Hur firar en sverigedemokrat jul?

ALLA partier pratar om invandring, det enda SD är ensamma om är att sakna en integrationspolitik.

Precis. Det finns inte ett enda parti som inte har invandringspolitik (för fri invandring, till exempel) men SD är ensamma om att ljuga sig blå om massinvandring, underblåsa människors fördomar och lösa "problemet" med diverse grundlösa förslag som strider mot mänskliga rättigheter, EU:s gemensamma regelverk osv, osv.
Andra partier diskuterar hur vi fixa bostäder och få ut människor (människor: alltså unga, gamla, etnisk svenska och de med invandrarbakgrund - inte en grupp) i arbetslivet, SD brölar om att "det finns inga bostäder och det finns inga jobb", punkt, utan lösningsförslag.
 
Fast min personliga åsikt är att ALLA som röstar på SD är dumma i huvudet! Jag förstår inte hur man kan rösta på ett främlingsfientligt parti och jag har sagt upp bekantskapen med ett fåtal personer i min närhet som röstade på SD.

Det finns ingenting som rättfärdigar att rösta på SD. Absolut ingenting.

Alla har rätt att tycka olika, men det är inte rätt att tycka att människor är olika värda. Det är bara vidrigt.

Att säga att det är sandlådenivå att smutskasta SD, visst, så kan vi kalla det. Och jag hoppas att människor fortsätter att kasta smuts på dom ända tills dom börjar läsa historieböcker, titta på nyheterna och ändrar åsikt. För att vara så oallmänbildad borde vara olagligt.

Fy fan för SD och alla som som sympatiserar med deras åsikter
 
Fast min personliga åsikt är att ALLA som röstar på SD är dumma i huvudet! Jag förstår inte hur man kan rösta på ett främlingsfientligt parti och jag har sagt upp bekantskapen med ett fåtal personer i min närhet som röstade på SD.

Det finns ingenting som rättfärdigar att rösta på SD. Absolut ingenting.

Alla har rätt att tycka olika, men det är inte rätt att tycka att människor är olika värda. Det är bara vidrigt.

Att säga att det är sandlådenivå att smutskasta SD, visst, så kan vi kalla det. Och jag hoppas att människor fortsätter att kasta smuts på dom ända tills dom börjar läsa historieböcker, titta på nyheterna och ändrar åsikt. För att vara så oallmänbildad borde vara olagligt.

Fy fan för SD och alla som som sympatiserar med deras åsikter

Jag har svårt att tro att folk som röstar kommer att åka till bokhandeln och köpa historieböcker bara för att de läst den här tråden.

Jag tror att de gräver lite till på sina skyttegravar istället.
 
Att påstå att inget annat parti berör invandrarfrågan är ju lögn.

Men de andra gör det ju inte på det viset SD vill och de har ju verkligen lyckats få folk att tro att det bara är SD som har en åsikt.
 
Det här med "smutskastningen" av SD förresten, eller närmare bestämt att benämna kritiken mot dem som sådan, är ju deras eget tilltag. Ett känslouttryck som SD lyckats få till någon slags sanning och som jag numera ser många - oavsett partitillhörighet - använda.
Kom ihåg att det som "kastas" mot SD är ju saker de själva har sagt/gjort. Ta senaste samer/judar-resonemanget av Björn Söder - han har ju till och med läst igenom och godkänt den där artikeln själv innan den publicerades. Men det är förstås himla smidigt att kunna skrika "smutskastning" så fort någonting inte landar som en tänkt sig riktigt bland folk, för att liksom inte riktigt behöva stå för det.
 
Fast min personliga åsikt är att ALLA som röstar på SD är dumma i huvudet! Jag förstår inte hur man kan rösta på ett främlingsfientligt parti och jag har sagt upp bekantskapen med ett fåtal personer i min närhet som röstade på SD.

Det finns ingenting som rättfärdigar att rösta på SD. Absolut ingenting.

Alla har rätt att tycka olika, men det är inte rätt att tycka att människor är olika värda. Det är bara vidrigt.

Att säga att det är sandlådenivå att smutskasta SD, visst, så kan vi kalla det. Och jag hoppas att människor fortsätter att kasta smuts på dom ända tills dom börjar läsa historieböcker, titta på nyheterna och ändrar åsikt. För att vara så oallmänbildad borde vara olagligt.

Fy fan för SD och alla som som sympatiserar med deras åsikter

Ok, så du ser ingen skillnad på de som röstar på ett parti och de som är medlemmar och jobbar aktivt för det?! Det är verkligen en skillnad, jag skulle aldrig vara med i eller jobba för partiet jag röstar på men deras politik är det närmaste jag kommer mina åsikter.

Göra avsaknad av allmänbildning olaglig?! Det är inte speciellt demokratiskt (om man nu säger sig stå för demokrati) för människor har faktiskt rätt till att vara outbildade. Givetvis tråkigt för dem men så är det.

De som överhuvudtaget vill inskränka på våra lagstadgade friheter får mig att må illa sedan är det strunt samma vilket parti de tillhör!
 
Jag ser vissa likheter i när folk säger: -alla SD:are är ju inte tokiga, jag känner en som är riktigt trevlig.
Och den gamla, när folk sade: -Alla judar är inte dåliga, jag känner en som är riktigt bra.

Pack finns i alla partier.
Att som nu försöka sätta likhetstecken mellan att rösta på SD och bristande mental kapacitet bevisar bara en sak, en brist hos den försöker sätta dit likhetstecknet.

Att i en diskussion argumentera, -du är inte klok, är knappast produktivt.

Det är inte någon tillfällighet att de hätskaste angreppen baserade på icke sakliga argument kommer från just vänster. Den kanten har i alla tider skyllt för dem obekväma partier o individer att vara tokiga, fascister, rasister etc etc.
Allt istället för att använda sakliga argument.

Söker man idag på nätet så finner man att de allra flesta sakliga bedömningar av partiet SD inte finner partiet vara rasistiskt eller fascistisk´t . Vilket även tydligt framkommit i diskussioner här. Varje gång jag efterfrågat fakta, var och hur sd beskriver sin politik den skulle klassas som fascistisk eller rasistisk. Så har ingen lyckats annat än att presentera sina eller andras åsikter, inga citat från partiet självt.

SD är ett protektionistisk missnöjesparti som hittills bara haft en agenda. Att minska invandringen.
Men det är knappast rasism eller fascism., det är på sin höjd främlingsfientlighet.
 
:banghead:
Härligt att vi sprider vidare sverigedemokratiska sanningar. ALLA partier pratar om invandring, det enda SD är ensamma om är att sakna en integrationspolitik.
Fast de andras integrationspolitik fungerar ju inte det heller! Ta alla segregerade områden vi har i Sverige?! Varför ska vissa kommuner ta emot så många invandrare att de går på knäna , ekonomin går inte runt ! Hur många invandrarområden har Djursholm och Lidingö ??? Nää fy för den lede, sätt tvång på alla kommuner att ta emot en viss kvot med invandrare! Har de bott här i mer än två år så får de inga tolkar betalda, förstå kostnaden för detta inom vård och omsorg! Integrera ordentligt man blir inte integrerad av att bo i ett område med endast invandrare, ger inte ett ruttet lingon för Sveriges integrationspolitik
 
Det här med "smutskastningen" av SD förresten, eller närmare bestämt att benämna kritiken mot dem som sådan, är ju deras eget tilltag. Ett känslouttryck som SD lyckats få till någon slags sanning och som jag numera ser många - oavsett partitillhörighet - använda.
Kom ihåg att det som "kastas" mot SD är ju saker de själva har sagt/gjort. Ta senaste samer/judar-resonemanget av Björn Söder - han har ju till och med läst igenom och godkänt den där artikeln själv innan den publicerades. Men det är förstås himla smidigt att kunna skrika "smutskastning" så fort någonting inte landar som en tänkt sig riktigt bland folk, för att liksom inte riktigt behöva stå för det.

Är det rätt att sjunka till samma nivå då?

Det här som ventileras här ser jag inte som kritik mot SDs politik. Det är mest allmänt förlöjligande som syftar till att skapa gemenskap hos alla som hatar SD.

Att kraftigt ta avstånd från vad Björn Söder yrar om är en helt annan sak.
 
Politisk motståndare? Demonisera "den andre" hjälper inte till att övertyga om dina politiska åsikters fördelar. Jag har också jättesvårt för det sättet att bemöta medmänniskor. Det blir sandlådenivå!

Min poäng var att om det är ok att säga att politiken är idiotisk, så är steget inte långt till att säga att den som röstar på en idiotisk politik också är tappad bakom en vagn. Sen kan jag hålla med om att man kan vara lite mer specifik än att bara kalla politiken eller väljarna för "idiotisk", eftersom anklagelser om idioti är svåra att bemöta på ett vettigt sätt, annat än med följdfrågan "Varför då?"

Sverigedemokraterna är i min värld inte bara politiska motståndare, på det sätt som de andra partierna är - jag håller inte med vare sig moderater, vänsterpartister eller kristdemokrater, av olika skäl, jag tror inte det samhälle de vill bygga blir det bästa, men jag tror ändå att det skulle bli ett drägligt samhälle man kunde leva i. Det tror jag inte skulle vara fallet om SD fick makten och skapade det samhälle de vill ha, det samhället tror jag skulle bli farligt och dysfunktionellt. De har alldeles för mycket tankegods från nationalismen när det begav sig förra gången, för hundra år sen, och vi sitter ju faktiskt inne med facit om hur det blev den gången. Deras kulturpolitik exempelvis är ju i princip lyft direkt från trettiotalets Tyskland, med sitt fokus på kulturarv och motvilja mot samtidskonsten. Igår Entartete Kunst, idag kraftigt minskade anslag till Moderna Museet. Henrik Arnstedt, journalist som studerat fascismen, tycker jag sammanfattade det hela rätt bra i en debattartikel i DN häromdagen:

"Flera har hävdat att det är ”fel strategi” att kalla SD fascistiskt, om man vill bekämpa partiets rasism. Det är möjligt. Det avgörande är inte definitionen, utan att svenska folket och de demokratiska partierna i Sveriges riksdag – från höger till vänster – förstår att gränsen mot SD utgör den viktigaste skiljelinjen i svensk politik sedan rösträttens genomförande.
Demokratin måste visa sig stark, handlingskraftig och stridbar när den nu utmanas på allvar. Historien lär oss vad som annars kan hända."
 
Fast de andras integrationspolitik fungerar ju inte det heller! Ta alla segregerade områden vi har i Sverige?! Varför ska vissa kommuner ta emot så många invandrare att de går på knäna , ekonomin går inte runt ! Hur många invandrarområden har Djursholm och Lidingö ??? Nää fy för den lede, sätt tvång på alla kommuner att ta emot en viss kvot med invandrare! Har de bott här i mer än två år så får de inga tolkar betalda, förstå kostnaden för detta inom vård och omsorg! Integrera ordentligt man blir inte integrerad av att bo i ett område med endast invandrare, ger inte ett ruttet lingon för Sveriges integrationspolitik

Folk får väl bo vart de vill, eller hur menar du? Ska svenskar med utländsk härkomst inte få bo vart de vill, utan bli tilldelade någonstans att bo, varifrån de inte får flytta utan tillstånd från myndigheterna? När, i så fall, ska man få samma rätt som alla andra att bo där man vill? Att fritt välja bostadsort är ju en del av de friheter vi har i Sverige, det verkar märkligt om vi skulle belägga en del av våra medborgare med kommunarrest, enbart beroende på hur de ser ut och vilket språk de pratar.
 
Jag ser vissa likheter i när folk säger: -alla SD:are är ju inte tokiga, jag känner en som är riktigt trevlig.
Och den gamla, när folk sade: -Alla judar är inte dåliga, jag känner en som är riktigt bra.

Pack finns i alla partier.
Att som nu försöka sätta likhetstecken mellan att rösta på SD och bristande mental kapacitet bevisar bara en sak, en brist hos den försöker sätta dit likhetstecknet.

Att i en diskussion argumentera, -du är inte klok, är knappast produktivt.

Det är inte någon tillfällighet att de hätskaste angreppen baserade på icke sakliga argument kommer från just vänster. Den kanten har i alla tider skyllt för dem obekväma partier o individer att vara tokiga, fascister, rasister etc etc.
Allt istället för att använda sakliga argument.

Söker man idag på nätet så finner man att de allra flesta sakliga bedömningar av partiet SD inte finner partiet vara rasistiskt eller fascistisk´t . Vilket även tydligt framkommit i diskussioner här. Varje gång jag efterfrågat fakta, var och hur sd beskriver sin politik den skulle klassas som fascistisk eller rasistisk. Så har ingen lyckats annat än att presentera sina eller andras åsikter, inga citat från partiet självt.

SD är ett protektionistisk missnöjesparti som hittills bara haft en agenda. Att minska invandringen.
Men det är knappast rasism eller fascism., det är på sin höjd främlingsfientlighet.

Partiets historia och ursprung med organisationer som BSS tycker jag är tydliga nog för att kunna beskriva partiet som ett parti på rasistisk grund. Söker du några år tillbaka i tiden hittar du mycket och en något mera polerad yta idag lurar inte mig i varje fall.

Däremot håller jag med dig när det gäller motståndarnas argumentation.
 
Folk får väl bo vart de vill, eller hur menar du? Ska svenskar med utländsk härkomst inte få bo vart de vill, utan bli tilldelade någonstans att bo, varifrån de inte får flytta utan tillstånd från myndigheterna? När, i så fall, ska man få samma rätt som alla andra att bo där man vill? Att fritt välja bostadsort är ju en del av de friheter vi har i Sverige, det verkar märkligt om vi skulle belägga en del av våra medborgare med kommunarrest, enbart beroende på hur de ser ut och vilket språk de pratar.
Ja visst ska man få bo vart man vill men jag tycker tills man har lärt sig språket och kanske börjat studera så tycker jag faktiskt man ska fördela ansvaret på Sveriges kommuner , tror du integrationen fungerar bra om tex en somalier flyttar till ett område där 99 % av de boende är somalier ?? NEJ, det finns invandrare som bott här i 5 år eller mer som fortfarande behöver tolk, inte ok! Varför ska dessa kommuner ta det ekonomiska ansvaret själva ?
 
Är det rätt att sjunka till samma nivå då?

Det här som ventileras här ser jag inte som kritik mot SDs politik. Det är mest allmänt förlöjligande som syftar till att skapa gemenskap hos alla som hatar SD.

Att kraftigt ta avstånd från vad Björn Söder yrar om är en helt annan sak.

Vad menar du, vilken nivå?

Jag skrev ingenting om att förlöjliga eller göra sig lustig. Det tror jag inte heller att en vinner åhörare på, även om jag begriper att frustrationen emellanåt blir för stor och ibland orkar en inget annat än att försöka skratta åt eländet.
Jag vände mig emot användandet av termen "smutskastning" som synonym till kritik. Att kalla all form av kritik mot SD för smutskastning och påstå att vi ska avstå från det för att SD då vinner fler sympatisörer är ju ett steg på vägen att tysta meningsmotståndare. Det är ju precis i enlighet med SD:s linje; Kent Ekeroth har ju sagt så sent som i höstas att - citat - "medierna ska stoppas i sinom tid".
 
Vet inte hur alla oavsett SD tycke eller inte firar sin jul. Men jag firar att ljuset återvänder! Jag firar inte att någon föddes. Det är i grunden en hednisk sed som kristendomen tagit över.

O varför skall vi inte kunna ha skolavslutningar i Kyrkan? Det är en traditon vi har i vart fall där jag är uppväxt. Helt plötslig är folkdräkter o svenska flaggan inte ok? Hur tänker ni nu? Varför måste vi ändra våra traditioner för att det kommer ny svenskar? Man behöver inte alltid anpassa sig till våra nya medmänniskor. Det går att anpassa sig dit man kommer. Men man behöver hjälp med att komma in samhället och lära sig klockan, seder o bruk samt för att få nya bekanta. Sina seder o bruk får sitt hemland firar man som man vill. Men varför skall jag och vi alla andra ändra våra traditioner och seder o bruk för att anpassas oss?
Sen undrar jag varför det är så ok att kasta smuts på SD? Men då är ni inte ett dugg bättre än de ni smutskastar? Vi har ett land där man får ha sina åsikter och SD invalda av svenska folket.

Nu önskar jag alla oavsett parti tillhörighet en trevlig helg!

Mvh
Pudlan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp