Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som har Agria kortet?? Jag har funderat ett tag nu på att skaffa ett kreditkort att ha som backup nu när vår ekonomi är lite sämre ett tag, fall i fall det skulle hända något som kräver en större summa pengar akut. Vi har en buffert men jag vill ändå ha ytterligare en back up.

Någon som har något annat kort?
 
Bakar filmjölksbröd här hemma. Lät Benji slicka ur skålen med fil och Tinja den som haft smeten i. Plötsligt hör jag ett konstigt skrapande och vänder mig om... Tinja försöker bära bort skålen från Benji som försöker få lite extra gotta, hon ser jäääätteskyldig ut när hon gör det, men vill man inte dela med sig så vill man inte :angel:
Dock är skålen en ganska tung och glatt plastskål så hon hade lite svårt att bära den vilket gjorde att hon såg ännu ömkligare ut :rofl:
Nu är den och hon påväg in under sängen och Benji väntar tålmodigt :p
 
Ibland blir jag bara så frustrerad av att leta tollare att jag ”bara råkar” titta runt lite på jaktlabbar och jaktgoldens. Men nej, det ska för tusan inte bli något annat än tollare.:meh:
I feel you.
Eller tja, jag har ju två kombos på lut men om de skiter sig så vet jag fasen vad jag ska göra. Finns så otroligt få kullar jag blir intresserad av på riktigt :o
 
I feel you.
Eller tja, jag har ju två kombos på lut men om de skiter sig så vet jag fasen vad jag ska göra. Finns så otroligt få kullar jag blir intresserad av på riktigt :o

Fördelen med att göra sina egna kombos, man får förhoppningsvis det man vill ha ;)

Nu när jag övertalat sambon om hane så ska jag bara övertala honom också med att jag behöver spara en tik :D
 
Det var den känslan som startade mina uppfödarambitioner :angel:
Fördelen med att göra sina egna kombos, man får förhoppningsvis det man vill ha ;)

Nu när jag övertalat sambon om hane så ska jag bara övertala honom också med att jag behöver spara en tik :D
Slutaaa :nailbiting: Ni hjälper inte! :mad::p
Fast då skulle istället problemet bli att hitta en passande hane och så hamnar jag i samma cirkus igen :rofl:
 
Slutaaa :nailbiting: Ni hjälper inte! :mad::p
Fast då skulle istället problemet bli att hitta en passande hane och så hamnar jag i samma cirkus igen :rofl:

Har man en bra tik är iaf halva jobbet gjort.
Att välja hane är lite som att gå in i en godisaffär och bara få köpa EN godis. Man vill ju ha den där utimata godisen som ser god ut, smakar bäst, räcker längst, är störst, lyxigast.....man vill ha allt!!! Det är svårt att få med allt i en och det finns så mycket gott att välja på. Och så många som ser läckra ut men smakar :yuck:
 
Har man en bra tik är iaf halva jobbet gjort.
Att välja hane är lite som att gå in i en godisaffär och bara få köpa EN godis. Man vill ju ha den där utimata godisen som ser god ut, smakar bäst, räcker längst, är störst, lyxigast.....man vill ha allt!!! Det är svårt att få med allt i en och det finns så mycket gott att välja på. Och så många som ser läckra ut men smakar :yuck:
Inom aussie känns det som att 70% är lakrits :nailbiting:

(Ps: Jag gillar inte lakrits, det är djävulens godis)


:angel:
 
Jag tyckte det kändes lite som när man ser de stylade fräscha hamburgarna på menyerna men när maten väl kommer ser den rätt grådassig, plågad och osmaklig ut...
Skoja inte O_o

Jag har ju letat hane en del, lusläst avelsdata, kollat videos på mh och mt om det funnits, pratat med hanhundsägare... Inget som fastnar. Men jag har väl säkert löjligt höga krav också :o

@Voff Begone, devil-taster! :mad:
Jag gillar inte godis i allmänhet. Utom kola. Men köper det aldrig :p Chilinötter däremot :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 973
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 256
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
43 830
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp