Bukefalos 28 år!

Hot-spot på häst?!

Charlotta

Trådstartare
En av hästarna i stallet har fått något som ser ut som hot-spots. Små prickformade sår, som en större knappnål, som sprack och varade. Har bara sett sånt på hundar med tjock päls, vi har rakat och gör rent varje dag med jodopax. Det ser redan bättre ut och veterinären kommer på måndag. Är det nån som vet vad det kan vara? :confused:
 
Min hund hade sådant förra året hotspot,men jag har ingen aning om hästar kan få d,el ja varför inte igentligen?
Berätta när vet varit ut!

Mvh anna
 

Liknande trådar

Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: maddie202
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp