Bukefalos 28 år!

Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag nojjar över Gibbs hälta/icke-hälta. Kan sitta och stirra som en tok och tycka mig se nånting, för att sen komma på mig själv att titta på fel ben. :meh: Det här med att själv vara hypokondriker och dessutom ha djur är ju kanske inte en toppenkombination för ens egen ångest när det kommer till just hälsan.

Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.

Jag röntgade ju allt på Floki efter att han blev halt och feldiagnoserad som valp. Allt var bra så då kunde jag lugna mig, det var så skönt att veta. Ovissheten är jobbigare än att bli av med några tusenlappar för min del.
 
Jag nojjar över Gibbs hälta/icke-hälta. Kan sitta och stirra som en tok och tycka mig se nånting, för att sen komma på mig själv att titta på fel ben. :meh: Det här med att själv vara hypokondriker och dessutom ha djur är ju kanske inte en toppenkombination för ens egen ångest när det kommer till just hälsan.

Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.

Jag hade nog bokat röntgen i ditt läge :)
 
Jag nojjar över Gibbs hälta/icke-hälta. Kan sitta och stirra som en tok och tycka mig se nånting, för att sen komma på mig själv att titta på fel ben. :meh: Det här med att själv vara hypokondriker och dessutom ha djur är ju kanske inte en toppenkombination för ens egen ångest när det kommer till just hälsan.

Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.
Jag hör också till dem som skulle kolla upp. Men jag är extremt nojig efter Pysslingen och Schäferprinsessan, där båda ansågs friska vid upprepade vet besök, (facit: patellaop båda bak med sliten knäskål vb resp. spondylos). Mysteriehältor ska aldrig underskattas
 
Jag nojjar över Gibbs hälta/icke-hälta. Kan sitta och stirra som en tok och tycka mig se nånting, för att sen komma på mig själv att titta på fel ben. :meh: Det här med att själv vara hypokondriker och dessutom ha djur är ju kanske inte en toppenkombination för ens egen ångest när det kommer till just hälsan.

Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.
Jag tänker att det är lugnast för dig själv att ta och röntga så får du svart på vitt och kan slappna av om det inget är och skulle det vara något så vet du det också. Det är ju trots allt "bara" pengar om allt skulle vara okej :)
 
Kom in på en NoseWork-kurs! :banana: Dom är så ovanliga i Skåne att man tar varenda chans. Nu hoppas jag att grabben vill fokusera för en gångs skull. Lär väl kunna gå för han är pigg på att använda sin nos, men har fortfarande lite problem med koncentration och smådålig fokus.

Vill sen köra anlagsprov i viltspår under hösten kanske, men vi får se. :idea:
 
Här satt en av grannens miljoner katter på gräsmattan i går kväll när jag skulle ta ut Jarla på kvällskissen. Jag hann inte upptäcka den innan hon hade dragit i väg i full sula. Hon har mycket hög jakt i sig.
Men hon tvärvände dirket jag ropade hennes namn. Det trodde jag aldrig. Även här sitter inkallningen riktigt bra. Ett tag trodde jag de där jumboöronen bara var skådebröd men de funkar faktiskt riktigt bra :D

Hahaha :laugh: Ja jag blev också riktigt snopen. Men det är ju skönt att bli snopen på ett positivt vis iaf :D

Och tur de stora öronen funkar till mer än dekoration :angel:
 
Jag röntgade ju allt på Floki efter att han blev halt och feldiagnoserad som valp. Allt var bra så då kunde jag lugna mig, det var så skönt att veta. Ovissheten är jobbigare än att bli av med några tusenlappar för min del.

Det måste jag ha missat helt? Vad fick han för diagnos som var felställd?
 
Det är intensiva dagar den här årstiden, med alla staket som ska fixas osv. Valparna är helt utmattade. Tur det är några svala sköna fläckar i i trädgården där de kan sova gott ;)

32089220_10155704781788666_3896920262561497088_n.jpg


Sonic vill inte somna! :rofl:
 
24 grader varmt, strålande sol och ledig dag = åka till havet och blöta ner fötterna ;)

Ammo har sprungit som en galning i vattnet och trots att det var ännu grundare än vanligt när vi var där så är han nog rätt mör i kroppen nu. Han ligger utslagen på golvet iaf och verkar nöjd! Han är verkligen ett baddjur den här alltså!

20180508_142034.jpg

20180508_142247_003.jpg

20180508_142105red.jpg


 
Han har varit haltfri hela veckan men jag kan ändå inte skaka av mig känslan att där kanske är något ändå. Sen vet jag inte om det är hypokondrin som talar eller om det faktiskt är så. Ingen annan ser ju något? Varken veterinär eller sambo. Jag kanske borde ringa och boka en tid för röntgen ändå. Risken finns ju att det här kommer driva mig till vansinne om jag inte får det svart på vitt att där inte är något.
Jag skulle ha kollat upp det. Senast "ingen såg något" förutom jag så slutade det med att vi till sist kom till vår fantastiska fysioterapeut, som började rabbla upp allt det jag hade sett, som hittade precis rätt ömma punkt (andra hade klämt på samma ben utan reaktion, när vår fysio tryckte precis rätt så flög min Wahidah rakt upp i luften och skrek för att det gjorde ont, men tryckte man två millimeter bredvid så bet hon ihop istället...). Efter det gick det också att få henne bra, men det hade hon ju aldrig kunnat bli om vi aldrig hittat någon som såg det jag sett och som kunde förklara vad allt berodde på osv.
 
Det måste jag ha missat helt? Vad fick han för diagnos som var felställd?

Första veterinären sa nervskador i ryggen för att han haltade i någon minut i samband med att han sprungit omkull och sen bra igen två gånger plus att hon tyckte att hans reflexer i bakbenen inte fungerade. Trodde typ att jag skulle behöva avliva min valp.

Vi fick remiss till ortoped och röntgade allt osv. Visade sig att den första veterinären gjorde helt fel när hon kollade reflexerna. Floki var helt normal men slapp i musklerna i rumpan. Ortopeden rekommenderade att vi musklade upp honom. :)
 
Vilken dramatik det blev här för en stund sedan. Jag har tydligen varit på tok för slarvig med att slänga bort små benbitar... Jag hörde Frej gnagande i godan ro nedanför sängen när han plötsligt fick spel och fräste slog och slog med tassar och klor nästan inne i munnen. En benbit hade kilat fast sig på tvären i överkäken. Den satt rätt hårt, men var inte så svår att få loss som tur var. Men Frej blev rejält arg när jag skulle undersöka honom i munnen sedan. Antingen trodde han att jag skulle sno något mer från honom eller så gjorde det ont. Tassarna blev alldeles blodiga på stackaren efter klösandet i munnen...

Det var tur att benbiten inte fastnade längre ner i alla fall. Och att det inte ser ut att vara någon fara med munnen och tänderna heller.
 
Ska på arbetsintervju på Arken Zoo på torsdag. Hoppas verkligen det går vägen för jag börjar bli lite nervös över det här med sommarjobb (hade typ gett upp). Undrar om man får rabatt när man jobbar där... :angel:

Jag fick 30% rabatt bär jag jobbade på lager som sålde djurprodukter. Så kanske? Lycka till. :)
 
Igår blev det lite spår för vildarna. P g a lat och tidsbrist lade jag bara ett spår, som Floyd fick gå först. Han spårade lite i somras, men han förstod verkligen inte vad som menades :laugh: Nu verkar polletten ha trillat ner i alla fall och han gjorde ett fint men lite hetsigt spår igår :)
Efter det fick Otis spåra samma spår och med tanke på att jag och Floyd precis gått spåret spårade han väldigt lugnt och sansat. Han var noga om att hålla sig i spårkärnan hela tiden och verkade inte störas av att vi gått det tidigare. Efter det fick Ladda gå samma spår också. Hon har fått spåra efter andra hundar tidigare (inte helt ovanligt vid eftersökssituationer) och löste det fint. Vet ju dock inte om hon spårade klöven eller Otis, men hon höll sig i kärnan hon också i alla fall.

Jag lade ett nytt direkt efteråt igår, som legat över natten och som vi ska gå ikväll.
31522537_2056223257984803_8965477787808825344_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
2 988
Senast: Trott
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Karolina90
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp