Bukefalos 28 år!

Hur många djur i lägenhet?

Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är ju ingen optimal lösning för dem precis, men jag sa aldrig att de har det dåligt för det.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är en sak att skydda väggarna och tapeter mot urin, att tapeter drar åt sig lukt är en väldigt liten kostnad i sammanhanget. Går det däremot ner urin i betongbjälklaget så har du ett gigantiskt problem:

1 du blir vräkt för att ha missköt lägenheten

2 du blir med största sannolikhet även skyldig att återställa till ursprungligt skick. I detta läget kan det röra sig om 100-tusentals kronor för att ta bort sådana dofter.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Nja, dom har det nog rätt bra faktiskt. Dock är jag osäker på om jag får ha alla här, även om de är ute på balkongen.

Dock verkar det vara rätt luktfritt härinne, mamma har sovit här och hon är ingen djurmänniska (även om hon gillar djur) och jag frågade henne om lukten och hon sa att det inte luktade mycket. Hon kände ju att det luktade lite djur, men absolut inte någon stark lukt som störde. Syster var även här en stund och hon sa heller inget om att det luktade, och hon är rätt känslig och äckelmagad för sånt, så det är ju skönt iaf :)
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är en sak att det inte luktar nu, men ge det 14 dagar- en månad när du haft djuren där inne ett tag.
Och vad gör du med djuren på balkongen när solen gassar eller regnet vräker ner och det blåser samtidigt?

Hoppas du inte har någon balkonggranne under. Jag hade blivit tokig om jag fått spån och djurbajs på min balkong från grannen ovanför.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är en sak att det inte luktar nu, men ge det 14 dagar- en månad när du haft djuren där inne ett tag.
Och vad gör du med djuren på balkongen när solen gassar eller regnet vräker ner och det blåser samtidigt?

Hoppas du inte har någon balkonggranne under. Jag hade blivit tokig om jag fått spån och djurbajs på min balkong från grannen ovanför.

Precis vad jag också tänkte på...om det redan "luktar lite"...
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Jag bor på andra våningen, endast sex lägenheter i huset. Ingen bor nedanför. Skogen är ungefär 10 meter från huset så det är inte i stan heller.

Varför skulle det lukta mer efter ett tag? Har haft kaniner och marsvin i flera år, det har inte luktat mer efter några veckor. Möjligtvis om man inte byter/mockar i buren. Men det är ju självklart. Att det "redan" luktar djur (var väl iofs spån och hölukten som de kände lite svagt om de tänkte på det) är ju inte konstigt, jag har ju haft kaniner och marsvin härinne i flera månader.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Och vad gör du med djuren på balkongen när solen gassar eller regnet vräker ner och det blåser samtidigt?


SJÄLVKLART har djuren skydd mot regn, blåst och sol :crazy: Varför skulle de inte ha det? För att de är flera stycken? Jag hänger nog inte riktigt med här... Skulle det vara okej om en ensam kanin sitter ute i regnet/solen utan skydd? :crazy:
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det tar ett tag innan lukterna sätter sig, djuren kommer råka göra ifrån sig på fel ställen, det kommer dagar då du inte hinner mocka och byta bädd åt djuren direkt dom gjort ifrån sig...
Sen har du ju faktiskt alldeles för många djur.
Har du köpare på alla ungar? Brukar man inte se till att det finns köpare Innan man avlar fram nya kaniner?

Och min balkongfråga? När solen gassar eller det spöregnar och blåser? Har varit många sådana dagar denna sommar.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Jag menade att har du skydd mot sol och regn alltid nu? Och skydd så dom inte råkar hoppa över?
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

vad säger hyresvärden? Hade den godkänt detta hade ju aldrig frågan ställts. Men det är som sagt din ensak om du vill behålla din bostad.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det tar ett tag innan lukterna sätter sig, djuren kommer råka göra ifrån sig på fel ställen, det kommer dagar då du inte hinner mocka och byta bädd åt djuren direkt dom gjort ifrån sig...
Sen har du ju faktiskt alldeles för många djur.
Har du köpare på alla ungar? Brukar man inte se till att det finns köpare Innan man avlar fram nya kaniner?

Och min balkongfråga? När solen gassar eller det spöregnar och blåser? Har varit många sådana dagar denna sommar.

Göra ifrån sig på fel ställen?

Det tar ungefär 5 minuter att mocka alla fyra burarna, det hinner jag nog även om jag har bråttom :grin:

Jag håller inte med om att jag har för många djur. För många djur i lägenhet däremot, men där har jag inte sagt emot. Det är en paniklösning som förhoppningsvis inte varar länge. Ett par veckor kanske som högst.

De uppfödare jag känner föder upp och lägger ut annons. Känner ingen som hittar köpare till alla kullar redan innan de är födda faktiskt. Sen verkar det finnas gott om folk som ångrar sig i sista stund och struntar i att höra av sig.

Angående sista frågan så är den redan besvarad...
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Jag har inte tänkt ha alla kaniner här i flera år. Det är en snabblösning då stallägaren till stallet jag skulle ha dom i "kom på" att hen hade katter som kunde komma in i boxarna och ta kaninerna.

Men det måste vara enkelt att åtgärda det- ett svetsat galvat nät som sätts upp noga- där tar inget katt sig igenom.

Och ja, djursamlare klingar negativt- en dag har en person för många djur och inte tillräckligt med plats o tid för alla så skötseln o hållningen blir sämre...o sämre.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Jag menade att har du skydd mot sol och regn alltid nu? Och skydd så dom inte råkar hoppa över?

Ja varför skulle de inte ha det nu? Jag har satt kompostgaller på räcket som extra säkerhet så de inte kommer över.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

10 kaniner, 2 marsvin och 2 hundar på 40kvm
shocked-smiley-33326281168.gif
Herrejisses!!! Om man nu ska bortse från hur opassande det hela låter så kan det knappast ens vara lagligt. Jag tvivlar på att du kommer få tillstånd från din hyresvärd.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Men det måste vara enkelt att åtgärda det- ett svetsat galvat nät som sätts upp noga- där tar inget katt sig igenom.

Och ja, djursamlare klingar negativt- en dag har en person för många djur och inte tillräckligt med plats o tid för alla så skötseln o hållningen blir sämre...o sämre.

Nja, de kan krypa under boxen samt att det är öppen box utan galler på ovansidan. Så det kan nog bli rätt krångligt.

Platsen är tillräcklig, de flesta har större (förutom två som är bara någon cm över minimumet) utrymme än vad föreskrifterna säger. Däremot är det för många djur för att ha såhär då jag är rädd att det ramlar ner bajspluttar på backen nedanför också. Men att skötseln skulle bli eftersatt håller jag inte med om. Det är just det jag anser är "djursamleri", när skötseln är eftersatt och man mest bara har djuren utan att tänka alls på hur de har det.

Som sagt, de har tidigare varit i stall (hästboxar). Nu när de skulle flyttas så kom stallägaren till nya stallet på att katterna kunde komma in i boxen ett par dagar innan flytten. Så det är inget jag hade planerat utan det var, åter igen en paniklösning.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Nja, de kan krypa under boxen samt att det är öppen box utan galler på ovansidan. Så det kan nog bli rätt krångligt.

Det är inte vare sig svårt eller krångligt- jag har öppna boxar o gör så när jag vill stänga ute någon katt. Man sätter helt enkelt reglar ända upp till tak o nätet på, om det är öppet längre ner så nätar man det också. Nätet är omöjligt för en katt att vika så det blir helt säkert.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är just det jag anser är "djursamleri", när skötseln är eftersatt och man mest bara har djuren utan att tänka alls på hur de har det.

Fast det som kännetecknar djursamleri är även att djurägaren inte ser begränsningar o de brister djurhållningen faktiskt innebär.

Jag skulle blivit vansinnig faktiskt om de hus vi hyrt ut blev fullt med kaniner, och jag skulle inte vilja bo där därefter- alltid är det någon som pinkar o skvätter när de får springa lösa , alltid är det någon plutt som rullar iväg o hamnar i en skåra på en list eller liknande-o då luktar.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Det är flera meter högt tak. Jag tror knappast stallägaren hade velat att vi bygger om "halva stallet".
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 093
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 336
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp