Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Idag hade ja min lille i vattenspiltan o tvätta benen,o det va lite läskigt men d gick superbra. sen stod vi på gången o testa det nya fleecetäcket.stod så snällt så o tittade lite på sidan va det va han hade på sig. sen gick vi en lite promenad.
hovslagaren va där i veckan o verka fötterna o det gick över förväntan.så duktig :D
leds till o från hagen av stallägaren o dom andra i stallet o han går så snällt så.

vad hittar ni andra på med era? lite intressant o följa utveckligen på andras föl oxå :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Idag hade ja min lille i vattenspiltan o tvätta benen,o det va lite läskigt men d gick superbra. sen stod vi på gången o testa det nya fleecetäcket.stod så snällt så o tittade lite på sidan va det va han hade på sig. sen gick vi en lite promenad.
hovslagaren va där i veckan o verka fötterna o det gick över förväntan.så duktig :D
leds till o från hagen av stallägaren o dom andra i stallet o han går så snällt så.

vad hittar ni andra på med era? lite intressant o följa utveckligen på andras föl oxå :)

Vi håller just nu på med miljö träning. Typ tittar på läskiga kossor, stenar och vattendrag. Han trampar över plast och sånt också.

Vi ska snart besöka ridhus för att öva inför haltern i vår då han ska visas.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Jag har en 07:a som är född 4 juni, Ninja, och jag har haft henne sedan hon föddes:love: Hon bor sedan 1 och ½ vecka i egen box på natten, går med mamma på dagen det funkar hur bra som helst. Jag har hållit på ganska mkt med henne så att stå bunden i gången, bli borstad m.m är nästan vardagsmat för henne. Vi har den här veckan varit ute och gått på egna promenader utan sällskap och det tycker hon är toppen, vill knappt gå ut till de andra igen. Idag var det premiär för henne att följa med som handhäst på en kortare tur i skogen, även det var mkt uppskattat och gick utan problem.:)Jag måste säga att det är fantastiskt roligt att hålla på med henne, hon tycker allt är lika kul och är mkt nyfiken på det mesta.
Här är ett rel. nytaget kort.
17011454.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

Åringar! Tänk, helt plötsligt så blev de ett år. ;)

Lycka till under 2008 med alla våra 07: or! Ska bli jättekul att följa dem allihopa!

Min reagerade på raketerna igår med ett "tjohoo, äntligen blev det lite fart på de andra!!" Kom ut i hagen för att ta in dem, min stora och kompisen irrade omkring lite medan lillskruttan lugnt kom fram till mig och undrade om jag också skulle vara med och latja. :D När de väl kom in och övriga hästar var tvungna att pusta ut och få ner pulsen och nerverna lite hittar min lilla naturligtvis....MAT! Ställer sig lugnt och äter. :p
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Visst känns det konstigt!...Åring...stora grabben, plötsligt:D

Min 4 åring tyckte det var jobbigt med alla smällar men inte panik eller stök men hade gärna suttit i knät en stund:crazy:...hon är lite stor för det. Hade svårt att varva ner för att äta och var lös i magen. Påverkade så klart lillkillen lite men han var lugn, bara lite orolig i magen. Jag tog in dom vid 18, kollade dom 21 och vid tolvslaget. Mockade i samband med mina besök där under kvällen. På morgonen var avföringen ok igen för båda och dom hade ätit maten.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

I söndags så körde jag iväg våra 2 -07 till Linköping där de lastades om för att åka vidare till Öland. Där ska de nu få gå på lösdrift i 6 månader med stor stoflock o föl.

Innan vi lämnat Stockholm hade vi hunnit med att tappa ett hjul på transporten. I en sväng så såg maken hur hjulet rullar vidare utan transporten. Nu har vi en boggie och det märktes inget alls på släpet. Fölisarna stod lugnt och åt av ensilaget medan vi fick knycka en bult från varje däck och sätta tillbaka det bortsprungna däcket mitt i trafiken. Tack o lov för vår underbara kombination av domkraft/stödhjul. Super när det behövs. :bow:

Fölisarna gick snällt in i andra transporten och vi fick oss en fet vit ponny i vårt släp istället.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min lilla har fått haft täcke på sig och suttit fast på gången. Igår tog vi en kort promenad och mötte några bilar, var lite läskigt men 3 åringen var med och han är så lugn så det gick bra.
Vi ska öva på att vara inne själv medans 3 åringen är ute på aktiviteter =) hon tycker att det är lite hemskt och bli lämnad själv än så länge, hoppas att hon lär sig snart...

en liten bild på henne....

http://i201.photobucket.com/albums/aa96/zobori/PC080002.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

idag har lillkillen sprungit lite på ridbanan med en kompis häst.sprang över lite läskiga BLÅA bommar på marken...lite farliga va dom först men sen gick d bra. börjar bli en pigg liten krabat nu som gärna visar det ibland :angel: hans start i livet har ju inte varit toppen så nu kan d bara bli bättre. :banana:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

I dag var lilleman ute vid vägen och titta på bilar. Vilket var mycket spännande och lite läskigt när det kom en stor lastbil.

Efter detta blev han så upplivad så på hemvägen sprang han och tramsa och skulle bocka och sparka med frambenen. Såg mycket irriterad ut när jga ryade på honom.

Han är så otroligt duktig och lättalärd så här får man slå på bromsen liten för att inte gå för fort fram.

Till våren ska han på utställning så nu ska vi öva på att springa brevid utan att han börjar bocka. :p
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min Namir är född den 5 augusti, ganska sent. Så han är inte mer än 5månader och redan åring ;)
Vi gör mest det dagliga, går i grimma till och från hagen. Tränar på att lyfta ben, vilket vi gör dagligen och de går väldigt bra. Har börjat med lite längre stunder så han inte blir helt slut när han blir verkad. Jag brukar borsta han några dagar i veckan och myser med han varje dag. Hade tänkte börja med lite promenader snart. Och så ska vi träna på att vara själv i boxen medans mamma är ute och blir motionerad!

Här kommer en bild på han
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min lilla Amarone e: nactus-asterix-emir föddes den 27/4. Hon är hur duktig som helst! :love: Står ensam i box på natten och går med mamma på dagen. När mamma är ute och motionerar står hon snällt kvar i stallet och väntar. Går snällt i grimma och grimskaft, och hon är alltid den första som kommer galopperande när det är dax och gå in från hagen! Lyfter snällt på hovarna en stund, lite värre med tålamodet vid verkning,men det går åt rätt håll det med! Stå uppbunden är heller inga problem!
Här är en liten film på henne!
http://s169.photobucket.com/albums/u204/Marvellous_2007/?action=view&current=AMARONE.flv
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min lilla Amarone e: nactus-asterix-emir föddes den 27/4. Hon är hur duktig som helst! :love: Står ensam i box på natten och går med mamma på dagen. När mamma är ute och motionerar står hon snällt kvar i stallet och väntar. Går snällt i grimma och grimskaft, och hon är alltid den första som kommer galopperande när det är dax och gå in från hagen! Lyfter snällt på hovarna en stund, lite värre med tålamodet vid verkning,men det går åt rätt håll det med! Stå uppbunden är heller inga problem!
Här är en liten film på henne!
http://s169.photobucket.com/albums/u204/Marvellous_2007/?action=view&current=AMARONE.flv

Min Namir är också efter Nactus, vad kul att de är fler här på buke som har 07:er efter Nactus.
Ska bli kul att få följa hans halvsyskon här på buke :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*KL*

Tog ut unge herrn på en promenad idag. Vi utforskade grannskapet och några brevlådor...han tyckte det var mycket spännande då lådorna hade olika ljud för sig när han fepplade på locken:rofl:

Han har vuxit som attan... För dagen är han något överbyggd bak:angel:
Rocket_jan08_5.jpg


Här syns det att han inte är någon liten häst längre... Damen bredvid (för övrigt min andra unghäst-04) är 148 cm...:cool:
Lilly_jan08_8.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*knapplån*



Idag var det dags för första skoldagen. Nu är förskolan slut och det är dags att lära sig mer! :)
Så idag fick Lotta göra saker i paddocken. (Vi har hittills hållt oss inne i stallet.)

17609715.jpg
17609841.jpg

(Måste ju visa lite roliga miner också!)

Duktiga tjejen Lottapotta skötte sin första skoldag bra och gjorde matte stolt! :D
Hon visade även upp sina fina gångarter. :D

17609842.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Så söt!
Min har aklimatiserat nu. Dock så måste hon oftast ha täcke för att inte frysa rumpan av sig :( Hon är öm i sulorna, jag som var så glad för hennes skull att vi fått lite snö, så smälte allt på ett par dagar, suck. Jag har börjat ta kortare prommenader med min, hon är jätte duktig. Vi tränar på att hon hela tiden ska gå bakom mej och att rygga. Vi ska snart börja träna på att vara ensam i stallet och titta på lite trafik.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*knapplån*

Kul att läsa om alla småttingars framsteg. Får väl hänga på med min buse Hercules född i maj 07

17626977.jpg


Han är en orädd och otroligt cool kille, går snällt med på promenad och reagerar varken för bilar, traktorer eller ens om matte släpar ensilageplast i andra handen:bump:

Skulle öva på att lasta häromdagen men han knallade rätt in och åt upp sin middag utan att blinka så den övningen blev kort:love:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Idag har jag o Prince varit o gått på ridbanan..I ena hörnet på ridbanan samlar det sig vatten för det e dåligt dränerat,och där skulle vi givetvis gå lite o träna på o gå i vatten.han följde efter mig som en hund o tittade lite sen plaska han i :). sen träna vi lite på halt,starta,backa o gå undan för tryck. han är väldigt samarbetsvillig o det underlättar ju givetvis. börjar ta sig sakta men säkert i vikt oxå o det är jätteskoj. är rädd att d blir en svårfödd häst men d får man väl ta.bara han mår bra..min lille skit :D:)
P18-12-07_19083.jpg

prince2.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

I går var Lilleman och jag ute och titta på bilar. Tyvärr blir han lite för glad av sig när vi gör saker vilket resulterar i glädjeskutt och små stegringar.

Men han flyttar för tryck och backar fint. Håller sig bakom mig och dricker ur vattenpölarna vi passerar. Kossor är inte livsfarligt längre vilket är skönt. Så han gör klart framsteg lille killen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 501
Senast: Görel
·
E
  • Låst
Träning Hej och hjärtligt välkommna till denna tråd !:d jag vet att det finns en annan tråd om det här, men den sista där skrev senast 07. så...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Immer
·
C
Avel Imorgon ska jag åka till veterinären och kolla stoet jag betäckt i somras. Hon är e Master ue Stanford med Chagall i tredje led...
Svar
10
· Visningar
1 154
Senast: Camaro
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp