Bukefalos 28 år!

Hur får man stopp

Sv: Hur får man stopp

Precis vad jag försöker säga. Dressyr är inget för mej alls så de har aldrig funkat där men när jag galopptränar så använder jag åxå hoppsadel (för knästödet) och då när jag ska få stopp på hästen (tråden handlar ju om hur man får stopp på ett fullblod) så om jag sätter jag mej ner i sadeln och rätar upp mej och använder min tyngd så stannar de direkt. ( på talan om halvblod- så när jag red halvblod använde jag inte min vikt som jag skulle så de blev ¨ån skillnad när jag börja rida fullblod.). nån som fortfarande inte förstår??
 
Sv: Hur får man stopp

svar till ninniw-

använder inte nån styrka bara min tyngd (dvs säga vikten) jag galopptränar ju mina egna hästar hemma på vår egen bana och självklart blir de skillnad när vi kommer ut på storbana men nu pratar vi om hur man får stopp på dem.
 
Sv: Hur får man stopp

hahaha. Hela den här tråden får mig osökt att tänka på två hästar

1. Melherra. ( "tack och adjö" hette det när hon ville gå fortarekan jag lova. En av de kusar som helt enkelt aldrig cantrades till start, utan leddes, eftersom canter inte var "hennes starka sida" om man så säger.

2. Indent. (åtminstone som liten) En av de tuffare hästar jag jobbat med ( från marken) träningsryttaren gav helt upp efter ett tag o lät honom springa tills han blev trött. ( Numer en ganska hyfsad stayer med bra flås kan jag tillägga)

Men detta är väl kanske ngt av "undantag"....eller nja
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: zarmino
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 118
Senast: Trott
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp