Bukefalos 28 år!

Hoppar av resa, ångest!!!

Mja, personlighetsdrag var fel ordval, men intresse då?
Jag ser ingen anledning till att rabbla upp varför den dumpande partnern ska förklara varför man betett sig som en rövhatt, genom att skylla ifrån sig? :)
Rövhatt, vad betyder det ens? Ett av de bukeord jag gillar minst.

Men nej det kan ju ses som två separata ämnen. Dels be om ursäkt för att man hanterade situationen dåligt, dels förklara vad det är som gör att man inte vill fortsätta träffas trots att det finns många positiva sidor hos personen. @FannyN och mannen har ändå setts ett tag och jag tror inte att det hade blivit aktuellt med någon resa (eller övriga dejter) om han inte varit lite bra på vissa sätt. Personligen tycker jag att konstruktiv kritik i samband med dumpning i allmänhet är bra om det nu gäller något som går att åtgärda. Även om det svider vid tillfället så slipper man i alla fall omedvetet göra samma sak igen. Är skälet till att man dumpas något som man gör medvetet och/eller inte vill sluta med så kan man i alla fall slippa undra.
 
Tja. Genom att bryta relationen visar hon ju att presenterna inte köpte henne.

Jag försöker föreställa mig att lämna tillbaka presenter. Det går inte. En väldigt underlig scen.

Knappast mer underlig än de flesta bodelningarna.

Jag hade nog inte haft en tanke på att ge igen presenter som jag fått i ett kärleksfullt förhållande förutom om det var rena släktgrejer eller något min föredetta själv höll väldigt kärt ( typ hans farmors mors armband som vandrat genom släkten el. dyl.). Sånt känns självklart att ge igen ( till skillnad från raggsockar och böcker).
Skulle jag nu helt hypotetiskt ha haft ett kort förhållande där jag inte varit riktigt kär och kanske till viss del blivit förförd av presenthögen ( som gjort att förhållandet hållit något längre än vad det skulle utan det materiella) hade jag definitivt gett tillbaka både chanelväskor och minkpälsar ( om nu presenthögen bestått av dylika ting). Det hade gett mig en dålig smak i munnen att inte ge tillbaka dem till ursprungliga ägaren.

Till Fanny, stor kram! Det känns dom att du behöver den. Det här blev ju helfel och förhoppningsvis agerar du annorlunda nästa gång. Jag tycker det är modigt av dig att dela med dig!
 
Nå, startar man en tråd om ett ämne får man nog leva med lite reaktioner på ämnet ifråga. Det jag reagerade på var dessutom inte TS inlägg, utan andras beskrivningar av det skedda som "inte så elegant", "jaja, ibland blir det lite fel". Som att det vore en bagatell, som man inte ska klandra sig själv för. Det håller jag inte med om.

Klart man gör dumheter, jag också, men de är fortfarande dumma saker jag gjort. Inte saker som bara blivit oeleganta utan min förskyllan.

Ibland kan det absolut vara så att människor klandrar sig själva för saker andra inte tycker är hälften så hemska som de själva gör. Det här är inte ett sånt tillfälle, tycker jag.
Visst är det fult det TS gjort, men kasta bajs har väl aldrig löst någonting?
 
Rövhatt, vad betyder det ens? Ett av de bukeord jag gillar minst.

Men nej det kan ju ses som två separata ämnen. Dels be om ursäkt för att man hanterade situationen dåligt, dels förklara vad det är som gör att man inte vill fortsätta träffas trots att det finns många positiva sidor hos personen. @FannyN och mannen har ändå setts ett tag och jag tror inte att det hade blivit aktuellt med någon resa (eller övriga dejter) om han inte varit lite bra på vissa sätt. Personligen tycker jag att konstruktiv kritik i samband med dumpning i allmänhet är bra om det nu gäller något som går att åtgärda. Även om det svider vid tillfället så slipper man i alla fall omedvetet göra samma sak igen. Är skälet till att man dumpas något som man gör medvetet och/eller inte vill sluta med så kan man i alla fall slippa undra.

Personligen skulle jag inte uppskatta nån slags recension vid dumpning. Det är väl mer effektivt att ta upp störningsmomentet till diskussion när man är ihop, än att berätta det när man gjort slut. Bara för att en person inte uppskattar en viss sak med en behöver det ju inte betyda att det är något allmängiltigt, liksom.
 
Personligen skulle jag inte uppskatta nån slags recension vid dumpning. Det är väl mer effektivt att ta upp störningsmomentet till diskussion när man är ihop, än att berätta det när man gjort slut. Bara för att en person inte uppskattar en viss sak med en behöver det ju inte betyda att det är något allmängiltigt, liksom.
Javisst är det bättre att ta upp det innan det är för sent. När det nu inte hanns med tidigare i det här fallet så tycker jag ändå att det kan vara värt att nämna överhuvudtaget. För mig låter det som om samma sak skulle kunna störa fler dejter och då är det väl bättre att få veta det än att mannen förlorar även dem i framtiden?
 
Javisst är det bättre att ta upp det innan det är för sent. När det nu inte hanns med tidigare i det här fallet så tycker jag ändå att det kan vara värt att nämna överhuvudtaget. För mig låter det som om samma sak skulle kunna störa fler dejter och då är det väl bättre att få veta det än att mannen förlorar även dem i framtiden?

Fast TS har väl inget ansvar för mannens framtida dejter?
Såvida han inte själv undrar tycker jag verkligen inte man ska pracka på honom nåt.
 
Fast TS har väl inget ansvar för mannens framtida dejter?
Såvida han inte själv undrar tycker jag verkligen inte man ska pracka på honom nåt.
Naturligtvis har hon inget ansvar. Däremot kan det hjälpa honom att få veta hur hans beteende kan uppfattas, så om TS vill och orkar så tycker jag att det kan vara värt att nämna det. Det är långt ifrån säkert att han är mottaglig men kanske har han hört något liknande tidigare eller så får han höra något liknande i framtiden. "Pracka på honom något" tycker jag inte att man behöver kalla det så länge TS lägger fram det för vad det är - sin egen reaktion på vad hon upplever i deras interaktion.
 
Rövhatt, vad betyder det ens? Ett av de bukeord jag gillar minst.

Men nej det kan ju ses som två separata ämnen. Dels be om ursäkt för att man hanterade situationen dåligt, dels förklara vad det är som gör att man inte vill fortsätta träffas trots att det finns många positiva sidor hos personen. @FannyN och mannen har ändå setts ett tag och jag tror inte att det hade blivit aktuellt med någon resa (eller övriga dejter) om han inte varit lite bra på vissa sätt. Personligen tycker jag att konstruktiv kritik i samband med dumpning i allmänhet är bra om det nu gäller något som går att åtgärda. Även om det svider vid tillfället så slipper man i alla fall omedvetet göra samma sak igen. Är skälet till att man dumpas något som man gör medvetet och/eller inte vill sluta med så kan man i alla fall slippa undra.
Jag älskar ordet rövhatt. :angel: Så himla beskrivande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 613
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 083
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 440
Senast: lizan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Madonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp