Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
I söndags träffade vi ju red_chili och min hund va helt slut. Igår åkte vi till en kompis och hund brukar kuta runt o lattja med barnen men icke. Hon va fortfarande trött och sov sig igenom kaoset bara 3 småbarn o ett storbarn kan åstadkomma.
Idag övade vi på att skritta i snö. Hund sov som en stock hela dagen på jobbet :rofl:
Ibland är det lätt att stimulera hund :angel:
Men jösses vad träningssugen jag är, saknar lydnadsträningen nått otroligt. Nuvarande hund tycker sånt är kul i typ 15 min max.
Tur hon är världens bästa på massa andra saker :love:

(Bild på söt och sovande hund som rullat ihop sig i bebisens lekhörna)
 

Bifogade filer

  • 9FDEFC04-B3E1-4B24-A70C-7CC08CF6C9A3.jpeg
    9FDEFC04-B3E1-4B24-A70C-7CC08CF6C9A3.jpeg
    320 KB · Visningar: 189
Floki kan börja träna nu. :love: Så himla roligt att se. Är så tacksam över att @Migo hjälper oss.

Får se när jag vågar prova att jobba med Floki bara. Det känns ganska tryggt och bra att låta någon annan hålla i "tyglarna". :angel:
 

Bifogade filer

  • IMG_5057.JPG
    IMG_5057.JPG
    78,8 KB · Visningar: 176
Snart ska vi börja plåga dig med att backa effektivt på kuperat underlag, hålla rätt på riktningen och inte halka i nån skit :angel:
Jag ser sådär lagom smidig ut när jag försöker manövrera baklänges :nailbiting: Plus att min stackars instruktör måste stå ut med mitt extremt dåliga sinne för höger och vänster... :angel:
 
När man kvällsfodrar hundarna, sätter ner matskålarna och säger sitt. Tre hundar sitter normalt framför sin skål och blänger drägglande på sin skål. Och Criga...hon sitter kanin. Varje gång. Och alltid med samma lyckliga min " titta vad duktig jag är"

:D
 
När man kvällsfodrar hundarna, sätter ner matskålarna och säger sitt. Tre hundar sitter normalt framför sin skål och blänger drägglande på sin skål. Och Criga...hon sitter kanin. Varje gång. Och alltid med samma lyckliga min " titta vad duktig jag är"

:D
Åh Criga :D Hur går det för Calibra nu?
 
Åh Criga :D Hur går det för Calibra nu?

Det går underbart bra för Calibra.
Ägaren är jättenöjd och Calibra passar jättefint in i familjen, jobbet och klubben. De gjorde sin debut i startklass för ett par veckor sen, mest för att träna på hur tävling kändes. Och de kom 4 av 14 startande :up:
Hon är på helt rätt ställe mitt svarta lakritssnöre :heart
 
Det går underbart bra för Calibra.
Ägaren är jättenöjd och Calibra passar jättefint in i familjen, jobbet och klubben. De gjorde sin debut i startklass för ett par veckor sen, mest för att träna på hur tävling kändes. Och de kom 4 av 14 startande :up:
Hon är på helt rätt ställe mitt svarta lakritssnöre :heart
Men så kul! :) Skönt att allt löste sig tillslut :love:
 
Svansson har varit på kollo hela heögen eftersom jag varit iväg. Det tar på krafterna att hålla koll på annan gubbhund, galen ungkatt, barn och fiskar så han däckade fem minuter efter att han kom hem igår :o Han verkar dock ha haft det superbra, som alltid när han är där :love:

Dessutom bra timing eftersom jag är sjuk (igen :down: ) så jag ville också bara sova igår. Idag fick han iaf pulsa lite i den djupa blötsnön som föll igår - vilket verkar ha varit ungefär vad han vehöbde idag. Det är ju trots allt jobbigt att behöva lyfta ordentligt på benen samt leta godis som bara sjunker ner och inte syns :angel:
 
Någon som i huvudet vet hur lång karens det är på sedering? Vet ju att jag läst det någonstans på SKK men nu hittar jag inte.
 
Har en väldigt gnällig släkting som tycker hela världen ska anpassa sig runt hens hundägande. Det är ständiga inlägg på facebook som bara är gnäll, gnäll och gnäll.
I morse hade hen lagt ut en bild på både fb och insta på en hundlatrin som stod bakom en snökant på 3 dm. Hen ondgjorde sig över hur respektlös kommunen var mot hundägare när de inte plogade ända fram till latrinen och tog bort snökanten. Nu fick man kliva två steg i snön.

Jag försökte göra en @dobbis och sitta på fingrarna men det brast.
Kommenterade att kan vi hundägare kliva runt i skogen med våra hundar så klarar vi nog den snökanten också. Det finns kommuner som knappt har latriner öht och då får man ta med skiten hem. Jag tycker det är en bra service av kommunen atf sätta upp latrinerna (de är rätt dyra) samt ha personal som tömmer dom så vi slipper bära hem bajspåsar, som också är ett alternativ när man valt att skaffa hund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 479
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
636
· Visningar
48 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp