Bukefalos 28 år!

Hur få upp hullet på mager katt

findus

Trådstartare
Min katt är väl benig enligt mig. Hon har fri tillgång till blötmat (mjau) och torrfoder (ekanuba). Äter inte så jättemycket men är samtidigt pigg samt fin i pälsen.

Är det någon som har nån bra ide om hur jag kan få henne lite "tjockare"?
Kanske behöver jag inte oroa mig alls men kan väl inte låta bli...
 
Sv: Hur få upp hullet på mager katt

När avmaskade du henne senast,själv gör jag det 2 ggr per år.
Har du gjort det och hon fortfarande är mager så är det nog dags att kolla med veterinären kanske behövs annat avmaskningsmedel eller ett nytt foder eller ordentlig genomgång av kissen.
 
Sv: Hur få upp hullet på mager katt

Det är ett bra tag sedan hon blev avmaskad, så jag kan ju börja där. Tack för den tanken.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp