Hur långa promenader

P

Pitbull

Hur länge kan man gå med en 9 månaders hund av mellanstor ras?
Det är rask takt som gäller.
 
Sv: Hur långa promenader

När mina Labradorer är kring 9 månader så kör jag i princip fullt ut med dem. De är ju oerhört motionskrävande i den åldern och har ju spring i benen till tusen. De växer inte heller direkt nånting... Men jag cyklar inte och jag joggar inte på asfalt. Men i övrigt så bryr jag mig inte så mycket faktiskt. De är iofs vana att hålla igång så de är inte otränade vid den åldern.
 
Sv: Hur långa promenader

Det är viktigt att se till individen tycker jag. Jag själv har en hund som jag hela tiden måste tänka och vara uppmärksam på när det gäller träning/motion. Han är ganska känslig nu och är elva månader. Vår andra schäfer som vi hade förut hade inga problem med långa rundor och att träna på lite hårdare. Man får helt enkelt ha koll på sin hund och vad den klarar av och inte klarar av lika bra.
 
Sv: Hur långa promenader

Jag har låtit min hund röra sig långt mer än alla experter tillåter. Han har stort behov av att springa, och jag vill att han ska vara lycklig och göra det han tycker är roligt.
Saker man ska undvika är monoton rörelse, ex trava i samma tempo länge osv.

Har du hunden kopplad under dina raska promenader är det sämre än att låta honom springa lös. Enorm skillnad tycker jag!
 
Sv: Hur långa promenader

:bow:

Så har jag gjort med Atlaz också, många tips om att han bara ska ha korta promenader och vara lugn..

Jo men tjena, kul att ha en understimulerad Grandis hane inomhus :angel:

Däremot har jag honom sällan kopplad under promenaderna, han får kuta,gå eller trava i sin egna takt..
 
Sv: Hur långa promenader

Ungefär lika kul som att ha en understimulerad Boris inomhus kan jag tänka mig :eek: ;)
 
Sv: Hur långa promenader

Min hund är 10 månader och han måste ha långrundor för att vara någotsånär lugn och jag har honom lös så att han tar det i sin egen takt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 601
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 148
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp