Hur gör ni när ni känner igen folk på buke?

moster

Trådstartare
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p
 
Skulle nog bli som när det kommer en ''kändis''. Hejjar glatt och undrar vart jag känner igen människan från :D

Äh, om jag brydde mig hade jag väl frågat personen när vi sågs sen om det var något jag undrade över som hen skrivit, om det var en god vän.

Men troligtvis inte brytt mig och inte påtalat detta. Vill själv inte bli kontakt IRL av någon om det inte, igen, var en god vän.
 
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p

Jag outar ingen jag känner IRL här, det har jag inget med att göra. IRL skulle jag nog mest säga: "Åh fan, är det du. Kul att träffas" :D

Skulle någon känna igen mig IRL är det bara att hälsa, jag är ju inte direkt så hemlig :p Om jag träffat någon och inte hälsar när jag stöter på er igen så ta inte illa upp, jag är lite lätt ansiktsblind... och något förvirrad med jämna mellanrum :o
 
Tja, när det gick upp för mig att @bumpo var syster till min svägerskas sambo och vi hade suttit på mängder med kalas och fester ihop i flera år så tappade jag iaf hakan.
Det var lite av "va faan är det duuu?!" :D

Vi tyckte nog att det var lika kul bägge två:):heart
 
Eftersom jag tror mig veta att det finns några som hatar mig innerligt så kan ni ju säga "hej det är xxx på buke, ska du ha spö direkt eller bjuder du på fika?" :o

:D
 
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p

Har haft lite funderingar kring detta. Av ett speciellt skäl. Har inget bra svar jag heller. Har generellt bara tänkt typ ”aha, vad kul att hen finns här”. Men i det här fallet är det inte fullt så enkelt.
 
Jag tänker lite att om man lägger ut bilder på sig själv här så är man nog bekväm med tanken på att bli igenkänd också. Jag hade nog kunnat gå fram till de flesta och säga hej, i alla fall om jag var säker på att det fanns en chans att personen ifråga kunde relatera mig till användarnamnet här.

Det värsta som kan hända är väl att personen tycker att man är ett pucko och tja, det tycker jag själv att jag är emellanåt också så ingen skada skedd:D
 
Jag har aldrig känt igen nån så (och lär nog inte göra heller) men jag har varit och kollat på en lägenhet och råkat se att buke varit öppet på dåvarande boendes dator. Var såklart tvungen att presentera mig för personen som förstås var bukefalist själv, och tog senare över lägenheten :D
 
Nu har det inte i den bemärkelsen hänt, alltså att jag känt igen någon från Buke IRL.
Jag följer några Bukefalister på Instagram, men dessa är inte Sthlmare. Har mig veterligen aldrig sprungit på en Bukefalist heller, ingen jag kan komma på såhär spontant iaf.
Däremot när jag var på en tävling i somras så hade en kvinna/tjej med ett betydligt modernare och lyxigare släp parkerat bredvid mitt dito. Pappa, som är väldigt fordonsintresserad, började prata med henne om detta släp, och hur trevligt detta verkade vara för hästen osv. osv. Någon vecka senare kröp det fram att denna kvinna visst var en Bukefalist, och (åtminstone på "sin" forumdel) en ganska känd sådan också :D Men då var det hon som kände igen mig, och inte tvärtom. Så det tycker jag inte räknas ;)

Edit: Skulle jag bli konfronterad IRL hade jag nog bara tyckt att det var roligt tror jag. Iaf om denne sa typ "Nämen hej Dressyrtjejen, det här är *nick*!". Skulle någon däremot hälsa på mig med mitt IRL-namn, utan att jag visste vem denne var, skulle jag tycka det var obehagligt.
 
Jag tänker lite att om man lägger ut bilder på sig själv här så är man nog bekväm med tanken på att bli igenkänd också. Jag hade nog kunnat gå fram till de flesta och säga hej, i alla fall om jag var säker på att det fanns en chans att personen ifråga kunde relatera mig till användarnamnet här.

Det värsta som kan hända är väl att personen tycker att man är ett pucko och tja, det tycker jag själv att jag är emellanåt också så ingen skada skedd:D

Lite så tänker jag oxå :p
 
Jag kan också tillägga att även om jag inte är direkt anonym här så finns min särbo inte här (vad jag vet :p :D). Därför går han under "särbon" och inte sitt namn, både för att han inte finns här på Buke och även för att han generellt väljer att inte synas så mycket online (han har heller inte Facebook tex).

Han har dock inga problem med att träffa Bukefalister IRL :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 159
Senast: Klara
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 167
Senast: Luff
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp