Hur långt mellan jobb och förskola/dagmamma?

Vår situation är allt annat än optimal eftersom vi båda åker kollektivt (dvs. Måste passa tågtider vilket kan förlänga restiden om man måste hämta akut på dagis). Sambon har 1 timma 15 min enbart restid enkel väg till jobbet och jag har 45 min. Dagis ligger 10 min från hemmet med cykel.

Trots avstånden så har det fungerat väldigt bra hittills, men visst är vi sårbara om sonen behöver hämtas snabbt. 30 min med bil är inget jag hade oroat mig över. Bilen möjliggör ju dessutom att det inte behöver ta extra tid att ta sig till dagis pga att man måste invänta nästa tåg/buss.
 
Vår dagmamma bor 5 minuters promenad från oss. Lokalen som de är i några gånger varje vecka ligger typ 20 minuters promenad bort (kanske 10 minuter cykel, pappan cyklar ibland men inte jag). Sedan jobbar jag 20 minuter bort medan pappan går i skolan kanske 30 minuter bort.

Vi åker alltså alltid kollektivt (har ingen bil). Tycker det är jätteskönt att ha dagmamma nära (och att bo vid rätt spårvagnslinje ;) ).
 
Vi har valt en förskola 10 min med bil hemifrån. Vi har en förskola på krypavstånd hemifrån men valde bort den till förmån för den andra. Jag jobbar allt som oftast på annan ort 2h bort med bil. Pappan jobbar 0,5-1,5h bort beroende på rusningstrafik. Sonen går på skola på promenadavstånd till förskolan.

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 444
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 642
Småbarn Sonen är nu tre månader gammal och även fast det dröjer ett bra tag tills det är dags för honom att börja på förskolan, så har vi redan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 027
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp