Bukefalos 28 år!

Horsereality V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack snälla!
Pga stammen? Trist, för han är ju bäst för sport av de jag kunnat jämföra.
Jag tror inte det är stammen med tanke på hur många som använde Sorra fram till att jag kastrerade honom, och de har ju bägge två Ravella. :D
Men jag gissar på att det är för att han ger knappt några VG i Confo, och han typar väldigt starkt på det. Så man kan få ut en avkomma som har 670-690GP, men med ett par average. Det verkar inte folk tycka är lönt tyvärr.
 
Men vad har jag gjort nu :rofl: skickade en helt ok Norman Cob till pensionatet för att köpa denna med 5A och 1BA :crazy: hoppas det går att avla bort och ändå behålla färgen..
3F46BC27-0B00-4A09-AA97-E8AFA8B0F61B.jpeg
 
Jag tror inte det är stammen med tanke på hur många som använde Sorra fram till att jag kastrerade honom, och de har ju bägge två Ravella. :D
Men jag gissar på att det är för att han ger knappt några VG i Confo, och han typar väldigt starkt på det. Så man kan få ut en avkomma som har 670-690GP, men med ett par average. Det verkar inte folk tycka är lönt tyvärr.
Ah, okej. Stoet har själv 1A så det kanske inte var en jättebra kombo då egentligen. Återstår att se då :D
 
Alltså, det är ju helt sjukt bra! Ibland funderar man ju på om vissa ston är bättre förvärvare än andra, svårt att tro att allt är ”slump” när man ser sånadär. :D
Verkligen och med olika hingstar också. Tror inte hon lämnat ett enda dåligt föl :laugh:
Vet inte riktigt hur jag ska göra framöver eftersom hon är på sista tävlingsnivån nu. Om hon ska få lämna plats till sina bättre avkommor eller fortsätta ta föl ett tag till.
Hur många star-föl behöver de för att bli proven?
 
Verkligen och med olika hingstar också. Tror inte hon lämnat ett enda dåligt föl :laugh:
Vet inte riktigt hur jag ska göra framöver eftersom hon är på sista tävlingsnivån nu. Om hon ska få lämna plats till sina bättre avkommor eller fortsätta ta föl ett tag till.
Hur många star-föl behöver de för att bli proven?
Åtta tror jag, för ston.
 
Tror hon är uppe i fem om det här fölet också får star (vilket han ju borde med 2VG och 10G). Kanske ska försöka få henne proven. :D
Jag kontrollerade, det där blir föl nr 6, så räcker med två till. ;) Och sen behöver väl hon själv ställas efteråt med minst 80 också, har jag för mig.
 
@Trott om du ångrat dig och inte vill ha honom så är det helt ok förstås, då lägger jag honom på marknaden och om inte nån nappar blir det ssssommarlov för honom.
 
Jag kontrollerade, det där blir föl nr 6, så räcker med två till. ;) Och sen behöver väl hon själv ställas efteråt med minst 80 också, har jag för mig.
Ah, juste. Det borde ju gå att få 80, med några försök iaf :D Fast hmmm, måste nog tänka till här. Frågan är om jag ska träna och tävla henne alls nu, tills sista fölet kommit så att jag kan träna upp fitness osv tills det är dags att ställa ut (huruvida det nu påverkar) - åh nu vart det krångligt! Varför kan man inte göra ET i det här spelet?!?

Spännande, det här får bli mitt lilla projekt - min första sto som blir proven (ja, hon är redan proven i mina ögon :rofl:)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Ah, juste. Det borde ju gå att få 80, med några försök iaf :D Fast hmmm, måste nog tänka till här. Frågan är om jag ska träna och tävla henne alls nu, tills sista fölet kommit så att jag kan träna upp fitness osv tills det är dags att ställa ut (huruvida det nu påverkar) - åh nu vart det krångligt! Varför kan man inte göra ET i det här spelet?!?

Spännande, det här får bli mitt lilla projekt - min första sto som blir proven (ja, hon är redan proven i mina ögon :rofl:)
Hmm ja, det har du rätt i, det lär ju krävas om hon ska kunna prestera på utställning sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 980
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 876
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 931
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 724
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp