Bukefalos 28 år!

hur få tillbaka häst

Sv: hur få tillbaka häst

Lovisaleonora_ skrev:
Sätt ut ditt namn och telefonnr på sidan om hästen, hur ska den som har upplysningar annars nå dig?
Har uppdaterat med mitt tel nr och även en äldre bild där man ser hur mörk hon kan bli under vintern !
 
Sv: hur få tillbaka häst

Varför ska du visa en sådan människa "nåd"?? Anmäl hästen som stulen, gå till Ridsport, hästfocus, stallmagasinet och allt vad de nu heter, häng ut människan så gott det går, sätt in mängder av bilder på hästen, parata med moderatorn på "gnägg" och be henne nåla ett inlägg att hästen är stulen o.s.v... Vänta inte, gör det nu... Någon människa på Buke vet säkert var hästen är... Kolla också fodervärdsannonser, så tjejen inte lånar ut hästen utan att säga något för att du verkligen inte ska hitta den...
 
Sv: hur få tillbaka häst

Även om du tror att hon inte har hästen själv kan du ju skugga henne när hon är på väg till stallet. Väl där kanske någon vet vart hästen flyttats?
 
Sv: hur få tillbaka häst

skriv överallt; expressen/aftonbladet/ridsport/hästfocus (heter?)/pollux. Om inte det hjälper ring Efterlyst!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Cambrie skrev:
Varför ska du visa en sådan människa "nåd"?? Anmäl hästen som stulen, gå till Ridsport, hästfocus, stallmagasinet och allt vad de nu heter, häng ut människan så gott det går, sätt in mängder av bilder på hästen, parata med moderatorn på "gnägg" och be henne nåla ett inlägg att hästen är stulen o.s.v... Vänta inte, gör det nu... Någon människa på Buke vet säkert var hästen är... Kolla också fodervärdsannonser, så tjejen inte lånar ut hästen utan att säga något för att du verkligen inte ska hitta den...

Polisanmält är det redan, min advokat är på polisen att de ska driva det vidare....

Annars e dina förslag sådant vi är på g att göra... Dvs sätta in en efterlysning med bild och så i Ridsport !

Iom att jag fått reda på (hela tiden i efterhand dock) vart hästen varit så är tjejen lite "paranoid" och berättar numera inte för NÅGON vart hästen är (då hon ju vet att det annars kommer fram till mej) därav är det inte så lätt längre att få reda på det...
Hur folk fortfarande kan ta hennes parti efter att domen kommit är för mej ett obegripligt faktum... Och nu vet hon ju verkligen att jag kommer att hämta hästen om jag får reda på vart den är...

Nackdelen med det hela är ju att hon inte har några pengar (vilket gör det ännu konstigare att hon hela tiden kan flytta till nya stall) så när hon nu ska betala 180 000 kr i rättegångskostander (som hon inte har) så finns det inget att hämta pengarna ifrån. Dvs för henne gör det ju ingen skillnad på 180 000 eller MER pengar som det i slutändan verkar bli då vi kommer kräva skadestånd av henne för detta... Men som sagt pengarna finns ju inte så de kommer vi ju inte kunna få heller :crazy: snacka om att man känner vanmakt !

Men som ni säger... Även SMÅ stall läser ridsport/stallmagasinet/va de nu heter ...
 
Sv: hur få tillbaka häst

Javisst, och även om hon inte säger var hästen är borde det finnas någon som känner igen den... Anledningen till att hon flyttar runt hästen kan ju vara att hon inte har råd att betala stallhyra, kolla med stallägarna om det förhåller sig så, för då kan du ta med det också i till exempel en artikel i ridsport vilket kommer att göra det svårt för henne att få ny stallplats när hon tänker flytta igen... Stackars häst bara som flyttas runt hit och dit... OM hon har betalt stallhyra, börja med att åka runt till de stallen hästen redan varit i och kolla om den kan ha flyttats tillbaka... Och som sagt, sätt någon på att skugga henne....
 
Sv: hur få tillbaka häst

måste säga att jag tycker förfärligt synd om dej! hästen ser ut att vara himla fin å go!

har för mej att de flesta storstäder har nån slags city-kanal på tv:n, kolla om du kan få dem att lägga ut en bild ett par gånger om dagen. eller lokala nyheterna? tyvärr läser kanske inte alla tidningarna, men prova med lokal tidningen? DN kanske ställer upp? lägg inte in bara en bild en enda dag utan kolla med dem om de kan ha det stående där en hel vecka eller nått?

annars så är jag lite inne på Cambrie's spår, skugga henne. låna någon väns bil som hon inte känner igen och sätt dej utanför hennes hus på morgonen och följ efter henne. här har du din chans att leka spion. ;)

sätt upp lappar på stormarknaderna, i lanthandeln, ridklubbar, osv..

håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dej! ;)
 
Sv: hur få tillbaka häst

Men HERREGUD vilken sjuk människa!? :eek: hur gammal är hon egentligen? Om jag hade vetat vart hon bodde skulle jag nog hotat med ett och annat om hon inte lämnade hästen, eller för den delen skugga henne och helt sonika ta hästen ifrån henne vid stallet :devil: klart att polisen måste göra något, hästen är ju DIN och den bör ju självklart fortfarande betraktas som stulen eftersom hon vägrar lämna tillbaka den :cry:

Jättefin häst för övrigt, hoppas att allt går bra och att hon hamnar i sina rätta händer tillslut! sånt här är ju helt sjukt rent ut sagt! :( GÖR ALLT DU KAN, säger jag bara, säg till om du behöver hjälp :devil:
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jag har mailat länken till de av mina bekanta som åker runt i stallar, kanske kan andra användare göra detsamma?
 
Sv: hur få tillbaka häst

*suckar (IGEN)*

Så nu har man pratat med advokaten igen !

*suck*

Nu har människans advokat meddelat att de tänker överklaga och att de ev ska anmäla mej för förtal (iom denna tråd bla och att jag åkt runt i stall och meddelat att hon har min häst olovligt (som jag dessutom har dom på))... Och att jag GENAST ska sluta leta efter hästen då ju den är HENNES :eek: (jag har ju bara tingsrättens dom på att hon inte är (eller ens nånsin varit) ägare på hästen och därmed är hästen min, hade den vart hennes hade vi ju inte suttit i tvist :eek: :idea: ) Så hästen ska va i MIN ägo till dess det är motbevisat att jag inte äger hästen...

Så nu halar hon nåe enormt och enligt mitt troende för att "jävlas" ...
Får inte hon hästen ska inte jag heller ha den... För henne spelar de ju ingen roll om hon blir skyldig 180 000 eller 1 800 000 kr (misstänker jag skarpt) Och under tiden står hästen nånstanns å bara STÅR och blir äldre... Men som sagt hon vet ju att det är jag som förlorar på att hästen blir äldre...

Så snälla !!!! OM någon vet vart min häst är meddela mej !!!

Och gör jättegärna som Lovisaleonora_ ... Skicka min länk vidare... Ju fler som vet ju större chans att jag hittar min häst !!!

(jag ska prata me min advokat om jag ändå kan sätta ut efterlysesbilder i Ridsport)
 
Bakgrunden?

Hur kommer det sig att tvisten uppkom från första början? Varför och hur kan hon hävda att hon äger hästen?
Finns det inga regpapper på hästen?

För att kunna hjälpa dig kan det vara bra att få lite bakgrundsfakta till det som hänt.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Fattar människan dåligt eller!!.. Hästen är fortfarande inte hennes och SKA återböras till rätta ägaren enl tingsrättens dom.

Detta är INTE förtal utan helt enkelt ett sätt för dig att få tillbaka en stulen egendom!

Jag blir så förbannad över sånt här..

Om hon vore ärlig hade hon hört av sig till dig och inte gömma hästen vidare bara..
 
Sv: hur få tillbaka häst

Bakgrundsfakta VÄLDIGT kortfattat...

Hon skulle få köpa hästen, hade inte alla pengar (55 000) betalade 20 000 kr. Efter 10 månader hade jag tröttnat på att vänta på resten av summan, betalade tillbaka de 20 000 till henne.
Två veckor efter det kom 55 000 in på mitt konto, tvist redan påbörjad då hon kontaktat advokat och hävdade att jag ej hade rätt att häva avtalet om köp. 4 månader efter det blir hästen hämtad av tjejjen från stallet där hästen då stod. Polisanmälde detta. Och sen dess har jag inte sett hästen.
Hon hävdar att hästen e hennes för att hon betalat den MEN !!! jag hade ju redan hävt vårt avtal om köp, (i tingsrätten sa hon att hon inte tänkt betala ens efter 11 mån om jag inte hävt avtalet)..

Så det är för att hon betalade (försent) som hon anser hästen e hennes, detta fastslog tingsrätten att det INTE var...
Hästen ÄR INTE och har ALDRIG varit hennes....

För de som tvivlar kan jag ju bara meddela att domen i tingsrätten är OFFENTLIG alla kan ta del av den.... Kontakta mej om ni vill ha målnumret !
 
Sv: hur få tillbaka häst

jag vet inte om jag fattat detta rätt men var det den "nya ägren" som anmälde dej och nu vill hon inte lämna tillbaka hästen?

Det är ju helt sjukt ju...
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jag polisanmälde henne för "stöld av häst" , hon har stämt mej för "bättre rätt till häst".
 
Sv: hur få tillbaka häst

Ytterligare en sak som visar hur seriös hon är..
Köpa en häst och inte vilja betala den..:eek: Och inte nog med det.. 4mån senare stjäla hästen.. Eftersom du hävt köpet pga att hon inte betalt hästen, så är inte hästen hennes.. Saken är inte i en persons ägo förrän den är till fullo betald. Fram tills dess är det säjarens ägodel. (om jag inte drabbats av total senilitet)

Även om hon betalade sent,så har du stått med en häst under 10månader som egentligen hade varit såld om hon inte strulat..

Smart att säga i tingsrätten att hon inte tänkt betala den heller.. Mycket seriöst.. Hon kommer inte komma någonstans med detta.. Och förhoppningsvis läser hon detta och genom överklagan så ska ni yrka på ett skadestånd för lidandet av djuret som har fått flyttat runt och skadestånd till dig för ditt lidande.

Med dessa rättegångskostnader som blir kommer hon aldrig att få ett lån, eller någon som helst hjälp om hon skulle behöva köpa något.. Det är sådana enorma summor det handlar om, finns inte en chans att få fram dom om hon inte ens kunde betala hästen inom rimlig tid..
 
Sv: hur få tillbaka häst

Och nu har hon stämt dig igen.... Vilken trist såpa. Hon är väl tvungen att följa domstolsbeslutet. Annars borde hon riskera att åka fängelse. Tycker nog att du ska se till att rådfråga polisen och se hur stor hjälp du kan få av dem.

Har du pratat med tjejen efter domslutet?

Jag hoppas verkligen du får tillbaka din häst!
Ska skicka dina bilder på hästen till de jag känner i Mälardalen.
 
Sv: hur få tillbaka häst

vilken soppa, tycker dock fortfarande att du har en väldigt mesig advokat.
Hon har inget för att stämma dig för förtal, enligt 5:1 2 st BRB är endast den som utpekar någon för att vara klandervärd eller brottslig och INTE har fog för detta skyldig till förtal" var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den skall ej dömas till ansvar" dvs säger du något om någon som är sant kan du aldrig dömas till ansvar för förtal. Vad är det för larvig advokat som överhuvudtaget vidarbefordrar ett sådan "tomt hot"
Vad det gäller din stöldanmälan har hon inte gjort sig skyldig till stöld eftersom hon hade hästen lovligen i sin besittning , däremot har hon gjort sig skyldig till egenmäktigt förfarande enligt 8 kap 8§ BRB.

Har du förresten frågat din advokat varför hon inte yrkade på fullgörelse med en vitesklasul.? Varför flyttar hon så ofta?, ar hon råd att ha en häst uppstallad som hon inte kan använda, åker hon aldrig ut till den, hur har det nått dig var den stått, var bor kvinnan i fråga dvs i vilken trakt finns hästen, vilka stall har den stått på?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 480
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 631
Senast: solrose00
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 130
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp