Höstträff Skaraborg?

Sv: Höstträff Skaraborg?

Detta är inget anordnat evenemang på det sättet.

Var och en ansvarar för sina djur och sitt ekipage.Vi råkar bara köra åt samma håll. Blir ett par km trafikerad väg,, genom nån tomt.

Jag tänker inte ha åsikter om det, men det ska funka.

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Några fler som ska med?
21 september. Samling 10.00 vid Halna bygdegård. Skjuts kan ordnas från Skövde och säkert från fler ställen om ni hojtar.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Men åker du ändå inom Skövde? Eller blir det omväg om du skulle plocka upp mig där, för då kan jag ta tåget?
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Dåså!

Sista bommen öppnar sig och turer är nu helt spikad i sin sträckning.

Buketräfftur mellan Halna byggdegård och Tåtorp nu på Lördag

Samling ca tio och avmarsch kl 11.

Häst och vagn, häst och ryttare samt cycklar med Cycklister är välkomna.

Var och en ansvarar för sina ekipage!

Mvh
Peter Eklund
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Bara flaket kvar att spika ihop!

Tänkte nästan ta lite björkved att sitta på, men det blir onödigt tungt.

Vi kommer att få samsas om parkeringen med lite seminariumfolk som hyr byggdegården under helgen. Taken är att bilar med släp får stå längst ner mot kyrkanmed motorhuven mot vägen så att vi lastar av inåt.

Blir det trångt så kan bara bilar ställa sig uppe vid kyrkan, Det löser sig

Hjärtligt välkomna!

Peter Eklund
070-55 333 10
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Ja trångt vart det inte då bara en kom med häst. Men vilken häst, en pigg hingst med en otrolig trav!

Tack alla för en trevlig tur!

Ptr
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Helt otroligt trevligt och fantastiskt fint väder - bra planerat av dig Ptr.
Tyvärr upptäckte Atle mig när jag försökte stoppa in den Gule i bagaget med Yorkwanns vovve. Hade han inte gnäggat så hade det nog gått.
 
Sv: Höstträff Skaraborg?

Helt otroligt trevligt och fantastiskt fint väder - bra planerat av dig Ptr.
Tyvärr upptäckte Atle mig när jag försökte stoppa in den Gule i bagaget med Yorkwanns vovve. Hade han inte gnäggat så hade det nog gått.

Jag kunde också ha tagit med sådan gul. Kanske på cykelstället. Hade kunnat ta en av de större bruna också, men då hade bilen blivit baktung, och föttera på de bruna hade släpat i backen. Kanske om jag haft takräcke... Magen liksom över biltaket och så benparen på varsin sida bilen...

Tack Ptr med flera, för välordnad träff. Tack Luff för att du drog igång tråden. Tack Ptr för den för dagen nybyggda terrängående vagnen, så vi alla fick åka med, dragna av riktiga hästkrafter. Tack Atle, för att du ansträngde dig med att bygga plocka isär och plocka ihop rockard för att ta med och köra din vackre guling. Tack övriga två och fyrbenta för att ni kom och för trevligt sällskap. Det var ett mycket fint gäng jag fick träffa idag. Det här gör jag gärna om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp