Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hemma hos Nate och hans matte idag. Så himla lik sina bröder!
IMG_20180806_214516_903.jpg
 
Effie har kompisar på jobbet idag.

Jag är hundvakt åt båda Basenjisarna och alla är med på jobbet idag. Inte det lättaste att gå med dem i koppel ska tilläggas. Basenjisarna skötte sig exemplariskt jämfört med den lilla hoppetossan som vart så till sig och bara ville leka.

Har säkrat grinden ytterligare här nu samt tagit bort ALLT ätbart ur basenjisynpunkt. Hoppas kontoret klarar sig...
 
Jag tror jag hamnat lite i en identitetskris :nailbiting: Jag som trodde jag visste vilken ras jag vill ha igen nån gång i framtiden har börjat komma underfund med att den rasen inte alls är vad jag vill ha längre. Så nu vet jag inte alls vilken ras jag vill ha. Tur att jag är öppen för omplaceringar så individen är det viktigaste. Är inte på jakt efter någon ny hund just nu så jag behöver inte bestämma nått än men jag blev förvånad när jag faktiskt insåg häromdagen att jag inte vill ha det jag trodde jag ville ha.
 
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hunden jag fick hem. Hon är så sjukt osäker på vuxna.
En del karlar morrar hon åt ända nerifrån tårna bara de tittar på henne. Och livrädd för katterna. Lägg till understimulerad på det.
Annars är hon supermysig hemma, absolut inga problem med barnen eller med Gizmo. Bortsett från att hon är så jäkla klumpig och han är väl inte helt bekväm när hon sätter igång och ska busa.

Funderar på om de raserna som angetts verkligen stämmer, men det lär jag nog aldrig få reda på.
Lovade att ha henne på prov i två veckor, men märker jag ingen större skillnad så lär hon nog få åka tillbaka igen. Det finns en gräns för hur mkt jobb jag orkar/vill lägga på en sån hund.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180805_161238.jpg
    IMG_20180805_161238.jpg
    206,1 KB · Visningar: 85
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hunden jag fick hem. Hon är så sjukt osäker på vuxna.
En del karlar morrar hon åt ända nerifrån tårna bara de tittar på henne. Och livrädd för katterna. Lägg till understimulerad på det.
Annars är hon supermysig hemma, absolut inga problem med barnen eller med Gizmo. Bortsett från att hon är så jäkla klumpig och han är väl inte helt bekväm när hon sätter igång och ska busa.

Funderar på om de raserna som angetts verkligen stämmer, men det lär jag nog aldrig få reda på.
Lovade att ha henne på prov i två veckor, men märker jag ingen större skillnad så lär hon nog få åka tillbaka igen. Det finns en gräns för hur mkt jobb jag orkar/vill lägga på en sån hund.
Vad tråkigt :( Även om en del lär vara extra jobbigt för henne nu med allt det nya så låter det ju inte som att det skulle kunna bli mycket bättre utan att man jobbar rätt hårt med det. Hoppas någon annan kan ta sig an henne på ett bra sätt!

Vad är det för angivna raser?
 
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hunden jag fick hem. Hon är så sjukt osäker på vuxna.
En del karlar morrar hon åt ända nerifrån tårna bara de tittar på henne. Och livrädd för katterna. Lägg till understimulerad på det.
Annars är hon supermysig hemma, absolut inga problem med barnen eller med Gizmo. Bortsett från att hon är så jäkla klumpig och han är väl inte helt bekväm när hon sätter igång och ska busa.

Funderar på om de raserna som angetts verkligen stämmer, men det lär jag nog aldrig få reda på.
Lovade att ha henne på prov i två veckor, men märker jag ingen större skillnad så lär hon nog få åka tillbaka igen. Det finns en gräns för hur mkt jobb jag orkar/vill lägga på en sån hund.
Jättetråkigt att det inte känns bra, men varför inleda en relation om du redan nu är tveksam? På två veckor hinner hunden knappast landa nog för att det ska "hända nått" med problemen du upplever, så känns det inte som något du vill jobba med skulle jag lämna tillbaks den direkt.

Jag ser på hundar som har åkt runt bland olina provhem att det sliter hårt på deras inställning till relationen till folk. Tycker generellt att det där med prövotid för sällskapshundar sker på hundens bekostnad.
 
Jättetråkigt att det inte känns bra, men varför inleda en relation om du redan nu är tveksam? På två veckor hinner hunden knappast landa nog för att det ska "hända nått" med problemen du upplever, så känns det inte som något du vill jobba med skulle jag lämna tillbaks den direkt.

Jag ser på hundar som har åkt runt bland olina provhem att det sliter hårt på deras inställning till relationen till folk. Tycker generellt att det där med prövotid för sällskapshundar sker på hundens bekostnad.
Ägarna kan inte ta hem henne förrän om 2 veckor :) Det är en vän som äger henne och jag avrådde honom redan innan de köpte henne.
Jag skulle passa henne medans de ordnade upp en massa saker, och om det funkade här så skulle hon få stanna istället för att åka tillbaka till ett hem där hon inte får den aktivering hon behöver.
Jag tror, och hoppas, att det är en kombination av ålder och understimulans som gör att hon är som hon är.
Annars är hon som sagt supermysig mot oss här hemma. Men ja, på två veckor lär kan knappast se några underverk :(
 
Vad tråkigt :( Även om en del lär vara extra jobbigt för henne nu med allt det nya så låter det ju inte som att det skulle kunna bli mycket bättre utan att man jobbar rätt hårt med det. Hoppas någon annan kan ta sig an henne på ett bra sätt!

Vad är det för angivna raser?
En pyttedel schäfer, resten labbe och golden
 
Ägarna kan inte ta hem henne förrän om 2 veckor :) Det är en vän som äger henne och jag avrådde honom redan innan de köpte henne.
Jag skulle passa henne medans de ordnade upp en massa saker, och om det funkade här så skulle hon få stanna istället för att åka tillbaka till ett hem där hon inte får den aktivering hon behöver.
Jag tror, och hoppas, att det är en kombination av ålder och understimulans som gör att hon är som hon är.
Annars är hon som sagt supermysig mot oss här hemma. Men ja, på två veckor lär kan knappast se några underverk :(
Ah, det förklarar saken! Hoppas att ni iaf kan ge henne lite stimulans.
 
Äntligen ute i skärgården igen! Asni blev så glad över att se mig att hon kissade på sig :rofl: Tinja börjar tycka valpen är helt okej, den går ju faktiskt till och med att kampa lite med.

Har börjat klicka in Asni lite smått och idag introducerade jag även lite omvänt lockande, annars har hon bara fått hänga med, leka och upptäcka världen. Hon fattade konceptet väldigt snabbt, bara efter två mini-omgångar så struntade hon typ helt i den öppna handen med korv och ost. En liten stjärna :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
667
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
586
· Visningar
43 634
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 201
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp