Bukefalos 28 år!

Hur göra??

S

Svansan

Behöver lite hjälp och råd. Lite besviken och upprörd just nu.

Pga diverse omständigheter valde jag förra året att låna ut min häst på foder. Har dock dåliga erfarenheter av detta men var tvungen. Nu ska han iallafall komma hem snart MEN....

Dom har inte hållt han vaccinerad.. Pratade med henne för ett par månader sen och då berättade hon att deras veterinär inte kunnat läsa av vad han skulle ha för vaccin (???!!) Detta är för mig ganska otroligt då det står på intyget och även veterinärens telenummer som dom kunde ringt om de varit så. Så därför var han inte vaccinerad längre...

Jag blev redan här otroligt upprörd då jag tycker de är viktigt att han hålls vaccinerad dels för att han är otroligt spruträdd o de räcker att bråka med han en gång om året samt för smittorisk.

Hon lovade att dom skulle fixa detta.

För ca en månad sen pratade ja med henne igen och frågade hur de gått. Men dom hade inte fått ut en veterinär.

Idag frågade jag igen då tiden är snart här då han ska hem.

Men nu säger hon att deras veterinär inte har tid och att dom får ringa han igen (??!!)
Detta låter ju otroligt då man bokar väl in en tid då om dom har mycket att göra. Samt kan ringa någon annan att komma o spruta han.

Nu kände ja bara att jag hämtar hem han ikväll (fast logiskt sett går ju inte det) Men hur funkar de då?? Står inte i kontraktet att han ska hållas vaccinerad men dock sas de muntligt att dom står för allt inklusive vaccinering och jag står för försäkring. Känns inte som dom kommer fixa detta och för mig är de viktigt att han är just vaccinerad. Så de känns ju som dom brutit kontraktet flera gånger om.
Men kan ja begära att dom betalar hans vaccineringar?? Nu handlar de ju om grundvaccinet och jag får nu bråka med han 2 (?) gånger vilket kommer bli superjobbigt.

Jag har tyckt dom varit bra hela tiden. Hon åkte dock av han i början så han har stått nu i ett år. Har inte varit och hälsat på han så har ingen aning om hur han ser ut heller...

Har inte heller velat bråka utan ville ge dom chansen att fixa detta.

Jaa lite råd ville ja nog ha men oxå skriva av mig lite.. Ledsen om de är rörigt skrivet.
 
Sv: Hur göra??

Om jag skulle bråka om något så skulle det vara kostnaden för att grundvaccinera om. Men inte någon längre tid, det är inte värt ilskan och det är inte värt pengarna heller.

Om det bara är vaccinationerna som har strulat så skulle jag nog inte tänka så mkt på det.
 
Sv: Hur göra??

Joo de är "bara" vaccinationerna som krånglat men för mig är de inte så liten grej. De är väldigt viktigt för mig att mina hästar hålls vaccinerade. Sen är han som sagt spruträdd och därför har de varit extra viktigt på han att vaccinera när man ska så man slipper bråka med han.

Har inte tänkt bråka med dom för de tycker ja inte de är värt. Men jag kommer påpeka att jag vill att dom betalar då de är dom som sett till att de blivit som de blivit. Grundvaccinet blir ju rätt dyrt och detta är pengar ja inte har räknat med.
 
Sv: Hur göra??

Jag har tyckt dom varit bra hela tiden. Hon åkte dock av han i början så han har stått nu i ett år. Har inte varit och hälsat på han så har ingen aning om hur han ser ut heller...

Har du lämnat ut hästen på foder och sedan har den stått i ett helt år??? Vad har den fått för motion under tiden? Tömkörning el ingen alls?

Jag vill inte måla f*n på väggen, men jag hoppas för din (och naturligtvis hästens) skull att hästen är i ok skick...
 
Sv: Hur göra??

Visst att han älskar att jobba men tror absolut inte de gått någon nöd på han att stå i ett år.
Som sagt så var de ju lite andra grejer som gjorde att ja lånade ut han. Så hade ingen chans att ta hem han tidigare.
Men visst hoppas ja oxå att han är i bra skick. Ska åka imorn.
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
407
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 385
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 552
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp