Bukefalos 28 år!

Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min basenji bröt sig in i källaren där vi förvarar hundmaten i förrgår kväll.....

Damen i fråga har tryckt i sig så mycket mat att hela hon är uppsvälld. Idag börjar hon kunna röra sig någorlunda normalt.

Jeckla tjockishund! :rofl: Effie gör sitt bästa för att motionera henne :D

20171111_100152.jpg
 
Grannens hundvalpar fyller 8v i morgon Onsdag. 8st är det. Han har bestämt sig för att behålla 2. Han har sålt EN hittills som lämnar nästa helg. Jag tror han panikar lite just nu....

Vad är planen med de två han ska spara? Är det till arbete för hans avelsidė verkar gå trögt.
 
Grannens hundvalpar fyller 8v i morgon Onsdag. 8st är det. Han har bestämt sig för att behålla 2. Han har sålt EN hittills som lämnar nästa helg. Jag tror han panikar lite just nu....

Ja, jag hade bara 4 små hundvalpar och tyckte det var rätt skönt att de flyttade hemmifrån ( tror dock mamma-hund var gladast att bli av med de små liven) med sju stycken kvar så kanske man själv också panikat lite. Vad är det för ras?
 
Alltså. Det är så skönt att kunna jobba heltid och ändå ha energi nog att motionera hundarna ordentligt efteråt. Det var inte riktigt så när jag jobbade i stall kan väl sägas... Nu efter jobbet så tog vi en två timmar lång promenad i skogen, hundarna fick doppa tassarna i sjön några gånger och vi njöt av det fantastiska vädret. Nu sover de båda två, Aysu är så avslappnad att hennes haka ramlat ner :D
 
Ni vet, när hunden upptäcker att korna släppts i hagen utanför och att de skiter lika ljuvliga blaffor som förra året?

Har aldrig haft en större önskan att hundhus med tillhörande hunddusch var färdigt!

Visa bifogad fil 14514
Nästa gång min pappa undrar varför vi nödvändigtvis ville ha hunddusch i grovingången i nya huset ska jag visa honom den där bilden. :arghh::cool::rofl:
 
25+ grader och två tikar som fäller vinterpäls :wtf:
Det blev nedkylning med vattenslang och sen fram med kardan. Nu kan Uxås förse hela skogens pippifåglar med byggmaterial.
Mamma Mu höll på och få lyckoslag när vattenslangen kom fram.
Skägget som är gjord av socker gick och gömde sig för att inte få en vattendroppe på sig.
 
25+ grader och två tikar som fäller vinterpäls :wtf:
Det blev nedkylning med vattenslang och sen fram med kardan. Nu kan Uxås förse hela skogens pippifåglar med byggmaterial.
Mamma Mu höll på och få lyckoslag när vattenslangen kom fram.
Skägget som är gjord av socker gick och gömde sig för att inte få en vattendroppe på sig.
Själva spenderade vi eftermiddagen såhär:
32169211_10155136521941707_1805114272779337728_n.jpg


Ammo luktar åvatten nu men det gör inget för jag lämnade honom till hundvakten :angel::D

Han springer upp och ner i ån för att doppa sig och sen får han fnatt och åker runt på rygg i gräset:rofl::rofl:
 
Ägnat kvällen åt att städa bilen och sen städa Lemmy. Vi har försett Bjännbergs pippifåglar med bomaterial så det räcker för resten av året och det var INTE vad jag hade planerat just nu! Men ren är han iallafall och nu blir det koppelpromenader tills vi åker! :rofl:
 
Vad är planen med de två han ska spara? Är det till arbete för hans avelsidė verkar gå trögt.

Haha nä, som sällskap. Tror detta har avskräckt honom från att ta fler kullar. Snacka om heltidsjobb like a champ som han lagt ner på det här.
Dock "lurade" hanhundsägaren honom enligt mitt tycke. Hon sa innan parningen att hon har kontakter och köpare på rad för en kombination som deras :grin:
 
Ja, jag hade bara 4 små hundvalpar och tyckte det var rätt skönt att de flyttade hemmifrån ( tror dock mamma-hund var gladast att bli av med de små liven) med sju stycken kvar så kanske man själv också panikat lite. Vad är det för ras?

American bulldog, dom börjar bli rätt stora nu...
 
Vi tog en lång ridtur på 1,5 mil i det väldigt fina vädret ikväll :love:

Vid ett tillfälle hoppade det upp en hare ca 5 m framför näsan på oss och när jag hojtade till så tvärnitade Gripa och hann inte ens ta ett språng! Riktigt stolt över henne. Tror aldrig hon stött på hare innan och det är så kul att få kvitto på att all träning med att kasta leksaker och kalla in mitt i har gett resultat :D

32073030_1692703777482244_6727064249018875904_n.jpg
 
Vi tog en lång ridtur på 1,5 mil i det väldigt fina vädret ikväll :love:

Vid ett tillfälle hoppade det upp en hare ca 5 m framför näsan på oss och när jag hojtade till så tvärnitade Gripa och hann inte ens ta ett språng! Riktigt stolt över henne. Tror aldrig hon stött på hare innan och det är så kul att få kvitto på att all träning med att kasta leksaker och kalla in mitt i har gett resultat :D

32073030_1692703777482244_6727064249018875904_n.jpg

Här satt en av grannens miljoner katter på gräsmattan i går kväll när jag skulle ta ut Jarla på kvällskissen. Jag hann inte upptäcka den innan hon hade dragit i väg i full sula. Hon har mycket hög jakt i sig.
Men hon tvärvände dirket jag ropade hennes namn. Det trodde jag aldrig. Även här sitter inkallningen riktigt bra. Ett tag trodde jag de där jumboöronen bara var skådebröd men de funkar faktiskt riktigt bra :D
 
Igår eftersom uppsittningen inte fungerar 100% på hästen tog vi en promenad i skogen. Basenjisarna följde inte med då de nyss varit ute men Effie vart överlycklig för en extra promenad med konstig häst på lina :rofl:

Tror Effie kommer bli en badhund. Hon plaskar glatt ut i dammen och gillar vattenslangen. Hon ville gärna byta plats med hästen igår när jag spolade henne ute. Varje gång jag gör vattnet i stallet är hon där och ska leka.

ska bli spännande att se om hon gillar det lika mycket när det kommer till att simma.
 
Jag nojjar över Gibbs hälta/icke-hälta. Kan sitta och stirra som en tok och tycka mig se nånting, för att sen komma på mig själv att titta på fel ben. :meh: Det här med att själv vara hypokondriker och dessutom ha djur är ju kanske inte en toppenkombination för ens egen ångest när det kommer till just hälsan.

Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.
 
Igår var det riktig sommarvärme, vi plockade fram barnpoolen och Nessie hoppade glatt i den och snurrade runt och blåste bubblor. Tror hon tyckte vattenhöjden var snålt tilltagen (till armbågen) då hon till slut helt sonika la sig i poolen.

Bild från förra sommaren på Nessie i sin pool:
18921920_10211932033370431_5321956470468671871_n.jpg


Nike och Nano nöjde sig med att dricka ur poolen.. Kan för övrigt tillägga att blöt corgi + tok-race i uppgrävda rabatter inte är en höjdare :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 970
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 487
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Karolina90
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp