Hon ska bara gå och gå och gå och gå

LitenIsa

Trådstartare
Nån mer som har en sån liten söting som min som bara ska gå och gå och gå hela tiden. Man ska bara traska runt med henne och hålla henne i händerna. Sitta på golvet är sååå tråkigt för då kommer man ingenstans och krypa har hon inte lärt sig ännu (är 9 månader). Jag har försökt tala om för henne att man ska lära sig krypa innan man lär sig gå men det örat vill hon inte lyssna på:grin:.

Undra om man kan köpa platåskor till henne så man slipper gå runt så dubbelvikt;).
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Nån mer som har en sån liten söting som min som bara ska gå och gå och gå hela tiden. Man ska bara traska runt med henne och hålla henne i händerna. Sitta på golvet är sååå tråkigt för då kommer man ingenstans och krypa har hon inte lärt sig ännu (är 9 månader). Jag har försökt tala om för henne att man ska lära sig krypa innan man lär sig gå men det örat vill hon inte lyssna på:grin:.

Undra om man kan köpa platåskor till henne så man slipper gå runt så dubbelvikt;).

Gåstol kanske vore nått.
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Det har hon en. Men hon får upp en sådan hastighet i den att de börjar bli farligt. Flyger över trösklar och jag är rädd att hon ska dundra in i bordskanter:o.

Går fort som rackarn i gåstolen:grin:
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

*Räcker upp en hand*

Rasmus ska bara gå och gå och gå. Han blir asförbannad när det är dags för krypträning.
Gåstol har vi ganska precis köpt och den älskar han.
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Fniss, här är en till (7.5 månad) man får gå omkring med och hålla i händerna. När hon inte sitter i gåstolen.. Sitta eller krypa på golvet går fet-bort!

20329634.jpg
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Vi får väl stå ut. Tids nog så traskar de runt själva:D
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Ja du, dottern började vilja gå när hon var 6 månader (då höll man om kroppen). Krypa lärde hon sig vid 1 år...

Vi fick extremt ont i ryggen (extra eftersom vi är ganska långa, särskilt min man som är 2 meter!!). Men delvis vande man sig också. Ju duktigare hon blev desto mindre hjälp behövde hon. Jag köpte också en sele som hon kunde ha när hon var duktigare men ändå ramlade mycket (jag stöttade henne då med selen istället och kunde i alla fall gå med rak rygg).

Vid 10-11 månader var hon dock så duktig att jag bara gick efter (i början dock med krökt rygg också för att snabbt kunna hugga henne om hon ramlade). Numera (vid 15 månader) känns det som ett avlägset problem, men jag minns att det var fruktansvärt jobbigt...
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Om du inte vet det så skruvar man (på de vanligaste gåstolarna) på en skruv vid hjulen så den bromsas, det går ju knappt att föra den fram om man skruvar tillräckligt hårt.

Annars kan man snurra en gummisnodd runt hjulet så den kärvar lite.

Jag kan inte gå med vikt rygg för jag får så ont..
 
Sv: Hon ska bara gå och gå och gå och gå

Det visste jag faktist inte att man kunde ställa in trögheten på hjulen precis som på lära gå vagnen då. det är aldrig försent att lära sig något nytt.
till mitt försvar får jag väl säga att vi har lånat gåstolen av min syster;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 087
Senast: Elendil
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 707
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 690
Senast: Gruvan
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp