Hur bör man agera vid påkörning av katt? (utbruten från Vad gör vi del CLXII)

Här kommer en till!
Jag har Tractive på mina och har definierat en trygg zon som gör att appen aviserar när de går utanför den.
Beroende på åt vilket håll de tar vägen går jag och hämtar dem och ger dem godis, förhoppningsvis funkar det.
En gång hittade jag halsbandet i en hög med päls från både min och någon annan katt (ja, min är självklart kastrerad) men som tur var hade han gömt sig i närheten och kom när jag ropade. ❤️
Vi har samma sort! Han har tappat det några gånger, en gång med massa pälstussar runt. :( Men har då kommit hem utan, men då är det ju lätt att hitta sen. Skulle aldrig släppa ut utan, så då får han vara inne tills jag hittat det. 😅
 
Jag kørde ihjäl en katt en gång på nittiotalet. Han sprang rakt ut i vägen och jag hade inte en chans att hinna bromsa eller veja undan. Då stannade och kollade att den verkligen var død och så la jag den i diket. Jag ringde på i närsta hus och tanten sa att jag var den førsta som ringt på och sagt att jag kørt på en katt och ändå var det ganska vanligt där. Hon hade inget djur pga att huset låg bara 100 meter från vägen. Sen skrev jag några lappar och la i brevlådorna. Talade om hur katten såg ut, att det var en hane och vart den låg. Det kändes jättehemskt och jag bad till Gud att jag aldrig mer skulle køra på något djur.
 
Jag kørde ihjäl en katt en gång på nittiotalet. Han sprang rakt ut i vägen och jag hade inte en chans att hinna bromsa eller veja undan. Då stannade och kollade att den verkligen var død och så la jag den i diket. Jag ringde på i närsta hus och tanten sa att jag var den førsta som ringt på och sagt att jag kørt på en katt och ändå var det ganska vanligt där. Hon hade inget djur pga att huset låg bara 100 meter från vägen. Sen skrev jag några lappar och la i brevlådorna. Talade om hur katten såg ut, att det var en hane och vart den låg. Det kändes jättehemskt och jag bad till Gud att jag aldrig mer skulle køra på något djur.
Nej alltså tragiskt nog kan man ju inte alltid väja för mindre djur, katt, hare osv. Du gjorde det du kunde efteråt :heart. Jag var nära en gång att köra på en katt i ett villaområde mitt i vintern, men katten hann över, puh men usch så otäckt ändå. Oavsett mindre djur är inte jag sån som bara skakar på axlarna (som många tyvärr gör).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp