Hundtäcken, vilka/vilket märke ska man satsa på?

Hej på er! Tack för era svar!
Så svårt det här med täcken, dom jag har känns så klumpiga på nåt sätt. Men det kan bero på att de är för stora på den ena. (Kollade i dag noggrant.) På min lilla tjockis passar täcket fint. Men känns ändå klumpigt! På min andra hund är hennes täcke för stort! Klumpigt och hon tycker inte om det!

Är så sugen på att testa Pomppas värmetäcke till den mindre hunden! Har Pomppas flecetröjor och dom sitter som gjutet på dom! Använder dom mycket!

Vad tycker ni om kvaliteten på Pomppas täcken? Är dom bra?
 
Kom på! Min ena hund har ryggproblem, kan Back on track var något för henne? Är det bra kvalite och passform på dom?
 
Kom på! Min ena hund har ryggproblem, kan Back on track var något för henne? Är det bra kvalite och passform på dom?

Har Back on Track till Schäfrarna som de har på sig efter träningen när de ligger i transporten. Är väldigt nöjd med dem. Den gamla här hemma har haft sitt i 6-7 år :up:
 
Köper det mesta måttbeställda för att få exakt det jag vill i rätt färg, passform och material. Oftast billigare än t.ex. Hurtta, men givetvis dyrare än hööks.
Har vinthund som inte funkar i alla klassiska modeller.
 
Kom på! Min ena hund har ryggproblem, kan Back on track var något för henne? Är det bra kvalite och passform på dom?
Kvalitén är bra, passform är svårare att säga så mycket om, det enklaste är att kunna prova. Min Wachtel har inte rätt form för täckena men jag har sytt om dem så att de passar. :D De ligger still på honom åtminstone! Men jag använder de enbart efter jakt så han rör sig inte så mycket i täcket.
 
Tack för era svar!
Det blev så att jag bara köpte täcke åt min ena hund som är mindre och det blev Hurtta Summit parka en strl. mindre än dom jag har! Den satt jättebra! De andra två kan min andra hund ha! Men det hade ju varit toppen med ett Back on Track täckte till henne.. men hur mycket kostar ett sånt täcke?
 
Jag har också täcken från alla möjliga ställen av alla möjliga märken. Med två fryslortar hemma så blir det att hemmet svämmar över av hundtäcken...

De täcken jag använder mest, det är faktiskt hööks täcken. De håller oftast otroligt bra och är billiga, men passformen är extremt varierande!

Hurttas nyare täcken gillar jag, när man väl lyckas få ett som sitter bra (de fungerar på min äldsta som är mycket kort i kroppen. Fungerar sämre på min normallånga eftersom de blir så stora överallt annanstans, å andra sidan har jag vinthundar).

Det enda täcke jag egentligen tycker har varit dåligt, det är ett regntäcke från Rusta. Å andra sidan, för den billiga pengen kanske man inte ska förvänta sig något fantastiskt :p

Viktigast för min yngsta hund är att ha något som skyddar från vinden. Har hon tex ett tunt fleecetäcke och regntäcke ovanpå, eller ett lätt fodrat regntäcke, då klarar hon sig länge. Min äldre tik, där är det bara att slänga på allt av allt. Benen måste täckas om det blir blött ute, så då är det overall som gäller, magplatta på täckena är ett absolut måste eftersom hon är nästan naken på magen osv. Hon får tjocka, vattentäta täcken med magplatta och som verkligen går ner ordentligt baktill. Blir det kallt så kör jag lager på lager med både tjocka fleecetäcken, vintertäcken osv. Aldrig tidigare varit med om en hund som fryser lika lätt som henne, som tur är.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 832
Senast: Luktpion
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 836
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 800
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp