Bukefalos 28 år!

Hur förvarar ni frukt och grönt?

Sv: Hur förvarar ni frukt och grönt?

Vi har det som vi inte andvänder i våran jordkällare där mår det kanon, annars är det kylen som gäller
 
Sv: Hur förvarar ni frukt och grönt?

Där ser man, man lär så länge man lever ;). Jag brukar dock äta mina skrynkliga paprikor de åker oftast ned i pannan eller ugnen ändå.
 
Sv: Hur förvarar ni frukt och grönt?

prickiga bananer, rynkiga paprikor, mjuka rädisor och mjuka tomater lägger jag alltid i grytor, det blir supergott. Speciellt gott blir helt bruna övermosiga bananer tillsammans med kyckling i en gräddsås :-)

Det ska jag banne mig testa!
 
Sv: Hur förvarar ni frukt och grönt?

2 dagar i skål har jag utan problem ätit, skulle nog inte haft problem med 3 heller men den brukar inte överleva så länge :angel:

Grillpanna anser jag helt klart att bra att ha, iaf om man som jag bor i lägenhet. Men jag är så kinkig med mat. Vill jag ha köttbiten grillad i grillpannan så duger inget annat hemma ungefär. Av någon konstig anledning går det bättre när jag är bortbjuden, kanske får skylla på att jag då slipper tillreda maten själv och slipper disken :D
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
614
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 511
Senast: Whoever
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 890
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp