Bukefalos 28 år!

Hundfoder för människor

Hade absolut kunnat prova om det knep. Med tanke på att jag ibland råkar äta upp hälften av den råa köttfärsen innan den ens hunnit hamna i stekpannan så hade jag nog inte haft några större problem att klämma ned färskfoder också. Det enda som egentligen kan bli svårt är ju smaken, tror inte det är direkt välkryddat eller en väl sammansatt smak på det sättet som vi människor gärna vill ha det. Innehållsmässigt tror jag att även det billigaste torrfodret är nyttigare än mycket av det skräpet som säljs som människomat. Blötmat på burk tycker jag luktar riktigt gott däremot men då det var många år sedan man höll på med det så har jag inte haft tillfälle att smaka.
 
fast jag läste någonstans (nyhetsartikel om svensexa där de lurat i festföremålet hundmat) att torrfoder innehåller en massa krossade ben och inte bör ätas av någon annan än hundar vars magar tål det? Please prove med wrong! (himla praktiskt om hundmat kan funka som beredskapslager för alla, så jag "slipper" åka till Frankrike och köpa upp en massa burkar conifterad mat)
 
Färskfoder funkar tyvärr inte i beredskapslager - Pysslingen hälsar "burkmat! Köp massor av burkmat. Glöm inte burkmat"
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 414
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 509
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 827
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp