Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Jag är lastgammal och jag älskar flygplatser! Utom pyttesmå överbefolkade grekiska.

Ska flyga om ett par veckor och får då 4-5 timmar på Helsinki airport. Ser SÅ mycket fram emot det. :)
O herregud. Jag framstår som en orolig neurotiker av rang, alltså. Nu kan jag inte ens skylla på min medelålder!:arghh:
 
Jag är lastgammal och jag älskar flygplatser! Utom pyttesmå överbefolkade grekiska.

Ska flyga om ett par veckor och får då 4-5 timmar på Helsinki airport. Ser SÅ mycket fram emot det. :)

Vi är typ lika gamla men jag känner mig inte ett dugg lastgammal. :) Dock gillar jag också stora flygplatser. Tyvärr gillar jag inte att flyga vilket är ett aber.
 
Jag med! Och tågstationer! Fasen, jag älskar till och med centralen. Jag älskar att spana på folk, gärna i sällskap av en bra bok och en kaffe eller ett glas vitt.
Centralen är helvetet på jorden höll jag på att skriva. De nya jäkla spärrarna som jag fastnar i alternativt tar sats som en dåre för att inte fastna...och de där nya löjliga plastkorten men någon slags reskassa! Det var bättre förr med förköpshäften så såg man exakt hur många kuponger man hade kvar! Också kunde man småprata lite med spärrvakterna också när hen stämplade. Och folket ska vi inte börja tala om....
 
Frankfurt är jättestort. Där fick vi springa som gnuer för att hinna med anslutande flyg, så jag hann inte se något av den. Sämsta flygplatsen jag varit på är Manchester. Liten och sunkig.
 
@mandalaki Ja det stämmer om Frankfurt!

Doha är fantastisk tycker jag - stort och vackert men smidigt och allt man behöver går att ordna. Ser särskilt till att alltid flyga med Qatar Airways om jag kan - dela för servicen på planen (och maten!) men även för att det är så skönt att mellanlanda där :).
 
Jag mellanlandade en gång i Jeddah och trodde att vi skulle få gå ut och kolla läget. Nä en timme i ett stekhett plan för gå ut fick vi inte! :devil:
 
Miamis flygplats är min bästa hittills. Sämsta var Abu Dhabi, troligen för att jag fick sitta 10 timmar på en brun nålfiltsmatta i väntan på anslutning.
 
Jo jag förstod det. Det var mer som ett svar till att du skrev att trots att det är så obekvämt verkar folk acceptera det. Kan ju vara så att folk inte tycker att det är så obekvämt som du gör helt enkelt ;).
Kan det ju. Fast jag accepterar det ju också. Trots rätt usel service och rutiner som kräver timmar av min tid, och ändå inte redovisas som restid när man köper biljetter.
 
@mandalaki Ja det stämmer om Frankfurt!

Doha är fantastisk tycker jag - stort och vackert men smidigt och allt man behöver går att ordna. Ser särskilt till att alltid flyga med Qatar Airways om jag kan - dela för servicen på planen (och maten!) men även för att det är så skönt att mellanlanda där :).
Vi fick alltså inte röra oss särskilt mycket på Doha (ett charterlass) utan blev tvungna att vänta i ett litet grått rum. Med beväpnade vakter. :cautious:

Men den såg flashig och tjusig ut så jag hade gärna gått en sväng där annars.
 
Jag blir avundsjuk!

Jag har typ ett gnälligt adjektiv för var och en av de där sakerna, hopplöst trist mat och fika, tex.

Och att man helt blir en kugge i flygbolagslogistiken. Som att närmast utplånas som subjekt!

Och luften. Sån där konstig inomhusluft helt utan kontakt med utomhusluften. Det är dock inte unikt för flygplatser, utan gäller många stora inomhusmiljöer.
 
Du glömde dyr. :laugh: Det är närmast fascinerande hur en liten öl med en skål jordnötter kan kosta som årgångschampagne med ett par ostron.
Kommer inte ihåg på vilken flygplats jag tuggade i mig en torr pizza i motsvarande prisklass häromveckan. Jag lyckas tyvärr inte ta det med humor, utan nöjer mig med att överleva.
 
Kommer inte ihåg på vilken flygplats jag tuggade i mig en torr pizza i motsvarande prisklass häromveckan. Jag lyckas tyvärr inte ta det med humor, utan nöjer mig med att överleva.
Förra året mellanlandade jag någonstans i tyskland som inte var Frankfurt eller Berlin, det var nog München. Skulle äta där och såg fram emot nån käck tysk bratwurst med goda tillbehör eller nåt. Men mathållningen var förfärlig, det fanns bara två flottiga rätter: en bratwurst och en schnitzel. Tog schnitzeln som serverades med flottig panering och flottig friterad potatis. Tror inte där var några grönsaker alls. Total katastrof.
 
Förra året mellanlandade jag någonstans i tyskland som inte var Frankfurt eller Berlin, det var nog München. Skulle äta där och såg fram emot nån käck tysk bratwurst med goda tillbehör eller nåt. Men mathållningen var förfärlig, det fanns bara två flottiga rätter: en bratwurst och en schnitzel. Tog schnitzeln som serverades med flottig panering och flottig friterad potatis. Tror inte där var några grönsaker alls. Total katastrof.
Låter som München.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 363
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 448
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 536
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp