hur få tillbaka häst

corzette

Trådstartare
Okej nu är då rättegången över och jag vann :bump: MEN nu visar det sej att tjejjen VÄGRAR ge tillbaka hästen ändå ! :eek:

Ge mej råd om hur jag ska gå tillväga !
Jag har som sagt inte en aning om vart hästen är.

Kan polisen hjälpa ?(ska ringa och kolla men ni vet ju vilken prio hästbrott har, då jag ju redan polisanmält stölden av hästen)
Kronofogden kan det ju inte iom att jag inte vet vart hästen är.

*suck*
Hjälp mej !
 
Sv: hur få tillbaka häst

Ring polisen och förklara att rättegången är över. De borde kunna hjälpa dig, du vet ju vem som har tagit hästen åtminstone.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Grattis till att ha vunnit kampen!
Men gjordes det inte klart hur det skulle bli med hästen?
 
Sv: hur få tillbaka häst

Du måste få hjälp av polisen att hämta hästen, då kan inte någon gnälla om intrång på gården.

Jag var med i ett fall och hämtade vanvårdade hästar för ett par år sedan. Då stog polisen i beredskap om det skulle bli bråk.. Men vi var många mot dom som ägde hästarna.
 
Sv: hur få tillbaka häst

mul skrev:
Du måste få hjälp av polisen att hämta hästen, då kan inte någon gnälla om intrång på gården.

Jo men jag vet ju inte vart hästen är !
Har inte ens den ringaste... Kan va allt från Norrtälje (där har hon tydligen en av sina hästar (?)) med omnejd ner till Nynäshamn (i haninge har hon en annan) och Stockholm e stort !

Men som sagt hur sjutton hittar man en häst i detta land om den som har den inte vill att den ska bli hittad ?
Tror ni verkligen polisen hjälper till i den bemärkelsen `?
(har aldrig hört nån prata positivt om polisens arbete)
 
Sv: hur få tillbaka häst

Men va i h*e är det frågan om? Finns det sånna människor??
Det är måste du gå vidare med!
Kräv skadestånd och allt möjligt när denna historien är över och du har fått tillbaka din häst! :(
 
Sv: hur få tillbaka häst

Sätt upp efterlysningar om att hästen är stulen, ev med en liten hittelön, fråga runt i olika stallar, hör med veterinärer, hovslagare och liknande, någon måste ju ha ett hum om var hästen finns!

Skönt att du vann i rätten, har du lust att berätta hur ni hamnade där? Jag har missat den delen av historien!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Ring upp polisen, förklara historien, att det hela gått till domstol och du har vunnit men att personen inte lämnar tillbaka hästen ändå. Be att polisen följer med dig och hämtar hästen (ta med släpkärra, leta rätt på människan ifråga och ha med dig poliser när du åker dit - då borde hon väl vekna?).
 
Sv: hur få tillbaka häst

lite bakgrundsfakta vore bra, vad slog man fast i domstolen ?, gissningsvis har du vunnit en fastställelsetalan dvs hästen är din? I såfall brukar man också kräva en fullgörelsetalan dvs domstolen slår inte bara fast att hästen är din utan även att den ska återlämnas detta gör lämpligen domstolen mot vite dvs lämnas inte hästen tillbaka omedelbart ska den andra perosnen betala ett redan fastslaget pengabelopp. Har du fått en exuktionstitel Dvs hästen är din och ska lämnas tilbaka då ska kronofogden och polisen hjälpa till med handräckning att så också blir. Detta gäller även om hon överklagar då en tingsrättsdom är verkställbar som exuktionstitel direkt även innan den vunnit laga kraft. Men för att veta mer exakt måste man veta hela bakgrundshistorien.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Har hon den bara gömd på ett ställe utan att träffa den?
Om hon åker till den så spionera på henne.
Lägg ute efterlysningar, kontakta tid. TV & radio.

Lycka till & grattis :bow:
 
Sv: hur få tillbaka häst

hingstsugen skrev:
lite bakgrundsfakta vore bra, vad slog man fast i domstolen ?, gissningsvis har du vunnit en fastställelsetalan dvs hästen är din? I såfall brukar man också kräva en fullgörelsetalan dvs domstolen slår inte bara fast att hästen är din utan även att den ska återlämnas detta gör lämpligen domstolen mot vite dvs lämnas inte hästen tillbaka omedelbart ska den andra perosnen betala ett redan fastslaget pengabelopp. Har du fått en exuktionstitel Dvs hästen är din och ska lämnas tilbaka då ska kronofogden och polisen hjälpa till med handräckning att så också blir. Detta gäller även om hon överklagar då en tingsrättsdom är verkställbar som exuktionstitel direkt även innan den vunnit laga kraft. Men för att veta mer exakt måste man veta hela bakgrundshistorien.

Jag blev stämd då jag hävde ett avtal om köp, tjejen stämde mej då för "bättre rätt till häst" och detta ogillades, under denna tid hämtade tjejjen hästen (mej ovetandes såklart :eek: ) från stallet där hästen stod, då hon trodde de skulle se bättre ut i rätten om hon hade den i sin besittning. Sen dess har jag inte sett hästen.

Men ska i morron fråga min advokat om de du skriver !!!
 
Sv: hur få tillbaka häst

mysko skrev:
Har hon den bara gömd på ett ställe utan att träffa den?

Lycka till & grattis :bow:
Tyvärr har jag ingen aning alls om hon har den "nära" eller om hon "skickat iväg" den !

(jo jätteglad att vi fick rätt (som vi trott hela tiden) men vilket antiklimax att inte få hästen åxå :crazy: )
 
Sv: hur få tillbaka häst

Lägg ut bild under efterlysningar här på Buke, nån hästmänniska i närheten borde väl kunna känna igen hästen och tipsa dig om var den eventuellt står.
 
Sv: hur få tillbaka häst

det låter som om du borde ha genstämt henne så att målen kumulerats,( körts i samma rättegång) då hade du fått problemet med hästens överlämnande löst på en gång, har denna fråga inte avgjorts får du kräva en fullgörelsetalan i efterhand och använda den tidigare domen som bevisvärde, alt begära handräckning med den domen du har som stöd och hoppas att det räcker.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Ja ring polisen, sätt ut annonser på Buke och i andra medier. Någon måste ju känna igen hästen.
Hoppas allt löser sig för dig.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jag BOR i haninge å har två hästar, om du säger vad hästen heter så kan jag kolla om den finns här ute.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Har nu pratar med min advokat igen och hon säger att polisen inte kan göra nånting :eek: så här står man nu med domen men utan häst ...
 
Sv: hur få tillbaka häst

Vad är det för mesig advokat! klart att man kan göra något om man bara vet hur man ska gå tillväga och det borde hon veta,
Som jag sa tidigare borde denna fråga redan avgjorts i rättegången ( och det borde din advokat ha verkat för) om detta ändå inte är fallet får du lämna in en ny stämmning där du kräver att hästen återlämnas till dig mot vite( om nu ine denna fråga redan behandlats i den första rättegången, vilket det inte verkar som )
Detta är inget ovanligt och går visst att lösa rättsligt det krävs bara att advokaten vet hur och har lite jävlar anamma i sig!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Men hjälp :eek: !
Du har papper på att hästen är DIN!
Hon vägrar lämna tillbaka den till dig - alltså begår hon ett brott och skulle inte DET vara något för polisen?????????
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 382
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 465
Senast: solrose00
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp