Bukefalos 28 år!

Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.

Apollo 13

Trådstartare
Dax för ytterligare en ny!

För mig och Wille går det rätt segt just nu, vi skulle behöva komma igång och rida för tränare, men eftersom vårt ena ridhus har rasat så är det inte jätte enkelt att få tider i det andra... ffa inte som passar med tränaren...
Men han är fromm som ett lam och varje morgon när jag kommer ut i stallet och hälsar på honom så faller jag ytterligare lite för honom. :love:
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

AthenaAvalon: Det där ser super duper kul ut! Tänk va nyttigt det hade varit för min Brixie..... men nåt sånt finns inte här på lååånga vägar.

Jag tycker snön är superbra, då får hästarna verkligen ta i och jobba och bygga upp sina muskler. Träna kondition gör jag efter en plogad väg. Så det är helt enkelt TOPPEN tycker jag :) fast just nu gör vi ju inget alls, hon är ff snuvig och hostig men har ingen feber iaf. Väntar spänt på provsvar....
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Nää norrlänningarna har inte fattat det där... synd :( Jag är ingen FT-människa men skulle kunna tänka mig vara med i liknande arrangemang!

Jag gillar oxå snö-träning ;) Men det kanske beror på att man är uppväxt med det och det bara "är" så varje vinter :)
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Skriver en rad för att kunna hitta tillbaks :D

man kan trycka på trådverktyg och klicka i så behöver man inte skriva :angel:

jag fick en ilsken kommentar om det engång när någon sa "man kan ju tycka att någon som ändå skrivit 6000 inlägg borde veta det" hahahaha inte så lätt alla gånger :p
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Nää norrlänningarna har inte fattat det där... synd :( Jag är ingen FT-människa men skulle kunna tänka mig vara med i liknande arrangemang!

Jag gillar oxå snö-träning ;) Men det kanske beror på att man är uppväxt med det och det bara "är" så varje vinter :)

Kanske ska försöka jobba på att få till nåt sånt häromkring..... Vet inte nåt ställe som skulle passa så här på rak arm men mot Gävle hållet kanske skulle va bra. Går ju att lägga in som förslag till distriktet....
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Bollnäs har ju jättefin FT-bana på olika nivåer... ja någon borde ju nappa! Behöver ju inte vara dödligt seriöst första gångerna, mer som träningstävling.
Samma med Hunting eller vad det kallas... där man rider halva banan i terrängen o sen hoppar in på en banhoppning :D
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

+ monell

i Team chasing sweden har vi just börjat jobba för fler intressanter runt om i landet. Småland och Stockholm är redan med på noterna och vi hoppas att fler kan hänga på, det är ju en så himla bra träningsform! Vill ni vara med och lobba för TC uppe hos er så gå med i gruppen. Ju fler vi är desto bättre!

Martina_M: Jag tror att det ibland bara är att göra det där som man är lite rädd för, och när man märker att det går bra så får man bättre självförtroende.

*kl*

Jag gillar också snön, för vissa träningsändamål, men när det gäller att hoppa terräng så är det inte så bra :)
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Trådverktyg - prenumerera på denna tråd och sen dyker den upp under menyn Kontrollpanelen så fort någon uppdaterar tråden! Supersmidigt istället för att man ska sitta o bläddra i alla forum o minnas var man skrev, prenumerationen håller koll ist om det blivit nått nytt :D
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

ja visst är snön bra träning! Men nu tycker jag att det inte behöver komma mer..
Red ut idag i skogen å han fick jobba ordentligt. Blev en del galopp men han tyckte det var jättekul! Han har blivit så himla "vuxen" nu på något sätt.
Innan när man var ute och red så bockade han ordentligt och såg spöken överallt. Han bockade en gång 12 bockar på raken!! :eek: när jag var med en annan tjej och vi galopperade! Men nu i veckan var jag ute med denna tjejen igen och inte en enda bock! Fast vi galopperade mycket! Och dessutom fick vi gå först förbi en del läskiga saker som hennes 10 åring inte vågade gå förbi!

Hur är era nu? Är de busiga att rida? Eller har de lugnat ner sig? Ser det "spöken" När ni rider själva?

Jag har ju alltid ridit ut mycket, rider på banan max 3 gånger i veckan! SÅ oftast är det ut i skogen som gäller!

Oj vad vi skriver om våra 05:or! Redan 9onde tråden! :laugh:
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Fast man ser ju en symbol vid tråden om man har skrivit i den, så det är ju inte direkt jobbigt att komma ihåg att man har skrivit ;)
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

meeeen ååå tänk om den försvunnit jätte långt bak da.... eller om man glidit in i ett forum där man inte brukar vara... jag överlever inte utan mina prenumerationer längre... :p
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

*kl*

Hej allihopa! :)

Tänkte ta och uppdatera lite här. Har pluggat som en dåre hela veckan så både ni och pållen har kommit i skym undan. Men nuså :D

Har läst en massa filosofi och etik och annat och har kommit fram till att det nog har fått mig att tvivla på hela min existens. *skojar* Nämen jag har väl haft rätt jobbigt under hela denna kurs, ett jäkla snack om liv/död hela tiden och ptja, det känns lixom rätt aktuellt för mig och det sätter väl igång en massa tankar och sånt. Men det är väl detta som behövs för att komma vidare :)

Iaf. idag har jag löst licens till både mig och Ove-love. Har även löst deltagarbeviset till Breeders så det känns ju som att man är lite på G då. :) Första tävlingen blir 13-14/3, och planen blir då att rida en LB:3 på lör och ett kvalförsök på sön. Det känns lämpligt. Så nu måste ni alla hålla en tumme för oss. :)

Han känns väldigt fin, tror nog att han inte kan ha dåliga dagar, han har olika nyanser av väldigt bra. Snacka om härligt! Fokus har mest legat på att ha kul, det känns som hela min filosofi just nu. Tror det är en bra filosofi, man ska ju helt enkelt må bra av att rida och det gör vi! :)

Ha en fin kväll!
Kram Magda & Ove
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

*kl*

Lite uppdatering från vår sida också.
Hästen har lyckats ge mig min första blåtira någonsin då han under lektion slängde av mig allt vad remmar och tyg höll. Nu 2 veckor senare har jag fortfarande ont i nacke och rygg men blåtiran är på väg bort iaf. :D
(Mitt fel: vi har börjat träna med sporrar och jag lyckades förmodligen trycka till med dessa när han i galoppfattningen gjorde en liten bockning som snabbt exploderade i full rodeo...eh :grin: )

Nåväl.. vi har iaf precis kommit hem efter 2 dagars körkurs med Tomas Eriksson och jag är SÅ mallig. F*n vilken fin häst jag har!!!!!!!!!! :love:

Skrytbilder:

Dressyrpass dag 1:
DSC_0752.JPG


Marathon dag 2:
DSC_0840.JPG
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Det gör du rätt i SKRYT på du för han är verkligen skit snygg :d:love:
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

ja jag håller med apollo - jag överlever inte utan prenumerationerna... det tar aaaalldeles för lång tid att sitta o gå igenom alla forumen (jag skriver både här o där!) ett och ett och ev dessutom bläddra mellan sidorna för att se om trådarna uppdaterats :D Nä det går betydligt snabbare o smidigare att bara titta in i Kontrollpanelen för att se om det hänt nått kul under dagen :D
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Så fin han har blivit. Jag förstår att du är stolt över honom.

KL
I början av veckan när jag skulle ta in Kimbi så upptäckte jag att hon hade ett trampsår på ena bakbenet. Såret var dock bara ytligt och hon var inte varm eller svullen men när jag skulle kolla om hon var halt vid longering så vägrade hon springa i ena varvet. Jag blev skitorolig såklart, men avvaktade.

Dagen efter var hon lite varm i en kota, så det var inte att tänka på att åka på den planerade träningen. Dagen efter det, alltså i torsdags så smärjde jag in hennes ben med linement och promenerade, och hon var skitglad och bockade och skuttade bredvid, så hon verkade ju inte ha så ont då. Dessutom så galopperade hon runt som en galning i hagen och gjorde allt för att mitt lilla (snart) 20-åriga Whelsh Mountainsto skulle leka med henne, utan resultat dock. Igår smörjde jag in henne igen och kollade henne vid longering, och då så sprang hon på som vanligt. Dock med lite bockinslag, så hon verkar vara på topp nu igen som tur är.

Jag hoppas på att det inte var något allvarligt, utan att det bara var jag som var lite paranoid. Under ponnytiden så fick jag avliva två ponnyer, så jag är totalt paranoid när det gäller Kimbi. Står hon och vilar på ett ben eller inte vill lyfta det när jag ska kratsa hovarna tror jag genast att något är fel.

Jag tänkte låta min lilla älskling vila över helgen i alla fall. Vi har ju ändå snöstorm här så det är inte så mycket väder att ge sig ut i direkt. : )
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Fast klickar man bara på den där lilla pilen vid tråden så kommer man till första nya inlägget, och finns det inga nya så finns inte pilen där, superenkelt om du frågar mig!
 
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Xinderella är oxå galen, vi kanske ska släppa ihop de 2 så kan de motionera varann en stund? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Nu blir det en till ras fråga men jag vill ha lite tips om raser som jag kan läsa på om och lära mig mera om bara! Så kommer inte skaffa...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 610
Senast: linnsan
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 189
Senast: Trissa
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 121
Senast: mackan
·
Tjatter Så hur var ditt år? Vad var bäst, sämst? Dvs vad är dina tankar om året som gått? Själv nådde jag lågvattenmärket med mitt mående i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 231
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp