Bukefalos 28 år!

Hur har ni firat midsommar???

Sv: Hur har ni firat midsommar???

kl

Men ett gäng vänner, två segelbåtar och strålande och förutom en kort skur strålande sol hela tiden! Stången var visserligen en bordsvariant men annars var det nog traditionellt så det förslår :D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Ingen direkt plan alls utan det fick bli som det blev. Vi hade inte planerat nåt alls med någon. Men kom lite snabbt på att bjuda vänner på lunch då vi behövde laga taket på vår loge.

Dagen började tidigt. Fixade sillsallad mm till lunch med goa vännerna. Sen fick vi ett nyck och snabbpyntade en vagn till vännernas 4-hjuling och åkte till en sjö där det va ett anordnat firande där jag och sonen dansade loss runt midsommarstången.
Lite bad för sonen.
Sen hem och då hade vi och våra gäster så trevligt så de ville stanna. Så karlarna lagade taket och vi fruntimmer passade ungarna. (ihha vad klassiskt:p). Sen lagade jag och sambon middag (grillat). Efter det la sej våra ungar och deras fick somna i vagnen och sen spelade vi spel till kl 02..
Vi beslöt oss efter en så fantastiskt rolig kväll att detta är en ny tradition:)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vi har varit hos mina föräldrar och firat. Varit vid stångresning och tittat, sen god middag hemma och sen spelat spel på kvällen. Enkelt men mycket trevligt.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

*kl*

Lika trevligt firande som alltid!:love: Dans runt stången i hembygdsområdet, midsommarlunch hos oss med goda vänner, en timmes vila och sedan bli hämtad med båt till våra vänners stuga på en ö, grillning, 5-kamp med barnen,övernattning och sedan stugmys för att komma hem på kvällen.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag har jobbat båda dagarna, kvällstid. Ganska skönt, blir fint på kontot om inte annat. Hann med en snabbvisit till hästen som jag spenderade lite kvalitetstid med. Det var allt, har inte ätit något midsommarbetonat öht. :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

I sommarstugan med goda vänner, på dagen sill lunch, sen åkte vi och tittade på midsommarstångsresning och dans medans vi åt svindyr men god glass. Tillbaka till stugan och lagom till grillningen kom regnet men vad gjorde väl det! :D Äta, prata och titta på barnen som badade kändes som är alldeles utmärkt dag! :D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

I fredags pillade vi lite i stallet, skjutsade sambons yngsta son till Gräsö, åt middag på grillen där sen åkte vi och handlade. Tror att vi umgicks med hästarna på kvällen.

Igår kom sambons mellanson med sambo som red min welsh cob. Sen kom sambons bästa vän och fru, då åt vi lite jordgubbstårta, sen körde några av de rally i vinterhagen medan vi andra tömkörde ena russet.

På kvällen grillade vi.

Idag har vi skrotat två bilar ( :banana: ) och ska snart shoppa lite till welshen :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vi åkte ut till Stora Förö till min kusins flickväns stuga där. Var ett gäng på 12 st som käkade sillunch, gick tipspromenad, umgicks, käkade jordgubbar och fikade massor. Drack en hel del alkohol, dansade massor, hade trevligt trots hemskt väder.

En lyckad midsommar med andra ord! :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

***Knapplån***

Midsommarafton firades här hemma på åsen, i vårt underbara uterum, tillsammans med man, vuxen son och 93-årig mamma. Det var en helt magisk eftermiddag och kväll, men underbart god mat och härligt väder.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Fy vad trist, det värsta jag vet är då folk sabbar ens planer på det viset!:meh: Har ni hörts efteråt?

Själv bestämde jag mig för att bojkotta midsommar och tackade nej till firande i stans parker. Istället tänkte jag vara duktig och börja springa igen. Gav mig ut för att börja med 2 km i skogen... Det slutade med 4 eftersom jag sprang vilse och gps:n fick krupp.:p
Resten av kvällen satt jag och pratade om allt mellan himmel och jord över en öl med min hyresvärd.
Midsommardagen gick jag på bio med en dejt och tog ett glas vin över lite skvaller med väninnorna.:)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Låter trevligt.

Ne men skickade sms till tjejen i fråga å frågade om det hade hänt något med min dejt. Än så länge inget svar. Känner inte för att telefontrakasera heller. Hörde av mig varannan timme till var tredje på midsommar känner mig stalkerisch tillräckligt om han nu inte vill veta av mig. Det som suger mest är att jag kunnat vara på annat midsommarfirande. Känns konstigt att inte fått midsommarmat på midsommar. Ah well good ridance. Nu vet jag vilka som inte är värda min tid iaf.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

KL

Midsommar firades i 35-gradig värme och strålande sol med tre svenska vänner. Satt i en park och åt midsommarmat och lyssnade på svensk musik och drack alldeles för många nubbar för vårt eget bästa. Österrikarna kollade lite konstigt på oss när vi sjöng våra snapsvisor :D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vi var på landet och var hejdundrande käcka.
Sillunch, sen in i bilen och iväg till midsommarstångsresande i grannbyn.
Allsång, ringdans (tvingade sambon), usla tal och ett oförglömligt besök av de nya campingägana som hade övat in ett svenskt tal, utan ett förstå ett ord av vad de sade (schweizare? holländare?) och sedan hade vi picknick och drack kaffe och åt smördegssnurror med kardemumma samt jordgubbar.
Sedan hem igen, och vissa hann med ett bad (barnet) medan andra frös tårna av sig (jag).
På kvällen grillade vi en lax, som blev helt perfekt! Sambon skötte potatisborstning och kokning, jag drack vin vid grillen:D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Midsommarhelgen firades som den gjort de senaste 25 åren (för sambon blev det nog 40de året typ) med båtklubben på Grönskär

I år åkte samtliga tre barn i egna båtar så vi behövde bara dela vår lilla 32 fotare med våra två katter, ganska skönt :D

Midsommarafton är det först sillunch, midsommarstång+dans, vattenkrig för alla barn och så välkomstdrink på berget samt grillmiddag. Sent på kvällen blir det dans på den flytande dansbanan som dras ut till ön varje år.

Midsommardagen är det tipspromenad, barnen har femkamp, jollesegling för stora och små och så prisutdelning. Sen grillas det igen, klubben har två jättegrillar som även dom släpas ut till ön varje år.

Det var dock extremt lite båtar i år, vilket är lite tråkigt. För det är ju lika mycket administration dra runt firandet om det är 25 som 85 båtar.
Vi gjorde ju vårt genom att komma fyra båtar i olika storlekar :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

*kl*
Drog ut och seglade i fredags em och kom hem igår kväll, med blåmärken och massor med myggbett. :D

Började midsommar med strandhugg på en ö i Skärgården och en försenad sillunch där jag faktiskt lyckades klämma i mig två små sillbitar för första gången i mitt liv + en massa nykokt färskpotatis, gräddfil och gräslök med snapsar till. Senare blev det grillad nypotatis från "lunchen", helgrillad karré, cole slaw, vin/öl och jordgubbar. :d

Bad i 15 gradigt vatten, solnedgång och myspys. Seglade vidare dagen efter, åt middag ute, tittade på båtar och gjorde en tidigare kväll än natten innan. Frukost ute, mer båttittande, glass och hemfärd med båt och senare bil.

Helt klart godkänd midsommar. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp