Bukefalos 28 år!

Hur klär ni er som westernryttare?

Sv: Hur klär ni er som westernryttare?

Kan ju tillägga att det var vår första kosse-träning någonsin, därför är vi helt bortkomna :rofl:
 
Sv: Hur klär ni er som westernryttare?

Fick nog först när jag satt i westernsadel upp ögonen för hur bekvämt det faktiskt är att rida i sköna jeans :D Vilket lever kvar nu när jag till min stora sorg inte längre har någon sådan sadel att tillgå. Annars så rider jag till vardags i precis samma kläder oavsett sadel, det ska ju vara bekvämt och funktionellt snarare än snyggt liksom. Lite lättare att få plats med rejäla vinterskor i westernsadeln dock.

Angående att fastna med i hornet så har jag faktiskt lyckats med bedriften att hamna helt topless på en väg mitt ute i ingenstans. Lyckades slänga ifrån mig telefonen när jag var ute och red och skulle hoppa av och hämta den. Ny som jag var i westernsadel tänkte jag inte på hornet, som hakade i bomullströjan jag hade på mig när jag hoppade av. När jag försökte krångla mig loss hakade hornet i BHn också och för att inte bli hängande så fick jag till slut allting upp över huvudet. Fy tusan vad glad jag var att hästen inte fick fnatt (även om hon verkade mer än lovligt förvånad över vad jag hade för mig för dumheter egentligen) och att det inte kom någon bil just då :rofl:
 
Sv: Hur klär ni er som westernryttare?

Alltid hjälm oavsett, jag är rädd om huvudet.
Ibland westernhatt med inbyggd hjälm men jag fördrar min hjälm.

I övrigt blir det mest så här:

Sommartid: Jeans, Skjorta med Linne eller Tshirt under, boots.

Höst/Vår: Samma som ovan fast en go jacka ovanpå.

Vinter: Två på långkallingar under jeansen, tunn tröja med skjorta och tjocktröja utanpå och den tjockast jacka jag kan få tag i. Samt två eller tre dubbla vantar.
Är frusen av mig men är lång och har hittentills inte hittat någon skönt sittande overall så det får bli lager på lager och jag fryser faktiskt inte av min metod
 
Sv: Hur klär ni er som westernryttare?

Jeans, T-shirt/skjorta boots och Hatten :d typ, så mycket Cowboy det går :D
 
Sv: Hur klär ni er som westernryttare?

För mig, som just skaffade min westernsadel när jag ställde frågan, så har det blivit någon mixning. Engelska ridstövlar, vanliga ridbyxor, och en huvtröja. Funderar på att förbättra min image, dock.. ;)

marcandre+024.JPG
 

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 435
Senast: Mia_R
·
Western Heh, den tråd jag trodde var en trolltråd som inte Var en trolltråd.. fick mig att börja tänka lite ang. hur vi egentligen resonerar...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: Apache
·
Western ... men plötsligt så sluta min vän rida western och började med dressyr. Själv är jag klassiskt skolad i hoppning och dressyr och...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: tigerfisken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp