader framöver, så det beror på när det blir? :)
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Det finns två ide'er om turer än så länge.

En kortare plattmarkstur längs Göta kanal (då vi bara "råkar"vara på samma plats och köra samma sträcka. Skulle tro att det blir ca 2 mil.

Några passager lite trånga då jag inte har nyckel till bommarna. Skogsvagnen går igenom som är 1.30. I värsta fall får man väl spänna av så att där går att krångla lite utan risk.

En annan ide' var en tur upp mot Kinnekulle. Misstänker att den är lite tuffare, men vet inget om det och där är säkert alternativ.

(För min del så ser jag gärna att det blir den mot våren när häst och husses hästtransport är i bättre skick).

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Trodde väl att ni hade filurat. Vilken är det du vill vänta med?
Göta kanal låter väl bra - så kan några åka, kanske cykla och tom rida om det är så.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Kinnekulle käns som mer fantastiskt till våren.

Göta kanal nu i höst. Får försöka hitta vart vi ska starta ifrån om det blir många hästtransporter. Kan vi acceptera nån kilometer asfalt så är bygdegården nog hyfsat alternativt som är lätt att hitta till. Vi får städa av plan efter oss. Ska höra mig för.

Kanske kan vi erbjuda några platser till föreningens medlemmar som "hyra" för parkeringen?

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Låter väl klockrent. Vilken bygdegård är det du menar? Vilken sträckning av kanalen?
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Halna, och så ner till Tåtorp och rast vid Lanthöjden.Sen andra vägen tillbaks.

Ska klura lite mer.

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Då har vi kommit så långt. Vi siktar på att följa Göta kanal en bit - himla fin väg. I "slutet" på september.
En lördag brukar ju vara standard. Då har vi 14, 21 o 28 att välja på.
Någon som spår väder som kan säga när det är bäst?
 
Senast ändrad:
Sv: Höstträff Skaraborg?

Då så
21 september vid Halna bygdegård för en tur med diverse omotoriserade fordon. Fyrbenta eller tvåhjulade.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Jag är borta varje helg i september, men jag hänger gärna på en sådan där rid- eller körtur någon annan gång. Det låter ju hur mysigt som helst! :) Så ska ni ta en sådan tur men inte så uppstyrt hänger jag gärna med.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Uppstyrt? Nu blir jag förvirrad. Vi har bestämt datum och Ptr som kan vägar som går att köra på fixar en bra rutt.
Vad är så uppstyrt?
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Jag tänkte mer att det inte är så ofta man planerar en sådan här grej så långt i förväg och att man drar igång en buketräff. :) Jag tänkte mer att ni kanske gör sådana här grejer ibland utan att göra det "offentligt".
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Ok, har ingen aning. Vi har under min tid på Buke haft bara offentliga Buketräffar i Skövde/Skaraborg som jag vet om.
Om andra träffas privat har jag ingen aning om. Astronaut och jag har träffats någon gång förut men det är allt.

Atle och Ptr kom på iden med körning och det lät så kul så jag knuffade på lite. Och om folk ska ha med sig hästar och cyklar så behöver man väl lite tid att planera. Buketräffarna är ju annars kända för att börja med 25 personer som säger -Åh va kul och sen kommer 5 eller ingen.

Så nu kan man planera in det i almanackan och sen allteftersom så får vi väl se hur många som hänger på.
Jag har inte sett till Atle än i tråden och är nyfiken på hur många som kan åka vagn med Ptr o Atle och om det är fler som ska ta med häst.
Jag kommer nog att cykla.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Beror lite på om jag kan boka nån andrekusk med.

Har inte hört med byggdegården än. Men vi siktar på att det funkar.



Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

KL
Låter som en trevlig tur. Kan tänka mig följa med om vi är hela och friska. Min körhäst har haft ett gäng otäcka skador i år, så någon körning blir det inte tal om denna gång då den är på tillfriskning och inte är igång. Men vi kommer antingen i grimma och grimskaft och promenerar, eller så kommer jag själv och tar med cykeln tänkte jag.

Ptr, är det en arbetshäst du har? Skulle gärna hålla tömmarna några meter och känna på "riktig" häst. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp