Bukefalos 28 år!

Hur få stopp på blandrasaveln??

Sv: Hur få stopp på blandrasaveln??

Tycker absolut INTE att man ska sluta avla på blandisar, jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att köpa en tex renrasig schäfer (sönderavlad till MAX). Men jag tycker där emot inte att man ska blanda hej vilt, utan man får tänka på vad hundens temperament, kroppsbyggnad och vad man ska ha valparna till. Desstuom ska dom vara HD/AD testade vaccinationsintyg osv precis som renrasiga, bara för att blandrasen är "känd" för att vara friskare behöver man inte avla hej vilt.
 
Sv: Hur få stopp på blandrasaveln??

det finns utställningar för blandraser.
 
Sv: Hur få stopp på blandrasaveln??

menar du på fullaste allvar att bruksavlade schäfrar är sönderavlade?
 
Sv: Hur få stopp på blandrasaveln??

Tycker absolut INTE att man ska sluta avla på blandisar, jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att köpa en tex renrasig schäfer (sönderavlad till MAX). Men jag tycker där emot inte att man ska blanda hej vilt, utan man får tänka på vad hundens temperament, kroppsbyggnad och vad man ska ha valparna till. Desstuom ska dom vara HD/AD testade vaccinationsintyg osv precis som renrasiga, bara för att blandrasen är "känd" för att vara friskare behöver man inte avla hej vilt.

Blir det inte lite moment 22 då ditt första uttalande avslöjar att du inte vet något om efterforskning, urval och arvbarhet, och sedan säger du att man kan blandrasavla bara man har god koll på det förstnämnda?
 

Liknande trådar

C
Övr. Hund Går du i rottis-köpar tankar?! Läs då det här först!! V A R N I N G !:devil: När du köper oregistrerad rottweiler köper du inte en...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp