Bukefalos 28 år!

Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

K

kikksan89

Hej alla bukare!
Vet att de finns många bra råd att få här så jag gör ett försök! Jag har officiellt hoppat av min utbildningen(trivdes inte alls!).....det känns lite si så där och funderar vad jag ska göra med mitt liv- jag vet att jag vill jobba med djur och funderar på att gå ett naturvetenskapligt basår för jag har inte behörigheter att söka in men nu har det kommit fram en möjlighet för mig att åka till min morbror i Australien(de är på besök hos oss nu) och där kommer jag bo gratis och eventuellt jobba också (de har en jätte stor gård men får, hästar, alpacas o massa annat) nu till frågan jag vet inte om jag ska åka eller inte....jag är 22 i år och det känns lite om jag inte börjar plugga nu i höst kommer jag aldrig komma igång igen. Vad ska jag göra??!! Vad skulle ni göra? Är jätte kluven!! Tacksam för råd!
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Jag tycker definitivt du ska ta chansen att åka, det är ju en utbildning i sig. Du kan ju plugga senare. Jag fyller 40 i år och jag pluggar nu:laugh:
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Jag hade också åkt så jag säger ÅÅÅÅÅK!

Som tidigare talare sagt, det är en erfarenhet och utbildning i sig att åka iväg och jobba på deras gård?
Som du kommer ha nytta av i framtiden på ett eller annat sätt.

Man kan plugga hela livet så det kan du ta senare, har du brottom någon annanstans?
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Men herregud åk!! Vad väntar du på? Iväg med dig och köp en flygbiljett! :banana:

Det är precis sånt här som man ska göra när man är ung, tids nog sitter du fast i utbildning sen jobb, hus, man o barn och funderar över hur det hade varit om du hade åkt till australien....
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

ÅK!!

Du kommer ångra dig om du inte åker. Och skulle du av nån anledning inte trivas så är det bara åka hem och börja plugga :p

ÅK!! ;)

Fråga din morbror om han inte vill ha mig också?!
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Oj har råkat posta i två forum(typiskt mig) ... nu har jag bestämt mig iallafall, ska åka!!! Åker ner förmodligen i oktober och hur länge jag stananr vet ja inte riktigt.....morbror och hans fru åker hem imorgon och de är jätte glada över att jag bestämde att besöka dem. Rolig morbror jag har han sa att de ska köpas in nya hästar och jag får välja ut en som jag ska ha som min*roligt* ...just nu känner jag mig som 13 igen, har inte varit så förväntansfull på länge som nu!! Nu gäller de bara att hitta extra knäck för jag vill ju inte åka helt pank:)!!!
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Heja dig! Det kommer säkerligen bli jättefint därnere - och vi väntar oss spännande berättelser här på buke om kängurur, hästar och stiliga aussies (nä, inte hundrasen...)! ;)
 
Sv: Hoppat av utbildningen HJÄLP! Australien eller inte?

Om du inte ar saker pa vad du vill gora, sa ar att aka utomlands en toppenbra idé. Jag befinner mig sjalv i Australien for tillfallet och har finns gott om hastfarmer, cattle stations, kangaroos och ar du tillrackligt social sa hittar du sakert din framtida man har med ;)

Jag ska borja plugga nar jag kommer hem da jag behovde lite tid att tanka. Att aka utomlands, lara sig engelska, traffa manniskor. GULD VART!

Det ar latt att slosa pengar har, speciellt pa ol och klader.. hihi..

Good luck!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 837
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 184
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp