Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Idag var det fint väder här också:D

Ja, det är ett helt projekt att hitta grimmor och dylikt i hagarna. Har nog runt 5 grimmor som ligger ute i hagarna:cool: Men jag får ta mig en ridtur i hagen någon dag och leta. Lite lättare att se när man sitter högt upp.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja det är ett evigt jobb att hitta tappade grimmor, speciellt som de leker som tokar och lyckas dra av varandras grimmor HELA tiden :cool:;)

Föresten, hur förvarar alla sina saker? Jag ska ju flytta till ett nytt stall nu till hösten :bump: och jag funderar på om man ska köpa ett tävlingskåp o ha allt i? Naturligtvis finns det förvaring i stallet och vi kommer förmodligen att ha sånna där superbra galgar till alla täcken men hur gör man med schabrak och allt annat? :) Sadlar osv är ju lättare då det bara är att sätta en pinne i väggen ungefär ;):D Är ju hyffsat pedantisk och vill att allt ska ha sin egna, rena, snygga och funktionella plats :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Hmm jobbiga frågor du ställer!

Jag har en del av dom rena vintertäckena i det lilla utrymmet i källaren vid min lägenhet. Sen har jag grejjerna som inte används på mina föräldrars veranda, som tidigare verkade som sadelkammare på vintern när det var lite rått i vårat gamla stall. Det jag använder har jag i stallet i plastboxar med lock. Dom är praktiska på hjul och går att stapla. Jag viker mina schabrak på mitten och då får man plats med typ 10 i en låda/box.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Hahahhaha! Ja nått måste man ju jobba sig med en tråkig söndag :rofl:

Ja men det låter himla smart med sånna där boxar, har liknande till maten nu, går också att stapla på varandra! Kan man ju faktiskt ha olika låder för olika kategorier typ sjuksaker, schabrak, longering osv :idea: Träns och sånt hänger man ju ändå upp :)

Ikea? :D:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag har en mindre utan hjul från Ikea som sjuklåda. Dom andra är från bauhaus tror jag. En från öb. Så det finns på lite olika ställen:)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag har aldrig grimma eller flughuva på Ariel i hagen. Det tar max ett dygn så är den försvunnen och med en hage som tar över en timme att traska omkring i är det helt hopplöst att leta...

Här ser man hur jag har det i mitt stall: http://habina.blogg.se/ariel/2009/march/stallet.html

Jag har noll ordning på mina saker just nu, har lovat mig själv att tillbringa någon utav semesterns sista dagar med att röja upp, rengöra, smörja in och packa i ordning i mina backar (och i skåpet) så det blir lättare att hitta saker som jag faktiskt behöver. :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Hängde på min prins idag :heart

Han var lite "psycho" enligt min man..

Någon mer som har en arab f.-07?
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Amazing har alltid flughuva i hagen på sommaren, hon är extremt känslig för knott och flugor som sitter i ansiktet och kommer i galopp och stoppar självmant in huvudet i flughuvan när jag kommer med den :love: så den får hon ha på sig! :) Det är just grimmorna hon tar av sig, har dom ändå utan grimma av säkerhetsrisk :)

Trevligt stall!! :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Nu är det dags för en ny 2007'a tråd.

Så nästa person, som vill berätta om sin 07'as dag får starta den nya 2007-tråden.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 871
Senast: Shixle
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 106
Senast: kamomillo
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
1 907
Senast: thoora
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 799
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp