Bukefalos 28 år!

Hur har ni firat midsommar???

Sv: Hur har ni firat midsommar???

jag jobbade :) blev lite sur nar jag kom tillbaka da jag och en annan kollega hade ratt mycket att gora och speciellt jag stressade runt da bilen behovdes av en annan nar jag var klar. Den tredje kollegan hade varit klar ett bra tag, visade sig att hon inte lyssnat som vanligt och helt enkelt inte gjorde den storre arbetsuppgift jag gav henne :meh: jag har tre dagar kvar pa kontraktet sa det vore ju bra om allt ar fardigt nar min faltsasong ar fardig :crazy:

annars har jag mest saknar familjen, fick en trevlig indisk middag iaf lagad av amerikanen :) och kollade pa Grey's Anatomy pa kvallen
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag jobbade till klockan 15. Hemma tog vi det lugnt med film, jordgubbar och senare grillat. Bara en mysig kväll helt enkelt, precis vad jag kände för :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Har firat tillsammans med en kollega och hennes två barn. Vi cyklade iväg och såg lite traditionellt midsommarfirande. Jag "offrade" mig och stod vid ponnyridningen med den hästintresserade dottern. : D

Sen hem och åt grillat med tillbehör. (vi var enormt nöjda med att lyckas få gasgrillen att funka! Ingen av oss hade använt en sån förut : ) Och sen jordgubbar och glass till efterrätt. Mums! Himla trevligt och mysigt!

Migo: vilken härlig utsikt!
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

KL

Jag har en ambivalent inställning till midsommar. Nej förresten, jag gillar inte midsommar. Drabbas alltid av stora vemodet dels för att dagarna ska börja bli kortare (jag AVSKYR vintern), dels för att midsommar är en av de högtider när jag faktiskt saknar att ha någon speciell person i mitt liv (singel, inga barn). Vanligen är det inget jag tänker på, men vid midsommar och jul gör det sig påmint.

Detta till trots hade jag väldigt trevligt igår. Jag och en av mina väninnor konstaterade för en vecka sedan att vi båda skulle vara kvar i stan och inte hade något planerat. Alltså planerade vi. Hon och hennes syster kom över på midsommarlunch. Jag gillar inte sill och väninnan hade beställt tonfisklasagne, en av mina självpåhittade paradrätter som hon bara hört talas om. Jag kunde också äntligen inviga min ny-ärvda vinservis, så vi satt på min uteplats och såg ut över den vackra trädgården, käkade på och drack från en mycket vacker 20-talsservis och snackade. Lasagnen blev bra, salladen var krispig och jag blev löjligt förtjust över att inse att en av de små mystiska kannor som kom med glasen och som jag inte fattar vad man ska ha till (gräddkannor till vinglas liksom?) funkade att ha salladsdressingen i.

Till efterrätt gjorde jag en variant av glass och jordgubbar genom att sno ihop en ice cream soda med jordgubbssmak med lite citrontouch. Sedan pratade vi mer och drack mer vitt, italienskt halvtorrt vin.

Vid 17-tiden måste sällskapet dra, de skulle på grillfest. Jag hade redan bestämt mig för att stanna hemma eftersom det inte var nästgårds och jag för tillfället har en extra hund. En av mina uppfödningar är på besök i tre veckor och han är väldigt glad och väldigt mycket överallt, så tre hundar på grillfest på midsommar kändes lite övermäktigt. Jag ville inte heller lämna dem hemma en kväll som denna. Så vi (jag och hundarna) åt middag på rester och tittade på film innan vi tog en lite längre kvällspromenad och gick och lade oss.

Ikväll kommer dock gårdagens gäster igen, så ska vi grilla här. Så det blir till att gå och handla för att komplettera lite. Sedan ska jag göra baba ganoush.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vid en röd liten stuga intill vatten, med familj och släkt, mycket god mat, grillat, sill, jordgubbar mm mm och sist men inte minst trevligt sällskap. Lugn och skön midsommar! :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Ensam i lägenheten med katterna, som alla andra kvällar.
Var i stallet en sväng och kvällsfodrade, det var väl höjdpunkten.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Kl
Skulle på middag och senare fest men Åkte ambulans till akuten med misstänkt gallsten och vart kvar till 3 så det vart hela min midsommar:p
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag skulle åkt till en av mina bästa vänners familj och firat, som jag gjort i många år nu.. Men vaknade igår med ont i halsen o feber... Så min midsommar spenderades i soffan med 39 grader, halsont, huvudont, ögonont och ont i både leder och muskler från höfterna och neråt...

Bättre idag dock! :D


Kul att läsa hur alla firat! :D
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Stod på Ödeborgsvallen och sålde fika på dan, på kvällen var jag på bröllop på baksidan.
Annars hade jag nog bara suttit hemma och kollat film eller nåt
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jobbade först till 16 ( en halvtimme övertid) sen Öland till sommarstuga, där potatis, Janssons och sillröra. Jordgubbar till dessert. Sen en runda till en annan stuga i närheten. Där grillades det när vi kom. Åt dock inget. Drack lite rosevin.
Tillbaka vid stugan innan 00. Så skapligt lugnt.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vi (jag, maken, 4-årige sonen och en gammal barndomsvän) tog cyklarna och cykelvagnen och åkte iväg på picnic. Tog med oss pannkakstårta, baguett, ost, jordgubbar och vindruvor och käkade lunch ute i det fria. Cyklade hem efter att sonen hade lekt av sig ordentligt och käkade matjesilltårta till middag.

Lugnt och skönt.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

KL

Jag, sambon, hundarna och två bukevänner var ut å seglade i vår lilla båt.
Lite sol, lite mulet och mkt regn men vi hade det ganska bra ändå :)
Vi njöt av att bara ta det lugnt och ha det skönt och åt tills vi storknade...

Jag och en av vännerna stod och grillade :)
6511_10151666247922618_746260055_n.jpg


Nya hunden var på segelbåten för första gången och det gick ju fint :)
10147_10152927802000223_2094900877_n.jpg


Gamla Jonathan som inte är förtjust i segling men det gick bra om han fick vara nära :)
996710_10152927801165223_314838492_n.jpg
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

KL

Firade med ett helt underbart gäng, med bla 3 hundar, 4 barn i åldrarna 5-14 år, vuxna från 35-60 år. Barn med funktionshinder ( Downs syndrom och utvecklingsstörning), två löptikar, och en härlig kalabalikartad stämning blandat med musik, buffemat, grillat, jordgubbar,grädde, glass, fotboll, kub, hundbus, tjat och många skratt :D. Satt hela dagen och kvällen under ett partytält medan vädret ena stunden var lite sol till att i nästa sekund åska och regna, men tillräckligt varmt och gott för att sitta ute till 02.00 i natt :)

Idag: Hemkommen efter övernattning, fått min schnauzer lite trimmad av värdparet och jag har köpt på mig en pizza på hemvägen. Hunden har slocknat helt dödstrött, jag hänger vid datorn och ska bara gosa ner mig i soffan med doftljus, pizza och tv. Mår gött och har haft en hellyckad midsommar:)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag och maken, våra två söner och hundarna gjorde inget mer än nödvändigt. Åt sillunch. Kvällen avslutades med röjning i bokhylla. Gu vad böcker jag hade som jag insåg jag aldrig kommer att läsa igen.
Idag har vi promenerat, ätit sillunch och ska grilla till kvällen. Har grejat med ruvhönor så kycklingarna kan kläckas utan fara för livet. Hönor kan lägga sig och ruva på mycket korkade ställen.
Imorgon kanske vi tar oss i kragen och åker och fikar någonstans.
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag inledde med stall på morgonen och sen har jag jobbat 11-19. En väääldigt lugn dag eftersom de intagna varit lediga från sina sysselsättningar. Nu har jag precis duschat så ska kolla på TV en stund innan jag ska lägga mig. Börjar jobba 6.45 imorgon bitti igen.
Helt enkelt en midsommar i uniform. Nåja, jag får iaf OB-tillägg :D

1016501_10151967751301102_1430365384_n.jpg

Fler än jag som spenderar hela midsommar i uniform...

/Camilla
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

kl
Sölade runt hemma, pluggade lite. Åkte sedan till middag hos föräldrarna och fick grillat samt jordgubbstårta. Tillbringade även dryga två timmar med att titta på tv (vi har ingen tv hemma, så måste passa på när jag besöker föräldrarna) innan mamma körde hem mig och maken. Kunde helt klart ha varit värre :)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Jag och sambon firade med gemensamma vänner, det blev grillat m. diverse tillbehör och en löjligt god efterrätt. Dagen bjöd på mycket skratt och härligheter, lätt den bästa midsommaren på flera år.

Idag har jag mensvärk från helvetet så dagen i ära spenderas i soffan. Nu blir det jordgubbar med grädde och Motorsågsmassakern.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur har ni firat midsommar???

KL

Firade i goda vänners lag nere i deras stugor i Halmstad. Åt gott, drack en del gott (några drack betydligt mer av det goda ;)) och spelade lite kubb, badade och hade allmänt trevligt! Men alltid lika skönt att komma hem igen, till sin egen soffa och hänga framför lite serier och bara dö en smula av tröttheten ;)
 
Sv: Hur har ni firat midsommar???

Vi firade genom ett besök med familjen på BonBon-land (nöjesfält i Danmark), en massa härligt bilåkande tillsammans, hamburgermeals med fiskmåsar ovanför huvudsvålen och en god "Ceasarsallad" (med räkor) och ett glas vitt på Scandic i Lund till kvällen. Ingen färskpotatis, sill, nubbe eller dill så långt ögat kunde nå. Inte heller någon midsommardans, märkliga visor eller annat.

Jag är inte på något sätt motståndare till traditionellt midsommarfirande men det var ganska skönt att bara göra något helt annat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp