Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörni, min unga hund satte i sig ganska mycket av en sockerbeta för några timmar sen (det är en delikatess för er som slipper att de ligger överallt). Jag tänkte inte på det när vi sen kom hem, hon fick mat (färskfoder), drack en del (pga sockerbetan, jag kom på det då) och sen parkerade vi i soffan.
Nu har hon frossa, ligger och skakar, men hon sover och är inte orolig öht. Magen är normal, slemhinnor normala. Det oroar mig att hon skakar, det brukar hon inte göra och hon fryser inte. Kan det vara nåt slags blodsockerrus..?
 
Någon här som har Agria kortet?? Jag har funderat ett tag nu på att skaffa ett kreditkort att ha som backup nu när vår ekonomi är lite sämre ett tag, fall i fall det skulle hända något som kräver en större summa pengar akut. Vi har en buffert men jag vill ändå ha ytterligare en back up.

Någon som har något annat kort?

Jag har ett Agriakort.
 
Någon här som har Agria kortet?? Jag har funderat ett tag nu på att skaffa ett kreditkort att ha som backup nu när vår ekonomi är lite sämre ett tag, fall i fall det skulle hända något som kräver en större summa pengar akut. Vi har en buffert men jag vill ändå ha ytterligare en back up.

Någon som har något annat kort?

Jag har ett. Har det enbart som ett nödfallkort om jag skulle behöva åka in akut (har sparkontot i en annan bank än min vanliga så kan inte föra över på direkten). Har aldrig använt det (peppar peppar) men en fördel är ju att man får rabatt på självrisken :up:
 
Är du nöjd? Använder du det till annat också eller bara när du är hos vet?

Bara hos vet, framför allt för att få det lilla avdraget på självrisken man får som Agriakund och för att det är gratis :) för övriga kostnader tänker jag att det finns bättre kreditkort där man kan samla poäng och liknande.
 
Livet är hårt :D
28661365_10155547213748666_4579752572645737223_n.jpg

(Fritte låg till vänster om mig, men han tyckte att jag störde när jag sträckte mig efter telefonen för att fota...)
 
Jag har ett. Har det enbart som ett nödfallkort om jag skulle behöva åka in akut (har sparkontot i en annan bank än min vanliga så kan inte föra över på direkten). Har aldrig använt det (peppar peppar) men en fördel är ju att man får rabatt på självrisken :up:
Bara hos vet, framför allt för att få det lilla avdraget på självrisken man får som Agriakund och för att det är gratis :) för övriga kostnader tänker jag att det finns bättre kreditkort där man kan samla poäng och liknande.
Lite det jag är ute efter. Vill ha ett kort jag kan plocka fram om jag behöver åka till vet en söndag kväll liksom. Ska titta lite närmre på det.!
 
Hon visste inte. Jag är en ganska rutinerad hundägare, tror du verkligen att jag hade frågat här före jag rådfrågar min vet?
Vi kom fram till att sockerbeta inte är giftigt, hunden har inte magomvridning och det är för sent för "kräkspruta". Därför funderar jag över om det är pga sockerintaget.

Vad otäckt!
Hoppas att det bara är en socker”chock”, men jag har tyvärr ingen input. Håller tummarna!
 
Vad otäckt!
Hoppas att det bara är en socker”chock”, men jag har tyvärr ingen input. Håller tummarna!
Hon är som vanligt nu, men skakade nog i 1,5 h, som hon själv verkade helt obrydd av:confused: jag tyckte det påminde lite om de på jobbet som berättat om överätning och frossa efter det, men man ska ju inte jämföra hund och människa sägs det:D
 
Hon är som vanligt nu, men skakade nog i 1,5 h, som hon själv verkade helt obrydd av:confused: jag tyckte det påminde lite om de på jobbet som berättat om överätning och frossa efter det, men man ska ju inte jämföra hund och människa sägs det:D

Skönt att det gick över!
Låter helt skumt :confused:

Man ska kanske inte det, men det låter som en logisk parallell ändå :D
 
Jag skrev i förra tråden om att jag skulle till veterinär med min hund som hostar vid ansträngning. Vi var där i fredags och hittade ingenting specifikt. Veterinären lyssnade länge och väl på hjärtat vilket var ua. Hunden hostade ett par gånger vid undersökning av luftstrupen och veterinären tyckte sig känna att luftstrupen var lite platt, dvs. eventuell trakealkollaps. Därefter röntgades lungor och luftrör. Veterinären såg ingenting direkt men skulle be kollegor titta på plåtarna och återkomma till mig i veckan.

Om röntgen inte visar någonting blir nästa steg träckprov, vet. nämnde lungmask. Vet. tyckte inte att blodprov egentligen var nödvändigt ännu då hunden är så ung (20 mån) och i övrigt är hur pigg och glad som helst. Jag känner dock att jag nog gärna tar ett blodprov om röntgen inte visar någonting. Bara för att utesluta att det är någonting som kan synas på ett blodprov.

Veterinären frågade om han brukar hosta och därefter smacka och jag sa nej eftersom jag tycker att hostan alltid varit torr. Sen vi var där i fredags har jag dock tänkt extra mycket på just detta när han väl hostar och visst smackar han. Inte precis i början men när han hostat vid några tillfällen så börjar han smacka. Vad kan det innebära? Ska såklart nämna detta för vet. när denne ringer.
 
En vet sa till mig att det var larvägg som hostades upp och svaldes igen. Det låter ju äckligt men det var inte farligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 982
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 270
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
605
· Visningar
43 998
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp