Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag vill ju se bilder!:bump::bump::bump: Det gäller även för er andra som vågat hoppa upp på era hästar!

Gärna flera eller en liten film.:idea:

Hehe, visst om du kommer och filmar så. :p Jag har ju inte ens någon som kan hålla i hästen medan jag sitter upp, så film känns definitivt som overkill... :grin:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Alla de där om var verkligen ivägen för Lanzelots storasyster. Hon är fem år och som en treåring i utbildningsnivå tycker jag.

Det måste kännas lite segt, det förstår jag! Men samtidigt tar jag så mycket hellre det än en veterinär som ser ledsen ut och säger "Tyvärr, hennes leder är helt förstörda eftersom du belastade henne för tidigt. Det är bara att avliva." Nu tror jag i och för sig inte att någon veterinär skulle säga så, men du förstår hur jag menar hoppas jag...
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja, tyvärr finns det ju sådana fall också. Men i den situationen tänker inte jag hamna i. De flesta normala människor hoppas jag tänker på att man ska ha roligt med hästen läääänge. Undrar i mitt stilla sinne hur hållbarheten blev på de hästar i det tyska stall jag en gång jobbade i... Pengar styr allt. Fort ska det gå.

Jag förstår hur du menar.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Här kommer bildbevis :angel:
Ingen mobbing nu..sonen vet inte när han ska ta kort heller för den delen, men jag e glad att d finns på kort. Sen hade ja foppatofflor på mig OCH jag blundar :o
jaja..håll till godo:

048-1.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Åhhh så fint :D
Duktig liten häst:bump::bump::bump:

Härligt att dom flesta av våra småttingar verkar ta det med ro:laugh::love:
Livet blir så mycket enklare då:idea:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja det blir det verkligen! Ska ta massor med bilder på Amazing under nästa vecka tänkte jag :D så snart blir det även lite uppdatering från oss! :love::d

Har nu även fått mina benskydd och köpt ett novabett, träns och tyglar är beställda, känns så roligt att börja få ihop "en samling" av hästsaker till henne nu! Eftersom att detta är min första helt egna häst ligger jag ju lite efter er som har samlat till era andra hästar, även om jag har köpt en hel del saker till min "framtida häst" som kommer till pass nu! :angel:;)

Måste dock börja leta sadel ordentligt nu, har bestämt mig för en svart hoppsadel, men sen då??.. En hel djungel!!!..Hur har ni det med sadlar??

Och har ni några shoppinglistor?! :D:D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag har ju haft saker sen innan som ja ska använda till Prince. Miljoner me schabrak o sånt. Har dock köpt honom egna nya benskydd. Både dressyrskydd o hoppskydd. Sen köpte jag en begagnad JH hoppsadel av en kompis. Jag testade den o den låg bra. lite lite glapp bak men jag har lagt en mattespad under så nu ligger den stabilt.
Får se hur han växer och hur ryggen slutar..Jag vill gärna ha en flatback av nåt slag som tävlings/träningssadel sen.
Vet inte riktigt vilka färger som passar en svartskäck, vad tycker ni? :)
Bett har ja i massor som jag haft till araben jag hade innan, både raka, tredelade o två delade o bettlöst.. skönt o ha allt redan :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Vad det gäller sadel, till den unga hästen köper man helst en första billig inridningssadel. Sedan när hästen är minst tre år så kan det vara dags att köpa den där lite bättre sadeln man vill ha.

Lanzelots storasyster var 3,5 när hon fick sin första. Av ren tur var det också den billigaste som passade.:p Hon blev på ett halvår för bred för den och nu så gråter jag blod över sadelletandet. Vissa hästar har ett förjävvla besvärligt sadelläge.:mad:

Lanzelot tror vi ska kunna ha sin mammas sadel. Han ser ju ut som en häst och inte en coca colaburk. Det vore väl själva den om ingen av våra uppfödningar ska kunna ha någon av de sadlar vi har.:mad: Inte kul att behöva köpa nytt när man redan har en massa saker.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja det är på tiden att du lägger in lite bilder på din donna! :D

Jag blir tyvärr tvungen att köpa en ny dressyrsadel. Usch vad mycket dyrare dom är än hoppsadlarna. Är glad att min flatbacksadel kommer att passa ett tag iaf. Den är guldvärd och ligger bra på många hästar.
Som tur är så väntar jag med dressyrsadel något/några år tror jag:)

På min shoppinglista står just nu:
2-delat eggbett
Låga bakskydd

Alltså inte så mång saker men det kommer väl :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

En shoppinglista är alltid en shoppinglista vetu :p:p:p

Och äntligen har jag hittat ett träns! Det blir ett remont med tillhörande tyglar från Dyon :bump: Tyvärr 6-8 veckors beställningstid :cry:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

kl

jätte kul med bilder på er o era framsteg!!!

jag nöjer mig än så länge med att bäbis var jättesnäll igår som handhäst, första gången sen i februari!
vi var ute lääänge, men bara skritt o trav.
fortsätter väl så ett tag till innan vi fortsätter, hon är ju så liten, känns som om jag är för tung för henne just nu...
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Dyon tränsen är snygga, jag hade kunnat tänkt mig ett sånt brunt. Men jag tycker att det är i dyraste laget när man har unghäst. Speciellt min lille som fortfarande har cob storlek på träns :p
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Lite uppdateringar från oss :laugh:

Jag har nu suttit på min pojke några gånger och det har gått jättebra !

Han är väldigt lugn och snäll att hålla på med ( för det mesta... ), jag brukar ta med mig sadel mm ner till hagen och så sadlar jag där och inväntar sedan min sambo som brukar komma och hålla i grimskaftet när jag ska upp.
Lilla pojken är väldigt nyfiken och tycker att allt man hittar på med honom är väldigt roligt :p

I söndags var vi på vår första tävling tillsammans och han var jätteduktig, skötte sig utmärkt med tanke på att det var första gången vi var iväg..
Vi gjorde massor med fel, eller rättare sagt JAG gjorde massor av fel men vi är en erfarenhet rikare nu och vet lite mer hur det ska vara inför nästa tävling !
Huvudsaken är att min prins hade kul och det hade han !!!

Sätter in några foton från helgen trots att dom från ridhuset har väldigt dålig kvalitet pga att det är fotat i widescreen så när jag la in dom på datorn blev vi väldigt lång smala, men, men, det syns ju lite i alla fall ;)

28487049.jpg


28487055.jpg


28487058.jpg


28487060.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

kl

Regnar det lika mycket hos er som det gör hos oss??

När jag kom till stallet idag och skulle ta in min store hade jag bestämt att Plutten skulle få gå kvar i hagen, men tjii fick jag. Han har lekt lite våldsamt och naturligtvis lyckats få en spark på ena frambenet. Inget farligt men det var ju bara att dra ner det lilla monstret till stallet och tvätta rent.

Det var våran dag:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Enligt metrologerna ska det regna här men icke!

Lanzelot har skrubbat av sej sin flughuva någonstans i hagen. :mad: hagen är ca: 3 hektar och massa högt gräs.... Har gett upp om att hitta huvan igen.

Gallrade bland morötterna idag. Glada små hästar fick kalasa på "skräpet".
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

*kl*

Hälsade på Tobbe idag, han är så feeeet och ska på utställning om sex veckor :o

Han o syskonen kommer hem när vi kommer hem från SM om två veckor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 778
Senast: Joro253
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 031
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp