Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Jag har täcke på min. Men det är endast för att han ska visas och jag vill inte behöva klippa honom och jag vill inte visa en raggmunk...
Annars hade han helt klart få gå utan:)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Haha det kommer fler sen, jag håller på att kolla efter en billig videokamera nu. Är ju kasst att filma med den vanliga kompakt kameran! Blir så grynigt och fult när man zoomar..


_smirnofff_

Enya går utan täcke förutom när det är riktigt regn/blåst busväder. Då får hon på sig ett fleecefodrat regntäcke bara! Annars är hon nakenfis och håller på att sätta vinterpäls:)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL!

Alla ni som har 2007:or. Har ni era hästar täckade nu eller går de utan täcken?

Oklippt ute på lösdrift utan täcke. Har lagt ut ett foderlöst regntäcke (endast "skal" som skydd för regnet) ifall det kommer en period med mycket regn eller slask eller så, men flocken har en ligghall med halm att vara i och fri tillgång på foder, så jag är inte orolig. Dessutom har Lotta TÄT päls nu, så hon klarar sig så länge hon håller sig torr o har att äta.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

*kl*

Idag hängde jag på ALice och igår sadeltränade vi. Vi börjar om lite igen efter vilan för säkerhetsskull ^^
Gick iaf bra både igår och idag, Alice var lite uttråkad efter en stund idag bara och försökte göra saker mer spännande... men snart så skärpte hon sig igen och lugnade ner sig =) Hon var iaf aldrig bekymrad det minsta över att jag hängde på henne. :)

Alice går utan täcke på lösdrift. Hon har dock inte satt lika mkt päls som förra året så hon har varit lite frusen ngn gång, men hon klarar§ sig förhoppningsvis utan täcke lite till iaf.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Lexus har täcke på sedan några veckor, mest pga att han ska visas i november.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

*kl*

Lanzelot är klippt på halva halsen, vill inte att han ska bli svettig och kall efter träning. Han får ha ett regntäcke med hög hals om det är pissväder annars får han klara sej utan denna vinter. Har ju inte riktigt vuxit i sitt vintertäcke...:angel: som jag för övrigt köpte förra vintern på rea. (bäst att passa på;) )
Hästarna får mycket grovfoder ute så det går ingen nöd på dom och på natten står dom inne.

Idag har jag vart ute i skogen och ridigt i säkert 10 minuter. Storasyster Ella höll på att svimma av upphetsning när hon såg att lillebror skulle med. Jag är glad att jag satt på min lugna trygga tvååring..:D

Det var nära att jag red lite själv på ridbanan efter men sadelgjorden satt lite löst och jag ville inte krångla med något när han vart så snäll. Har 140 gjord, går att spänna på näst innersta efter ett par min skritt, är ändå lös efter 10 min. 120 gjorden går inte att spänna alls.

Får köpa 130 gjord imorgon och hoppas på det bästa.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL!

Alla ni som har 2007:or. Har ni era hästar täckade nu eller går de utan täcken?


Amazing har gått med täcke vid kallt och regnit väder sedan hon var 1 år gammal :) (sen jag fick hem henne då)

Hon gillar verkligen inte vind och regn och visar tydligt att det är mysigare med täcke! :love:

Just nu går hon dygnet runt (jag tar ju av o borstar varje dag) med ett Bucas Smartex Rain (regntäcke med fleecefodring). Men ibland får hon ha ett mysigt fleece som pyamas istället! :d:D

Hon kommer endast att gå naken när det är riktigt härlig SOOL! :laugh:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Igår var jag ute och skulle egentligen tränat Lotta lite, men bestämde mig för att pilla lite i ligghallen istället. De äldre stona blev lagom mycket nyfikna och kollade bara till mig, men Lotta skulle starkt smyga in i ligghallen, hälsa på mig, kasta sig ut, galoppera ett varv runt, bocka och skutta och sparka bakut och göra 180 graders vändningar i luften framför eller strax nedanför ligghallen, så att de äldre stona också rusade ut.
Flera gånger. Och jag skojar inte, jag kunde lätt räkna det till 8 gånger.

Lilla knäppot. Ligghallen är inget nytt fenomen, för den blev hon bekant med redan som föl och bodde där sin första vinter och vår.
Men sen blev hon "som en arab" (förstå mig rätt) när hon upptäckte att en silagebal rullats ut i andra änden av hagen och skulle springa flera varv runt den "på tå" innan hon kunde börja äta...så det var väl "en sån dag" igår...
(Så igår kratsade jag bara hovarna och visiterade henne.) :D :love:

För övrigt är Lotta 147 cm i manken och 153 cm i bak...(så nästan häst nu!)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Iberica har täcke och har haft det ett bra tag. Hon är extrem fryslort och sätter nästan ingen vinterpäls alls. Fick hem henne när hon var 6 mån och jag fick lägga täcke på henne redan då (inget jag ville göra men efter att ha sett hästen skaka och trycka långt in under sig i flera dagar gav jag upp). Själv ser jag det som en mycket positiv sak, jag behöver då inte raka henne! :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Hej..
Nu har jag tjuvläst här i flera månader och kännner att det är dags att vi vågar presentera oss.
Ylva heter jag och har en 07:a vid namn Crossroads Barracuda.
Här kommer en liten bild på Cuda:

 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Min har ofodrat regntäcke vid nederbörd, annars går han naken så mycket som möjligt:)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Åååh, en till grå! :love:

Fast vad är det där för prestenation! :devil: Vi vill ha stam och vad ni gjort hittills ju! :p
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Roligt att se att det går så bra för alla :laugh:

Själv har jag INTE åkt av igen, pojken har skött sig bra MEN han är såååå extremt pigg och glad så jag har "skrajsnöre" på ;)

Tänk vad fort tiden har gått sedan dom var små....

Sätter in bildbevis på det :p

Mvh Black


filnamn-7fc4ea9d6d32e6a0d349b2495b5518c04adf0748c11e3.jpg


filnamn-97dbee9859a6476bd9949b5cb538e7a54adf070848b97.jpg


filnamn-53a2a2ad6b82a26b8c306498678c1f374adf06cb6df2d.jpg


filnamn-af7cf971a934a4b949656acd7923bd3f4adf071ac3e0b.jpg


filnamn-ea310dc685e5b831317a54110f2912604adf06dd15ab2.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Hihi, okej då.:)
Han är P.R.E/Lusitano korsning.
Vi har börjat att longera lite, han är van vid gjord och har provat sadel några gånger. Jag har klängt lite på honom på gången från ryktlådan men ännu inte vågat släppa fotfästet s.a.s. Än så länge tar han allt med ro.
Han är en snäll kille men med ganska mycket attityd!
;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 566
Senast: gulakatten
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 406
Senast: Bison
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp