Bukefalos 28 år!

hur få tillbaka häst

Sv: hur få tillbaka häst

Jag håller med alla här om att du måste sprida detta fort.

Hon verkar ju inte riktigt klok, vilket gör att du måste hitta hästen innan hon säljer den vidare för att i tron "bli av med problemet". så korkad som hon verkat hittills så kan man ju aldrig veta vad hon tar sig för...

Jag begriper inte annars vad hon ska med hästen till, hon kan ju inte ställa upp i nån sorts tävling, då kommer det defenitivt vara nån som känner igen hästen :smirk:

Jag hoppas du meddelar oss hur det går
 
Sv: hur få tillbaka häst

HUR KAN MÄNNISKAN SOVA PÅ NATTEN??
Jamenar, även om hon tror så starkt på att den är hennes, måste hon väl ändå ha lite hästvett innanför pannbenet och fatta att hon missköter hästen? En så fin häst dessutom. Blir nästan mörkrädd när man läser såt här..

Är mycket nyfiken på att se hur det går! Någonstans måste hon ju finnas.. och NÅGOT måste ju gå att göra!
 
Sv: hur få tillbaka häst

corzette skrev:
Jag ångrade mej redan efter ett halvår då jag märkte att jag aldrig fick några pengar... TRO MEJ jag va på henne OFTA om att få resten av pengarna. Klart jag väljer att sälja till någon annan då som HAR pengar i stället ! De pengarna har nu betalat mina advokatskostnader.

Lägga ner "bråket" ??? Vilket bråk ? Jag hävde ett avtal om köp. Efter att inte ha fått pengarna så köpet kunde genomföras ... Tycker du det då e ok för folk att förhala i evigheter för att sen "ha pengar" bara för att man "vill" och sen ska säljaren bara "finna sej" i att det är så ? Är det det samhället du vill ha ??? Att man måste bli osams för att få pengarna ?

Sen är det inte JAG som bråkar... Jag har gjort allt "rätt" det är HON som inte kan/vill inse att det inte funkar så som hon (uppenbarligen även DU) tror... Att man kan betala när man vill... (även efter att det inte finns nåt avtal längre) Försök me de i mataffären med får du se vad som händer !

Lugna ner dina upprörda känslor nu tack! Jag ville faktiskt bara veta precis det jag frågade...det låg ingen ironi eller nåt annat heller bakom.
Jag menade just att du ändå fick pengarna till slut men valde att fortsätta med tvisten... man har ofta en valmöjlighet...
Det är klart att om hon inte har pengar till dig så kanske det inte fanns pengar till hästen heller och då ska hon ju inte ha häst anser jag.

// M
 
Sv: hur få tillbaka häst

detta verkar verkligen jätte hemskt!! men vem är det som har pappren på hästen ( pass, vaccination och sånt)?? hon kan ju inte sälja den utan papprena iafl.. lycka till!!
 
Sv: hur få tillbaka häst

dolce__g skrev:
detta verkar verkligen jätte hemskt!! men vem är det som har pappren på hästen ( pass, vaccination och sånt)?? hon kan ju inte sälja den utan papprena iafl.. lycka till!!
JAG har alla papper på hästen. Pass, licens och den numera inaktuella grundvaccinationen ... Så nä man hoppas verkligen hon inte försöker sälja hästen !
 
Sv: hur få tillbaka häst

ja men nuförtiden finns det väl ingen som köper en ridhäst utan att få med några papper?!!!!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Usch, jag hoppas att du får ett slut på helvetet snart. Förstår ju inte vad som är så svårt, du hävde köpet - betalade tillbaka en summa - vann hästen i domen - har alla dess papper - anmält den stulen :confused: klart att polis och advokat måste göra något! så otroligt korkat :mad:
 
Sv: hur få tillbaka häst

hästen var ju inte köpt, bara lagt handpenning
 
Sv: hur få tillbaka häst

ne det vet jag, men jag menade om hon skulle försöka sälja den vidare!!!!
 
Sv: hur få tillbaka häst

fattar inte en sak...om polisen vet att hon har stulit hästen..och vet var hon är nånstans...kan dom inte bara häkta henne eller nåt då..ska hon bara få gå lös då liksom?
 
Sv: hur få tillbaka häst

Uddatyp skrev:
fattar inte en sak...om polisen vet att hon har stulit hästen..och vet var hon är nånstans...kan dom inte bara häkta henne eller nåt då..ska hon bara få gå lös då liksom?

Jag har pratat med polisen FLERA gånger men de e ju som vanligt...
Vill hellre ha "enkla" jobb som att ta fartsyndare än att "orka" ta tag i ett så här "enkelt" fall... Som ni säger vi vet ju vem som har hästen, men ändå "kan" de inte göra nåt ! Har visserligen skickat min advokat att ringa polisen MED... Se om de hjälper...

Tro mej detta är hemskt !!!
Drömde "mardröm" inatt om att hon sålt hästen vidare å att hästen va inte i bästa skick ! Men visserligen hitta vi henne i drömmen iaf !
 
Sv: hur få tillbaka häst

corzette skrev:
Drömde "mardröm" inatt om att hon sålt hästen vidare å att hästen va inte i bästa skick ! Men visserligen hitta vi henne i drömmen iaf !

Då får vi hoppas att det slutar så (att du hittar henne alltså, helst i bästa skick men man börjar ju undra...) :crazy: håller tummarna för dig, kämpa på!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Har du hennes personnr? Eller vet du redan nu var hon bor? I så fall kanske någon kan skugga henne, hon bör ju åka till hästen hyfsat ofta... Lite privatdeckare över det hela, men vad gör man inte för att få tillbaka hästen?
 
Sv: hur få tillbaka häst

tycker också någon ska följa efter henne..vart hon än går..hela tiden.
då borde hon väl tröttna eller nåt.

är de inte olagligt att såhär..undanhålla information o så... eller va de heter..tänkte på sambon o så...fast de kanske de inte är..

verkar nästan inte som om de är olagligt att stjäla hästar heller.
 
Sv: hur få tillbaka häst

tycker synd om dig gumman
jag har en häst här uppe
från mälardalen så jag var tvungen och gå in och se om det var den hästen
men jag håller kanlen öppen
spanar i pajala
mellan snödrivorna
 
Sv: hur få tillbaka häst

Uddatyp skrev:
tycker också någon ska följa efter henne..vart hon än går..hela tiden.
då borde hon väl tröttna eller nåt.

är de inte olagligt att såhär..undanhålla information o så... eller va de heter..tänkte på sambon o så...fast de kanske de inte är..

verkar nästan inte som om de är olagligt att stjäla hästar heller.
Ja man börjar ju undra....

Jag sitter ju på alla fakta om människan utan just vart hon gömt hästen. Jag har känt henne sen vi va typ 5 år gamla... Men nu e de ju som om hela jorden snurrat ett varv å hon håller på så här...
Jag vet vart hon bor, hennes telnr (hon svarar inte och jag ska inte kontakta henne utan allt ska ju gå via advokaterna :crazy: ) så här står jag som sagt med alla fakta på hand. En tingsrättsdom som säger att hon har fel när hon säger att hon äger hästen... Och hennes "ursäkt" för att fortfarande gömma hästen är att hon överklagat domen som ju säger att hästen ÄR och FORTFARANDE ÄR MIN !!!!

Ursäkta att jag ältar men jag blir galen på de svenska "rättssamhället"... :eek:
 
Sv: hur få tillbaka häst

Om vi leker med tanken på att du hittar hästen och hämtar den. Hon tillkallar polis och du uppvisar domen som säger att hästen är din.

Vad händer då?
 
Sv: hur få tillbaka häst

Hej!

Jag vet att det inte är så hög prioriterat hos polisen med sånna ärenden men om du skulle hitta din häst måste du ha dem me dig vid hämtandet.

Kan du inte skriva lite om hästen hur den ser ut vad den heter vem vet någon av oss här på buke kanske har den ståendes i sitt stall?!

Lycka Till!!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 499
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 631
Senast: solrose00
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 148
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp