Bukefalos 28 år!

Hur länge är ögonen blå?

Sv: Hur länge är ögonen blå?

Eftersom du skrev i en tråd jag startat, som svar på ett inlägg riktat till mig, så var det ju inte helt ormiligt att tro att det var min katt du skrev om.

Jag vet faktiskt inte om uppfödarna visste vem som är pappa till bår katt. Förmodligen inte. Jag skulle inte föda upp katter på det viset, men det betyder inte att jag är en oseriös kattägare, även om min katt har okänd stam, s a s.

Eftersom mamman till min katt bodde i ett villaområde tror jag inte att det var så mycket bevänt med musjakten, och det var absolut inte därför som de hade katten.
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

Jag tycker att det låter som att du är en excellent kattägare som tar hand om din katt på bästa sätt och frågar på kattforumet när du vill veta något..

och sedan är det juh ändå individen man bryr sig om när man skaffar en katt, en trevlig bonnkatt utan stam eller en otrevlig raskatt med en tjock bunt papper? valet är juh ganska enkelt där även fast man från början kanske ville ha en raskatt ;)

Jag hoppas att du får det trevligt med din katt, och att katten får det trevligt med dig i många år framöver :bow:
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

Jag svarade till henne inte till dig.
Som i ett utav hästforumets diskussar, två tjejer började diskutera en sak. å Människan som startade tråden sa: va?????? Så fick hon till svar att alla svar inte var riktade till henne.

Men om nu din katts mamma hade en planerad graviditet, vilket man måste ju säga att det var eftersom att familjen tog ungar på henne en gång per år, så bör dom veta vilken pappan är tycker jag. Det låter ju verkligen inte som det jag pratade om.

Jag pratade om dessa katter som får kull på kull på kull under ett å samma år.
Dessa katter säls ofta utan kvitto eller veterinärbesikting utan är oftast enbart vaccinerade om ens det på alla ställen. Å det var ett svar till MissFideli som anser att alla katter säljs med kvitto, vacinering, veterinärbesiktning. Det är det jag diskuterade om när jag svarade till henne. För jag vet att detta inte stämmer å att det finns väldigt många olyckskattungar i detta land.
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

moonlightgarden skrev:
Å det var ett svar till MissFideli som anser att alla katter säljs med kvitto, vacinering, veterinärbesiktning. Det är det jag diskuterade om när jag svarade till henne. För jag vet att detta inte stämmer å att det finns väldigt många olyckskattungar i detta land.

Det var väl inte riktigt så hon skrev, det jag förstod vad att hon inte vill köpa katt utan papper och att det är så förstår jag om man håller på med raskatter.
Vilket inte jag gör, jag har inte papper på någon av mina katter.. vad skulle det vara?
Två av dem vet jag när de är födda och av vem, den äldsta kommer från ett ställe proppat med katter och jag vet inte vem som var mamman eller när han är född förutom att det är i September -jag satte själv den femtonde som födelsedag för försäkringens skull (ojdå.. han fyller snart två :love: ).

Det är faktiskt inte ont i alla som får huskattskullar, lättja möjligtvis.
Däremot slår jag ganska hårt bakut på dem som menar att (och det förekommer) de som har huskatt skiter totalt i allting och knappt öronmärker en gång.
Jag bor granne med två av mina bästa kompisar, tillsammans har vi 8 katter -fem honor och tre hanar.
Alla är vaccinerade, kastrerade, öronmärkta och är älskade oavsett papper, stamtavla eller inköpspris -mina har vart gratis (två skulle skjutas annars, den tredje kommer från en kompis jag jobbar med).
Och anledningen (har fått frågan förut) till att jag inte chipar är att en katt som kommer bort och är chipad kan tas för omärkt eftersom det är få som tänker på att katten kan ha chip -en tatuering ser man.
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

Ungefär cirka så jag menade oxå,
Men jag sýftade enbart på dom katter som bara får barn barn barn, det är ju det som förstör en hel del. Det är detta jag vill att folk ska försöka förstå. Om man nu kan skriva förstör, beror ju på hur man ser det, som jag ser det så leder detta eviga barna födandet till att katthemen blir överfulla vilket är synd, bara för att några personer inte orkar opererera sina katter vilket är en summa på 500 kr om jag inte mins fel för en hankatt lite mer för en hona, men katter lever ju oxå många år, så det blir ju inte så mycket i längden.

Vi har ju oxå bondkatter å dom är älskade, eller har varit, vi har ju fått tagit bort tre styckern på grund av att dom blivit överkörda.
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

moonlightgarden skrev:
Hm jo man vill ju gärna vetta vissa saker när man hämtar den, min mamma gjorde misstaget av att hämta hem en katt som var 8 veckor medvettet eftersom att hon ville ha katt efter just denna katt, det blev inte så lyckat om jag får säga det själv. Men kattägaren ville ha bort dom vid den åldern så där fanns inget å göra.

Men nu har vi alla lärt oss den läxan:

En nyfiken fråga :crazy:
Vad lärde ni er för läxa?? Vi hamnade i samma situation när vi tog våra stallkatter och jag har inte märkt något med dom, dom busar, sover, äter och jagar råttor precis som vilka katter som helst....
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

Kattungen bland annat snuttade på allting med tänder, dock inte mina grejer av en konstig anledning, mest antagligen för att jag sa ått den så fort den gjorde det. Meddans min mamma tog upp den å flyttade på den.
Något mer kan jag inte komma på just nu som hade med just det att göra, eftersom att detta var över ett år seddan.
En sak till kommer jag ihåg att jag störde mig på men det kan vara en individuel sak från katt till katt, men denna katt sprutade sin doft, för ingenting, om den trivdes, eller om den vart rädd tillexempel. Men det är ju inget man direkt stör sig på om man låter bli katten i fråga.
 
Sv: Hur länge är ögonen blå?

Det var verkligen konstigt :eek:
Våra var ca. 9v när dom kom och som jag skrev tidigare så var dom precis som om dom varit leveransklara till sättet :)
 

Liknande trådar

A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 273
Senast: MissFideli
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 398
Senast: Fille
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 137
Senast: kem
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 760
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp