Höstträff Skaraborg?

Sv: Höstträff Skaraborg?

Hund ska röntgas, jag ska till Stockholm o fira syskonbarn, måste köpa kurslitteratur så har inte råd att åka iväg någonstans just nu. Nästa gång :)
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

kl,

Måste man alltså ha med sig cykel eller egen häst? Hade gärna följt med och åkt häst oc h vagn, alt lärt mig :D Det var hundra år sen jag satt bakom häst!

Och hur tar man sig dit från Skövde?
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Astronaut -Har råd? Flicka lilla, vi ska ut i skogen. Skjuts kan väl lösa sig och mat måste du ju äta ändå. Fast är du i Stockholm så blir det krångligt.

Yorkwann mfl
Min fundering är om man ska mötas på något fikaställe utmed kanalen (Göta kanal)om inte alla är intresserade av att följa hela vägen.
Jag tror att Ptr´s runda går runt så man kommer tillbaka till Halna bygdegård.
Sen får vi väl slåss om en stund på kuskbocken - jag skulle också gärna prova köra för det var länge sedan.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstträff Skaraborg?

Tåtorp är väl lämpligt om man utgår från Ptr:s färdplan?
Dvs som samlingsplats för dem som inte vill eller kan vara med på hela färden.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Om dom inte har byggt om sen jag bodde där borta i krokarna så är vägen i till tåtorp en riktig skitväg och så är det ont om parkeringsplatser både för bilar och ännu mer för bil med släp.
Då är vassbacken bättre.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Om allt går i lås så var det tänkt med Lanthöjden som det långa stoppet.

Fast eventuellt så är det en av markägarna som kommer att kräva att vi rastar mer eller mindre i hans trädgård om han ska öppna bommen, och då blir det Tåtorp!

Sen beror det på hur många vi blir, går ja att turas om på cyckeln med. Lanthöjden når man om man åker in tex över vassbacken.

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Sommartid finns hela båtuppställningsplatsen att snurra runt på, men det blir lite fånigt då vi får skicka folk tillbaka på väg de inte kört.

Turen är så platt, är det 10 stigmeter totalt på hela turen så är det inte mer, och vi tar det lugnt och vackert. Ska inte vara nåt problem på nåt vis.

Det som är är att jag vill ha lite ordning och reda och städat och uppplockat efter oss, vi får turas om med skitskyffeltjänst helt enkelt. Det löser sig!

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Det blir kanske lättare, om det nu är trångt om utrymmet vid Tåtorp. När jag var där senast för en del år sedan, var vi ju motorcykelburna, och då tänkte jag inte på att det var särskilt trångt om utrymme.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Blir mindre rörigt om de flesta är med hela vägen, kortdistans cycklare kan cyckla från tex vassbacken eller rent av möta upp vid lanthöjden. På det viset så slipper vi broar med. De har en vansinnig förmåga att de ska öppnas enda gångerna på dan det är minst lämpligt!

Vitsen med startpunkt är att det ska vara lätt att hitta samt räkna in fåren!

Lugna er nu så ska jag höra om lov att använda parkeringen vid bygdegården!

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Nuså!

Det var längre än jag mindes! Som en nästan ren skritttur så tog det 5 timmar runt, härligt.

Ena bommen får vi öppnad, den andre markägaren återstår att få tag i. En sten hindrar trafiken på ett ställe men min vagn tar sig förbi. Tror nog det kan funka, kanhända att vi får ta loss nån häst och baxa vagnen för hand i värsta fall. Likaså med den andra bommen.

Kanalbolaget har fått för sig att det är tilllåtet att rida på kanalbanken från 1 okt. Vi ska försöka att kolla om tillstånd ochså med tanke på vagnar som ändå är fordon.

Fikastoppet ändrar vi till Tåtorp då där var trångt och dessutom en jordhög vid parkeringen vid Lanthöjden. Om vi inte får lov att gå längs kanalen åker vi tillbaka samma väg vi kom. Ska finnas flera vägar men jag har inte undersökt dem.

Byggdegårdens parkering är bokad, ska gå att gå på toa där med är det tänkt.

Så det går framåt i planeringen, återstår nu att få tag i en extra vagn. Men det ger sig.

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Jag har inte sett till Atle än i tråden och är nyfiken på hur många som kan åka vagn med Ptr o Atle och om det är fler som ska ta med häst.
Jag kommer nog att cykla.
Du får gärna åka med mig, om du vill! Som tur var luftade jag ena hästen i förmiddags och sprang på ptr under vägen. På så sätt fick jag reda på tråden! Det är klart jag ska med och sanning att säga har jag tjuvtränat både på Kinnekulle och tillsammans med andra hästar.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Åhhh tack, jag slipper cykla alltså.
Jag kan också plocka upp folk på väg dit. Kan ta vägen "över" Skövde.
När måste vi börja vid Halna?
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Kanalbolaget ville inte ge tillstånd för oss att traifikera kanalbanken med häst några dar för tidigt.De påstod att där var för många som frågat!

Som jag ser det gör det inte så mycket, Tåtorp är vackert så det blir dit och tillbaks om jag inte hittar nån annan väg.

Skulle tro att 10 vid bygdegården skulle funka, kanske kan vi rulla iväg till 11 då.

Ev har jag en extra kusk att tillgå, inte mer än en vagn igång. Malle är rätt rejäl så. Men annars får nån rida honom.

Tänkte lägga ut på fb med men det får vara lite färdigt med allt först och det börjar arta sig.

Pigg och ivrig häst har han Atle, vacker sak!

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Åja, tänkte att du behövde prata med mig så jag tänkte intensivt på dig så att du skulle dyka upp, funkar förbluffande ofta.

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Kl..

Åh vad det låter kul. Jag som i sommar köpt två ponnisar för köra med.
Har precis fått hem vagn och sele, men inte kommit igång än.
Men nästa gång ni ger er ut, kanske jag kan hänga med :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp