Hur farligt är egentligen hundskall?

R

Real_Life

För en kanin eller ett marsvin?
Okej okej, TVÅ kaniner eller TVÅ marsvin då så dom inte behöver va ensamma :p
Har hört att dom kan dö av rädsla eller nåt, stämmer det?
 
Kan de säkert, men tror det även beror på deras gener (rädda föräldrar osv), nervositet och så. Så jag chansar på att det är individuellt men är inte helt hundra på det...
 
av de fem marsvin jag haft kan jag komma på ett, kanske två av dem som inte skulle må dåligt av det.
En skulle stressa ihjäl av sådana ljud och antagligen sluta äta, en skulle bli ett nervrak för ett tag, men jag skulle tro att det skulle gå ner. Den tredje som jag är rätt säker på skulle bli stressad å nervig, springa å göma sig å bli et mindre öppet djur.
Mina marsvin är väldigt öppna djur som skrivker å tjoar, de springer fritt överallt å äter av det mesta. De är nu inga sådana dära som bara sitter i sin bur å bajsar som vissa andra gör.
 
Min buse bryr sig inte det minsta om oljud (men jag plågar inte honom dock med hög musik osv)
Jag har hört att marsvin ska vara så stressiga, att de ogillar att åka hemifrån, osv.
Min tycker att det är jättekul att åka bil, tåg och allt däremellan. Han blir bara nyfiken.

Det beror helt på vad de har fått göra sen de var små. Har de fått sitta i bur jämt, så är de nog ganska lättuppjagade.
 
Mina marsvin är vana vid alla möjliga ljud då jag har både hund och barn.
Marsvinen bor i vardagsrum och kök.
Så ingen av mina skulle dö eller bli skrämda mer än att dom kuttrar till på sin höjd.
Mina marsvinsungar får växa upp i en miljö med ljud från allt möjligt så inte heller dom kommer att bli speciellt skrämda utan är redan "miljötränade" då dom säljs :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag och en stallkompis har diskuterat det här med att ha hunden med sig i stallet efter avmaskning. Hundarna tar sig ju gärna ett litet...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Loma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp