Bukefalos 28 år!

Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Hon ska flytta imorgon och få bli en utekatt. De nya ägarna är medvetna om att hon inte är kastrerad och de kommer göra det omgånde (alternativt ge henne p-piller om de vill ha en kull senare när hon blivit 2-3 år.)

skogstrollet förstår min tanke. att jag inte ser något hopp om henne här längre. Och misstankarna om att hon inte trivs här som innekatt. Därför ser jag att hon kommer till ett nytt hem där de nya ägarna avgör om hon ska vara fertil eller steril.

Jag tog henne i nackskinnet för det gör henne lugn. (jag BÄR HENNE INTE i nackskinnet utan jag bär henne på rumpan).


Vi har trott länge att det är något fel på henne. Hon springer rakt in i väggar och kan inte fokusera när man leker med henne. hon är så "långsam" i reflexerna. Men veterinären kunde inte hitta något fel på henne.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

*KL*

Med tanke på vad kunskapsnivån är på den veterinären ni varit hos så är nog den undersökning ni var på med henne helt värdelös. Det är möjligt att hon har nån inflammation/infektion i urinvägarna som besvärar henne. Gå med katten till en kattkunning veterinär och be o få en grundlig undersökning. Urinprov, ultraljud, ja hela kittet.

Sen borde ni prova med fler lådor på olika ställen i hemmet.

Du skriver att du läst allt och testat allt men det har du ju inte alls.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Hoppas på att de nya ägarna är lite mer måna om katten då. Lycka till.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

man undrar ju isåfall vad vissa veterinärer gör på kliniken om de inte kan någonting då..
Hon kommer nog bli glad av att få komma ut och jaga lite fåglar och möss.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

ps. vi har varit måna om henne. Vi har bara inte varit och kastrerat henne. Då veterinären nekade oss. och har inte fått tid förrän nu i veckan. ds.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Det är veterinärbrist? Jag vet inte, jag tycker uttalandet att katter som kastreras får fel i huvudet är förskräckligt och jag undrar vad han/hon baserar det på. Hundratusentals om inte miljoner katter är kastrerade innan 6 månader runt om i världen och dessa är väl ett jättebra bevis på att den veterinären är ute och cyklar.
Jättebra att du placerar om, men jag hoppas att nästa ägare kastrerar istället för att ta kullar på en katt som kanske har nått fel.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Det hoppas jag också att de nya ägarna gör. Hon är ju trots allt så liten till växten.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Då har hon fått ett nytt hem ute på landet. Mina gamla hemtrakter. Hoppas att hon får det bra
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Hon ska flytta imorgon och få bli en utekatt. De nya ägarna är medvetna om att hon inte är kastrerad och de kommer göra det omgånde (alternativt ge henne p-piller om de vill ha en kull senare när hon blivit 2-3 år.)

skogstrollet förstår min tanke. att jag inte ser något hopp om henne här längre. Och misstankarna om att hon inte trivs här som innekatt. Därför ser jag att hon kommer till ett nytt hem där de nya ägarna avgör om hon ska vara fertil eller steril.

Jag tog henne i nackskinnet för det gör henne lugn. (jag BÄR HENNE INTE i nackskinnet utan jag bär henne på rumpan).


Vi har trott länge att det är något fel på henne. Hon springer rakt in i väggar och kan inte fokusera när man leker med henne. hon är så "långsam" i reflexerna. Men veterinären kunde inte hitta något fel på henne.

Jag hoppas verkligen inte att de låter henne få kattungar.
Hon verkar inte vara en katt som man bör avla på.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Det hoppas jag också. Det finns tillräckligt många som får ungar redan. det blir ett överflöd varje år.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Och du kände inget som helst ansvar för att se till att hon aldrig fick kattungar genom att kastrera innan du omplacerade?
Jag anser att man som djurägare har ett ansvar att se till så gott det går att djuren får det bra om man omplacerar. För mig hade det varit självklart att kastrera innan.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

hon fick inte kastreras för veterinärerna. hon var för liten.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Och du rådfrågade flera?

En veterinär är inte mer än en människa.
Kan ge ett exemplen varför det ibland är bra arr ringa flera.
Min hona fick feber efter födeln, ringde en veterinär, hon sa att det troligen va mastit, skulle massera osv, behövde inte komma in.
Nästa jag ringer säger kom direkt!!! Hon kan ha unge kvar så det är bråttom.
Så en veterinät kan i allra högsta grad ha fel.
Och detta har vi ju påpekat tidigare i tråden så skulel du tagit det ansavr du borde så skulle du tagit katten till en annan veterinär.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

jag tog henne till en annan veterinär. Men de sa samma sak.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Svårt att tro på det där, isf måste hon vara sjukligt liten och mager eller ngt.
Och då bör väl det kollas upp varför hon är sådan.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Hon var liten till växten helt enkelt..
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Dessvärre tror jag att katten är borta för alltid.
Den är för liten har bytts ut till den var för liten....

Lilla kissen.....hon har det nog bättre nu.
 
Sv: Honkatt kissar utanför lådan + hankatt som ligger i en nyrensad låda

Bara för att hon är liten till växten betyder det inte att hon inte är redo för en kastrering. En katt som är liten till växten kommer ju alltid vara liten och går inte jämföra med en storväxt.
Så länge hon var i godkontidion och över 4 månader så är kastrering inget problem.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 523
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Jag har ett dilemma. Båda mina katter har börjat med att bajsa utanför lådan, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Den äldre katten...
Svar
5
· Visningar
1 257
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 796
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp