hur gör ni ............

zilla

Trådstartare
på tävlingar när det är snö .Jag fick en liten tanke fundering ..jag ska nämligen tävla den 20 mars och all snö lär ju inte ha smällt till dess.
Tävlingen har bara ett ridhus ,så framridningen sker ute.Jag tror dom kunde ordna så collecting ring var inne.

Ska man ha flera skötare med sig som kan skritta hästen mellan klasserna eller är det aceptabelt att ställa in hästen med filtar och täcken i transporten.?



..zilla som hatar när det är kallt och tävlingar...................
 
Sv: hur gör ni ............

den kan väl stå i transporten........ bara man ser till å skritta hästen torr först så e de inga problem för den å stå där om man lägger pålagom me täcken.........
 
Sv: hur gör ni ............

jag brukar ha hästen i transporten mellan klasserna även om det är kallt. Det är ju bara att klä på dom tillräcklig så ska det inte vara några problem.
 
Sv: hur gör ni ............

Det är bara att slänga in i transporten och pälsa på med ordentligt med täcken så fungerar det fint. Så har jag i alla fall alltid gjort och det har aldrig märkts att det har värit konstigt med det. Alla jag känner gör så även fast det är kallt. Man får bara tänka noga på att skritta fram ordentligt.
 
Sv: hur gör ni ............

Har egentligen inte med din fråga att göra? Men var ska du tävla? Inte så att du ska till Sollentuna?
 
Sv: hur gör ni ............

kanske ,,kanske inte.. :D :confused: Men om du ger dig tillkänna ska jag svara dig :)
 
Sv: hur gör ni ............

Du kan ju skritta henne mellan klasserna...
Linda in pållen till ett nystan e ju också en bra ide... :D :smirk:
 
Sv: hur gör ni ............

Jag har löst det genom att aldrig tävla när det är snö..eller snarare så är det att min häst aldrig i hela sitt liv fungerat på inomhus tävlingar så vi får gott vänta tills utomhussäsongen drar igång (gör inte mig så mycket då jag inte tävlar på någon vidare hög nivå)
 
Sv: hur gör ni ............

ok jag ger mig :D jag ska till sollentuna. :bump:

Det har gått halvbra på träningarna iår så jag väntar mig en jumbo placering. :D
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: mackan
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 225
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 448
Senast: Hedinn
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 340
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp