Bukefalos 28 år!

Hur har ni firat midsommar???

Texaz

Trådstartare
Här har det firats med sillunch med älskade sönerna, därefter plöjde och harvade yngsta sonen min vinterhage medans jag drog loss med röjsågen och snyggade till gården!
Avslutade med grillning, som skulle ha följts av ett kvällsdopp, men det kändes inte så mysigt att cykla ner till sjön i regnet:p
Så nu softar vi, och jag kommer snart att krypa ner i sängen med Agneta Sjödins senaste bok;)

Hur firar ni?

Traditionellt? Fest? Jobb?

Eller finns det fler "udda" individer???:D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag inledde med stall på morgonen och sen har jag jobbat 11-19. En väääldigt lugn dag eftersom de intagna varit lediga från sina sysselsättningar. Nu har jag precis duschat så ska kolla på TV en stund innan jag ska lägga mig. Börjar jobba 6.45 imorgon bitti igen.
Helt enkelt en midsommar i uniform. Nåja, jag får iaf OB-tillägg :D

1016501_10151967751301102_1430365384_n.jpg
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Planen var att dra till smögen, men det sket sig i förmiddags. Gick ut och kollade till hästarna och ena hade skadat ögat, var bara att ringa veterinär. Så nu sitter jag här hemma själv och ska snart ut och kolla till pållen och ge henne ögonsalva m.m.

Ponnyn kunde inte valt en bättre (och billigare) dag :cautious:
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Ooops!

Lät inte skoj.. Tja dom har en förmåga att stöka till det under jourtid:crazy:
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Barnen och mina syskon är hos mamma och jag är ensam här hemma. Har ingen lust att umgås med familjen i dag. har sovit och sovit och sovit lite till.

Ätit lite har jag gjort och får väl käka lite jordgubbar senare innan jag lägger mig och sover lite till.

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att midsommar är lite tråkigt.:o

Har ögonen på McLeouds Daugthers också, himla kul att kolla på när man faktiskt har tid, har jag insett :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Ledig idag, åkte med familjen till tivolit som alltid kommer till mellbystrand på midsommar, så barnen fick åka karusell och äta spunnet socker.

Sen till svärföräldrarna där vi blev bjudna på god middag, sill, päror och tårta till efterrätt. När vi kom hem så gick jag till stallet och meckade lite, fick för mig att mocka ut en box, kände att jag behövde röra på mig efter middagen :D sen när jag kom tillbaka fortsatte jag att mocka ut i hönshuset, då undrade jag lite vad jag höll på med O_o

Nu så sitter vi här ute i trädgården o surfar och lyssnar på lite blandad musik, jag o maken. Han dricker öl och jag äter tårta :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Åhhh!

Visas det fortfarande??? Min absoluta favoritserie som jag inte sett på år och dar:love:
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Dejtat en kille ett tag var medbjuden på deras midsommar hemma hos honom. Umgicks igår, skulle åka idag vid lunch tid. Får inte tag på människan och han har svarat på ett sms där det står att han försöker få tag på ett par som ska eller skulle följt med. Har ingen aning ärligt talat.

Mina tankar består mest av beter man sig så här mot folk? Kunde väll ha ringt och sagt att det inte skulle bli något iaf. Hade 2 andra familjära tillställningar jag hade kunnat åkt på om jag vetat något om detta.

Och så klart utöver det kan någon vara snäll och knocka ut mig så jag slipper tänka och bry mig för ett tag framöver iaf.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Det vet jag inte, men jag har en DVDbox... eller flera! :D Jag har inte sett det på jättelänge trots att jag har avsnitt jag inte sett så tyckte det var dags nu.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag blev sjuk så eller snarare jag han inte tillfriskna, så jag är kvar i småstaden och har ägnat dagen åt att titta på film, dricka te, äta kakor, virka och nu har jag varit en sväng till stallet.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Sambon, jag och fyra hundar vandrade en dryg mil i Kilsbergen. Satt vid en skogssjö och drack kaffe, studerade utsikten vid en fornborg och njöt av den svenska skogen i sitt esse:love:

6483_10151610352308666_1141158657_n.jpg


1009932_10151610352563666_1707761723_n.jpg
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Har jobbat men det har varit den lugnaste dagen på hur länge som helst, så idag har jag mest legat på soffan och glott på TV! Vilket var mycket, mycket välbehövligt. Ska jobba imorgon också, 7.30-20 och även söndag 7.30-18. Sedan blir det äntligen normala arbetstider!
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jobbade 6-15, fullt ös eftersom många väntar in i det sista/kompletterar med färskvaror som jordgubbar, dill och gräslök ;)

Därefter blev det en powernap innan sambon grillat hamburgare, som vi sedan avrundade med lite sill på knäckemacka :d

Jobbar imorgon igen, (sista dagen före semestern!!), så jag erbjöd mig vara chaufför istället för att dansa kring stången och snapsa, och avrundar kvällen i soffan med Buke i väntan på lullig sambo+vänner som vill hem :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Midsommarfika med bästa väninnan och hennes familj (det är tradition att de kommer hit på midsommar). Muffins är obligatoriskt, annars blir hennes dotter MKT besviken :D jag och väninnan kände oss väldigt dekadenta eftersom vi fick champagne till fikat (det ingick baguette med laxröra kan jag tillägga, inte bara muffins). Pappa är alltid nöjd när det kommer lite folk och väninnan gick nästan som dotter i huset när vi växte upp. Det var mysigt som vanligt och väldigt opretentiöst.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Promenad över lunchen tillsammans med sovande dotter i vagnen, sen middag med ägghalvor (sambons önskemål) samt revben med potatissallad. Tårta (digestivebotten och sötad kondenserad mjölk toppad med daimgrädde och jordgubbar) och film avslutade kvällen. Just det, vi skålade med pommac i vinglasen ;)

Vi har varit superroliga idag, verkligen. Sambon var sjuk och jag orkade inte riktigt göra nåt speciellt så det blev enkelt.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag var hemma på förmiddagen, unnade mig en sovmorgon efter andra veckan på nya jobbet, cyklade med hunden och bara slappade. På eftermiddagen packade jag in oss i bilen och åkte till våran stuga i Finland där mamma och pappa redan var. Senare kom syster med familj också dit. Vi åt middag, lite blandat med grillat, sill och potatis osv. Och jordgubbstårta till efterrätt. Därefter badade vi utebastu och bara umgicks. Kom hem för en dryg timme sen, ska slappa lite och sen sova!
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Hos grannarna på deras lilla mysiga hästgård, med deras anhöriga och ytterligare grannar som också har en liten mysig hästgård. Trädgårdshäng i partytält från eftermiddag till nu + femkamp. Det är så enormt mysigt med dessa gårdar inom 500 meters avstånd, och med avslappnade opretentiösa människor där vi alla har likadan syn på hästar och djur och livet på landet. Jag är enormt nöjd. Känns lite som att bo i Bullerbyn för vuxna hästintresserade ibland. :love:
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag har vilat största delen av dagen för att orka med en femtioårsfest som var ikväll. Jag har sett fram emot den länge och verkligen varit taggad och tänkt att det ska bli riktigt kul :)

Jag har också varit ordentligt förbannad på hemtjänsten som inte kom och som vanligt hade de ingen ursäkt till varför det blev fel nu igen :mad:

Väl kommen till femtio års festen lyckades jag råka ut för rikspuckot som alltid hälsar genom att slå till en :wtf: (hur man nu är funtad när man tänker boxa till någon som sitter i rullstol och som man vet har svåra smärtor i hela kroppen) men denna gången hann jag förhindra den riktiga smällen så jag slapp iallafall den värsta smärtan :meh:

Efter att ha ätit en riktigt äcklig pastasallad som till största delen bestod av gul lök :yuck: insåg jag igen varför jag inte brukar åka med på festerna med dessa människor så en och en halv timme efter vi kommit dit skyllde jag på att jag frös (vilket jag gjorde men hade jag haft kul så skulle jag kunnat stått ut en stund till) och åkte hem. Väl hemma åt jag lite glass och sedan har jag slösurfat och tittat på tv.

I morgon ska jag tvinga sambon att åka till stan och köpa färskpotatis, gräddfil och jordgubbar och ha midsommarafton som jag vill ha den för den här midsommaraftonen suger!
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Byggt en hage, ätit alldeles för mycket mat, och nu jobbar jag :D det enda som är bra med högtider är lönen som man får ;) iofs är midsommar lite rolig, många alkoholintoxer och sårskador :cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp