Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Jag fyllde just 40 och det känns helt ok. Såg lite konstigt ut med mitt namn och "grattis på 40-års dagen" bara.. :D Jag tycker att det är synd att jag inte lyssnade på folk när jag var yngre och istället kastade bort en talang som jag tydligen hade. Festade onödigt mycket mellan 20-25 och lyssnade inte på goda råd.
MEN jag fick min son när jag var 30 och han är mitt allt och det bästa jag gjort så jag väljer att se det som att alla mina val ledde dit. Dessutom har jag börjat plugga nu så vem vet kanske även yrkesvalet kommer att kännas rätt i framtiden. Jag är lycklig med mitt liv för övrigt och skulle inte vilja uppleva 20-års åldern igen.
Kul tråd! Några användares ålder har varit lite av en chock faktiskt.:o
 
Det där är ett åldersfenomen som jag funderar en del på. Jag förstår faktiskt inte mig själv där. (Ja, följaktligen förstår jag inte andra heller, men det gör mig inget.)

Jag har också successivt blivit mer och mer bekväm på olika vis, Just vid resor märks det särskilt tydligt. Många ändrar ju sina resvanor mycket när de får barn, tex börjar åka till hotell med barnpool och allmänt barnvänligt upplägg. Och då även bekvämare och dyrare. Att få barn påverkade i stort sett inte mig på det sättet. Men jag fortsatte att bo på sunkiga hotell och äta lite var som helst osv.

Men nu, när jag är så gammal. Mycket äldre än du. Plötsligt känns det väldigt jobbigt med en massa obekvämt resande och tvivelaktig mat. I dagarna har jag tex för första gången bokat ett annat hotell än det absolut billigaste tillgängliga inför en resa i höst.

Jag känner inte igen mig! Varför blir man så bekväm med åren? Varför blir JAG så bekväm med åren?????

(Jag är förvisso inte fattig student längre, men min "reskassa" är inte sååå mycket större än förr, eftersom jag med stigande inkomst skaffade bil och häst som effektivt äter upp stor del av skillnaden.)
Men gud ja! Jag har blivit så bekväm nuförtiden att jag knappt kan sova på vandrarhem utan måste boka hotell för sängarna kan ju vara knöliga. Herregud. När jag var ung vid tågluff så kunde jag sovs hur som helst och var som helst. Aldrig några problem. Nu måste jag ha med mig ett helt apotek och hudkrämen måste med, för att inte börja tala om alla saker som barna ska ha med. Det är ett företag allting. Och sovplatsen måste bokas i mycket god tid så jag inte blir nervös(are). Vad hände med hon som bodde utomlands och inte hade en aning om var hon skulle hamna? Jisses. Och korsordet! Jag glömde korsordet. Fattas bara stickningen så har jag fullbordat misären totalt.
 
Det där är ett åldersfenomen som jag funderar en del på. Jag förstår faktiskt inte mig själv där. (Ja, följaktligen förstår jag inte andra heller, men det gör mig inget.)

Jag har också successivt blivit mer och mer bekväm på olika vis, Just vid resor märks det särskilt tydligt. Många ändrar ju sina resvanor mycket när de får barn, tex börjar åka till hotell med barnpool och allmänt barnvänligt upplägg. Och då även bekvämare och dyrare. Att få barn påverkade i stort sett inte mig på det sättet. Men jag fortsatte att bo på sunkiga hotell och äta lite var som helst osv.

Men nu, när jag är så gammal. Mycket äldre än du. Plötsligt känns det väldigt jobbigt med en massa obekvämt resande och tvivelaktig mat. I dagarna har jag tex för första gången bokat ett annat hotell än det absolut billigaste tillgängliga inför en resa i höst.

Jag känner inte igen mig! Varför blir man så bekväm med åren? Varför blir JAG så bekväm med åren?????

(Jag är förvisso inte fattig student längre, men min "reskassa" är inte sååå mycket större än förr, eftersom jag med stigande inkomst skaffade bil och häst som effektivt äter upp stor del av skillnaden.)

Jag är född bekväm, har alltid haft höga krav på boende och att resa bekvämt. Annars stannar jag hellre hemma.

När vi var på klassresa och skulle bo i något sunkigt jävla tält så jag att jag var allergisk mot gräs och fick bo själv i en stuga :p
 
Jag är född bekväm, har alltid haft höga krav på boende och att resa bekvämt. Annars stannar jag hellre hemma.

När vi var på klassresa och skulle bo i något sunkigt jävla tält så jag att jag var allergisk mot gräs och fick bo själv i en stuga :p
Jag reser ofta hur obekvämt som helst, med usla hotell. Häromdagen bokade jag en resa då jag för typ första gången faktiskt valde ett hotell som i alla fall nog är helt och rent. Jag känner inte igen mig!

(Sen är ju flyg och flygplatser ungefär de mest obekväma saker man någonsin köper tillträde till, och ofta usel service, men just det verkar ju alla acceptera oavsett ålder.)
 
Jag reser ofta hur obekvämt som helst, med usla hotell. Häromdagen bokade jag en resa då jag för typ första gången faktiskt valde ett hotell som i alla fall nog är helt och rent. Jag känner inte igen mig!

(Sen är ju flyg och flygplatser ungefär de mest obekväma saker man någonsin köper tillträde till, och ofta usel service, men just det verkar ju alla acceptera oavsett ålder.)

Nä, usch.
Jag reser i första klass och bor på fancy hotell.
Fast helst reser jag inte alls.

Sen kan jag absolut på på en soffa hos någon kompis en natt men vandrarhem hem skulle jag aldrig klara.
Bäst är min kompis som dukar upp frukostbuffé ute vid poolen på sommaren :love:
 
Sen är ju flyg och flygplatser ungefär de mest obekväma saker man någonsin köper tillträde till, och ofta usel service, men just det verkar ju alla acceptera oavsett ålder.)
Jag tycker varken flyg eller flygplatser är obekväma.
 
Nähä. Det tycker jag.
Jo jag förstod det. Det var mer som ett svar till att du skrev att trots att det är så obekvämt verkar folk acceptera det. Kan ju vara så att folk inte tycker att det är så obekvämt som du gör helt enkelt ;).
 
Jo jag förstod det. Det var mer som ett svar till att du skrev att trots att det är så obekvämt verkar folk acceptera det. Kan ju vara så att folk inte tycker att det är så obekvämt som du gör helt enkelt ;).
Och här ska jag försöka avhålla mig från att skriva, vänta du tills du blivit några år äldre...! När jag var ung var bara flygplatser kul och trevligt, tänkte nog inte ens på bekvämlighetsaspekten....nu, not so much. Är det mkt folk? Är folk förkylda? ( jag har inte tid med mer sjukdagar från jobbet) kommer väskan till Timbuktu och jag till London? Har jag glömt passet? Var är jag, har jag huvudet på axlarna kvar fortfarande? Och vem ska vattna blommorna hemma???? Och HUR ska man ta sig från flygplatsen till hotellet är det tänkt?! Javisst det står här att det går några slags bussar, men det är väl strejk eller nåt annat...ja du hör.
 
Och bara för det hittade jag en jättekul resa till Etiopen ( där man faktiskt fick göra lite nyttigt också som att ta med kläder till barn) i höst med ett enkelt boende som lät som en dröm. Ja herregud. Undrar om jag får ta med mig handkrämen?
 
@Kattennizze Jag tycker inte att det är kul och trevligt (det gjorde jag nog bara när jag var 19) men ser det mer som att åka tåg eller ta en buss. Jag flyger väldigt ofta och har väl helt enkelt fått rutin på det så att jag kan göra det smidigt. Ofta tycker jag att det är trist - men inte obekvämt.

Att jag ska börja oroa mig för pass eller hur jag ska ta mig till hotellet ser jag som högst otroligt, även om jag vore äldre än jag är nu.
 
Och här ska jag försöka avhålla mig från att skriva, vänta du tills du blivit några år äldre...! När jag var ung var bara flygplatser kul och trevligt, tänkte nog inte ens på bekvämlighetsaspekten....nu, not so much. Är det mkt folk? Är folk förkylda? ( jag har inte tid med mer sjukdagar från jobbet) kommer väskan till Timbuktu och jag till London? Har jag glömt passet? Var är jag, har jag huvudet på axlarna kvar fortfarande? Och vem ska vattna blommorna hemma???? Och HUR ska man ta sig från flygplatsen till hotellet är det tänkt?! Javisst det står här att det går några slags bussar, men det är väl strejk eller nåt annat...ja du hör.
Jag är lastgammal och jag älskar flygplatser! Utom pyttesmå överbefolkade grekiska.

Ska flyga om ett par veckor och får då 4-5 timmar på Helsinki airport. Ser SÅ mycket fram emot det. :)
 
Jag är lastgammal och jag älskar flygplatser! Utom pyttesmå överbefolkade grekiska.

Ska flyga om ett par veckor och får då 4-5 timmar på Helsinki airport. Ser SÅ mycket fram emot det. :)

(Jag vill inte svara på trådens huvudfråga eftersom jag tycker min ålder är rätt irrelevant men) Det här är SÅ jag. Jag älskar också flygplatser! :love:
 
Här är en till! Stora flygplatser och järnvägsstationer! :love::love::love:
Ja, stort ska det vara! Förra året bokade Finnair om mig pga inställt flyg till en rutt som tog 12 timmar hem från Grekland. Helt galet men jag var skitpepp för jag skulle få ett stopp på Heathrow! Men så hamnade jag hos en jävla snigel i säkerhetskontrollen, hon måste ha gått över hela flygplatsen för att hitta en plastpåse till mitt läppglans. Så jag hann bara med en fika på Starbucks innan boarding. :mad:
 
@mandalaki Enda flygplatsen jag fortfarande älskar är Dohas flygplats :love:. Finns fan ingen finare och bättre.

Värsta är Frankfurts. Blir arg bara av tanken på den :p.
 
@mandalaki Enda flygplatsen jag fortfarande älskar är Dohas flygplats :love:. Finns fan ingen finare och bättre.

Värsta är Frankfurts. Blir arg bara av tanken på den :p.
Är det den som är så himla stor? Man får ett joggingpass mellan gaterna. Frankfurt alltså.

Doha har jag mellanlandat på en gång. Märklig upplevelse, det var på natten, vi blev vallade till något rum av män med maskingevär och väldigt många kvinnor hade niqab.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 352
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 427
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 582
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp