Hur dyr är er jul?

Är det bara jag som GILLAR att köpa och ge julklappar och de får kosta lite mera? Eller skriver inte ni andra?
Här är en till som gillar att ge. Tyvärr inte som får kosta lite mer dock - men det mest för att jag på förtidspension helt enkelt inte har råd att lägga hur mycket som helst på julklappar.
 
Är det bara jag som GILLAR att köpa och ge julklappar och de får kosta lite mera? Eller skriver inte ni andra?

Om man läser trådar på ungdom EFTER jul så är det definitivt många som får väldigt mkt och dyra klappar...
Jag älskar att ge bort julklappar. Jag går in rätt hårt för att hitta bra julklappar, inte nödvändigtvis dyra, men bra. Sånt som folk inte visste att de ville ha men blir skitglada av att få.

Mina föräldrar är ju rätt svåra. De har allt de behöver och frågar man vad de vill ha så önskar de bara att vi kommer hem till jul. Jag ger dom ändå julklappar men man får fundera lite extra.

Jag älskar att få julklappar också, men är väldigt lätt att göra glad. Ett nagellack eller coola örhängen så är jag nöjd, eler roliga lypsyler. Min syrra känner mig dock inte alls och ger mig skittråkiga presenter varje år, typ doftljus, hudcréme och såna dussinsaker som man köper när man inte orkar tänka. Hade hellre tagit en påse hundgodis eller ett nagellack för 25 kronor typ. Det är ju tanken som räknas, men där finns ingen tanke, bara "oj måste köpa nåt till syrran".
Mina föräldrar köper t.o.m. julklappar till mina hundar och katter :love:
 
Julmat köptes idag ca 1200 kr för 8 personer (varav 2 barn), gillar inte julmat så det år vi har julen kör jag alternativ jul i år kör vi ngn form av engelskt tema, rostbiff, yorkshirepudding osv.

Klappar till barnen ca 3000:- imponerad över hur lågt ni kan hålla kostnaden för julklappar till barnen, mina vill eg bara ha lego men bara en legosats går ju på ca 500 kr! (minst jag söker rea och bunkrar i förväg). 1500kr per barn är inte massor med saker utan lite pysselsaker, julklappsbok, en bilbana, två legosatser, två filmer var, godis och skridskoskydd.

Saker de "ändå" skulle få är kanske inte alltid så kul att få om man är 4år och 6år och INTE är intresserad av kläder och dylikt. De önskar sig leksaker och skulle inte tycka en jacka var ett kul alternativ. Visst vi bidrar nog till konsumtionshets men jag gillar att ge julklappar och bland oss vuxna ger vi bara en (lottar vem vi ska ge till för 500kr).

Så julmat: 1200:-
julklappar: 3500:-
annat "tjafs": julbak, julgodis, blommor etc högt gissat ca 1000:--

så summa för vår jul 5200:- kan vara ngt till som jag glömt.

Är det bara jag som GILLAR att köpa och ge julklappar och de får kosta lite mera? Eller skriver inte ni andra?

Om man läser trådar på ungdom EFTER jul så är det definitivt många som får väldigt mkt och dyra klappar...

Jag gillar också att köpa julklappar och brukar lägga mer än i år, men är arbetslös och var tvungen att ha en mindre budget än vanligt. Men sen kunde jag inte hålla den :p Känner ingen hets kring köpandet utan gör vad som känns bra för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Tycker att jag ser reportage om det "överallt" , vad man ska tänka på för att inte stressa ihjäl sig, inte hamna i bråk med släktingar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 273
Senast: Lenis
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp