Hur gör ni när ni känner igen folk på buke?

Hittar jag någon här jag tror mig känna frågar jag i PM, är så nyfiken :D Eller sådana jag inte fattar att jag känner, @L8P8 :rofl:

Tror jag känt igen några IRL, om jag hälsat eller ej beror väl mest på vilken interaktion vi haft på buke.

Känner till ett gäng härifrån och några av mina bästa vänner hänger här.

Man får gärna hälsa på mig IRL, presenterar mig som Connemaran om jag hälsar på bukefolk :D
Vi blev ju presenterade för varandra under nick av Madick, hade aldrig förstått att det var du annars :-) Jag kanske har träffat massor med bukare utan att veta det!
 
Har sett en Bukefalosare som jag kännt igen. Personen ifråga var flitig med att lägga ut bilder/filmer p sig och sin häst så när jag såg dem på tävling presenterade jag mig och önskade dem lycka till.

Har dock lättare för att komma ihåg hästar än människor :rofl:

Tror inte jag skulle känna igen någon alls om de inte hade sitt profilnamn och avatar väl synligt :D
 
Jag är inte så hemlig och har flera vänner här på buke.

Att jag skulle känna igen någon är inte så troligt, jag träffar så himla mycket människor hela dagarna.
Om någon känner igen mig så är det bara att hälsa, jag är väldigt trevlig :D
Jag har inte hälsat när vi stött på varann IRL :o. Nu var det dock längesen jag träffade på dig. :p

Jag förväntar mig alltid att de jag känner igen också känner igen mig, men med tanke på att jag inte är så outad här så misstänker jag att så inte är fallet. Men ett par personer har dock ändå frågat om det är jag, men de känner nog snarare igen min häst eller mina katter :laugh:.

Som parentes känner jag mig alltid som en stalker när jag stöter på någon från buke på andra sociala medier, främst Facebook. Det känns så intimt att få reda på andras riktiga namn :laugh:. Händer lite titt som tätt i olika grupper för mig.
 
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p

Jag säger inget irl. Har av en slump känt igen flera st.
Minns spec en som det inte var ngn som helst tvekan om att det var rätt person för ett par år sen när jag hade mina hästar inackoderade och det fanns en person som hade helt galna tycke, beteende och värderingar men på buke så var personen "fröken duktig/perfekt" men i verkligenheten struntade denne i hästen flera gr i veckan, det mockades varken i box eller hage bland annat.
Hästen hade "aldrig" vatten (andra fick fixa till den för det var så jävla synd om den). Det var så många fler saker men personen finns kvar på buke. Glad att personen ej har häst mer iaf.
 
Men ett par personer har dock ändå frågat om det är jag, men de känner nog snarare igen min häst eller mina katter

Guilty!
Jag som gladeligen haffade dig i Örebro förra året och frågade om du hade plats i bilen till min utställningskamrat och hennes två katter - och ni makade ihop er och hon fick plats.

Det är buke at it's best

(för övrigt så hänger seminstationsfrågan kvar - fick svar av min kompis men hon åker söder ut till Västervik)
 
Dom enda jag har träffat är @RedHyuuga (kommer från samma håla och har gått i samma skola samt en gemensam bekant ) och @Lena Furberg (i en monter på Scandinavium, men det var många år sen och jag tänkte inte ens på att presentera mej). Annars har jag känt igen flera på FB. Skulle nån känna igen mej så vore det vara kul. Jag är inte sån som hejjar och går fram till folk jag inte känner, det är jag alldeles för blyg för. Men om nån hejjar och kommer fram till mej så pratar jag gärna.
 
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p
Tror att det helt beror på vilken känsla jag har för nicket.

Är det någon jag gillar så skulle jag kanske ge mig till känna. Men normalt - näe, jag är rädd om min egen anonymitet också.
 
Guilty!
Jag som gladeligen haffade dig i Örebro förra året och frågade om du hade plats i bilen till min utställningskamrat och hennes två katter - och ni makade ihop er och hon fick plats.

Det är buke at it's best

(för övrigt så hänger seminstationsfrågan kvar - fick svar av min kompis men hon åker söder ut till Västervik)
Inga problem vet du :). Vi ses väl i helgen i år igen ;).

Västervik är inte så jobbigt att åka till ändå (drygt 10 mil). Skicka gärna PM med vad stationen heter :).
 
jag har träffat ett gäng på olika träffar i Uppsala. Samt kände jag igen en bukare på pendeltåget men vågade inte hälsa. Det var dessutom knöfullt på pendeln och alla i närheten skulle ha stått och lyssnat på vår ev. dialog. :cool:
Har blivit igenkänd själv 1 gång.
 
Jag säger inget om jag känner igen någon här, eftersom jag inte vet säkert om de vill bli igenkända. Är det nån som lägger ut mycket bilder/filmer och sådär så antar jag att de är okej med det, men det känns ändå inte helt bra att säga att jag vet vem de är.
Tror aldrig jag känt igen någon härifrån IRL, förutom om man bestämt för att träffas då, men det tycker jag inte räknas eftersom hela poängen med det är att få se vem personen bakom nicket är :D
 
Mer än en gång har jag varit på hästtävling och hört -Myyysboll! :D

Blir så när man har en häst som står ut från mängden. :laugh: Fick även låna ett träns av en bukefalist när min knashäst lyckats ta sönder sitt! Så sjukt snällt! :up:
 
Dom enda jag har träffat är @RedHyuuga (kommer från samma håla och har gått i samma skola samt en gemensam bekant ) och @Lena Furberg (i en monter på Scandinavium, men det var många år sen och jag tänkte inte ens på att presentera mej). Annars har jag känt igen flera på FB. Skulle nån känna igen mej så vore det vara kul. Jag är inte sån som hejjar och går fram till folk jag inte känner, det är jag alldeles för blyg för. Men om nån hejjar och kommer fram till mej så pratar jag gärna.
Va? Har vi träffats? Det hade inte jag någon koll på. Se vilken bra koll jag har. :eek: :laugh:
 
Kom på att jag ser ju en hel del på unghästtester där jag är funktionär. Det är lätt att identifiera hästar på stammen:p ibland presenterar jag mig och ibland inte, det beror helt på situation och tidigare kontakt. Är man t ex stallkompis till en kompis så presenterar jag mig. Många gör också kopplingen när de ser att jag är bedömningsledare för testet.
 
Jätte dum fråga kanske och har säkert redan diskuterats här på buke, men jag hittade inget när jag sökte :p.
Hur gör ni, när ni hittar folk på buke som ni känner/är bekanta med IRL, och även tvärtom, ser folk på buke som ni sen ser IRL?

Jag har själv inget bra svar på frågan jag tror inte att jag brytt mig, men ajg vet inte :p

Har träffat ganska många IRL som jag lärt känna på buke, främst då på tävlingar och i olika hästsammanhang. Då brukar jag säga typ "hej xxx (deras nick här)". Jag är ju inte direkt så hemlig, heter mitt förnamn + första bokstaven i mitt tidigare efternamn och har lagt ut mycket om mina tidigare hästar och så jag har upplevt att dom andra har känt igen mig med.

Om det skulle vara någon annan jag kände igen från ett annat forum här, typ barn eller allmänt eller så, skulle jag nog vara lite blygare. Skulle inte kännas lika naturligt att stega fram på stan som att heja när man sitter och skrittar runt på en framhoppning. :p
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 372
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp