Bukefalos 28 år!

Hur många djur i lägenhet?

Sv: Hur många djur i lägenhet?

Fast fyra kaniner anser jag nog inte är "en massa kaniner". Jag själv anser att kaniner ska få vara iaf två, om man inte är hemma väldigt mycket eller har tex marsvin som sällskap.

Och angående skvättandet så kan även en kanin skvätta. Och det finns människor som har sin kanin lösa i lägenheten/huset hela tiden, den lär ju pinka ner betydligt mer.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Kaniner och marsvin ska inte hållas ihop för att ge sällskap till varandra.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Ska ta bilder på de stackars djuren...

Det tycker jag :D

För övrigt tycker jag personligen att det hela inte är något att hetsa upp sig över så länge de enskilda individerna MÅR BRA och det handlar en akutlösning för en kort tidsperiod.

...och för att inte någon ska haka upp sig... Självklart står man för omkostnaderna ifall bostaden blir påverkad på något vis.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Här kommer iaf två bilder.

Två större inneburar. L: 116 cm, B: 55-60 cm (kommer inet ihåg exakt nu bara för det) och höjden är 65 cm. På översta är en hona med små ungar och undr är det en vuxen hane. Dom står precis intill ett fönster som är öppet så det är bra ventilation.

33147248.jpg



Nästa bild är på en av "balkong burarna" som de har som skydd mot regn, sol och vind. Tyvärr dålig bild, ska se om jag kan ta bättre imon. De har även en vält soptunna som de kan gå in i. Hanarna som är ute har dock "bara" en bur de kan söka skydd i.

33147250.jpg


Sen är det två burar till inne som är vanliga inneburar som är drygt 50*50*100 där det är två hanar och två marsvin.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Ja självklart får jag ju stå för om de tar sönder något. Men det gör man ju med en valp som kissar, bajsar inne och eventuellt tuggar sönder något också :D

Det är plastmatta på golvet, så ingen hetsar upp sig om att ett nytt fint parkettgolv går sönder också :angel:
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Kaninen kan skada marsvinet oavsiktligt då den stampar.

Fast alltså, förlåt... Men jag orkar inte riktigt:D

Jag har haft marsvin som slagits så den ena blev blind och av med ena örat. Och även andra med mindre småsår och söndriga öron. Har däremot under alla åren som jag haft kanin och marsvin ihop ALDRIG någonsin haft så mycket om ett endaste litet sår.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Fast snälla nån, ska jag tvinga dom att inte sitta tillsammans nu också? :crazy:
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Och angående skvättandet så kan även en kanin skvätta. Och det finns människor som har sin kanin lösa i lägenheten/huset hela tiden, den lär ju pinka ner betydligt mer.

Ju fler kaniner man har destu större skvättrisk-både kiss o knort-hanar känner lukt av honor vice verca.
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

Jag ska på allvar sätta de i små separata burar för att du inte tycker att de ska få möjligheten att sitta tillsammans?

Nej, du får väl ha tillräckligt stora burar! På bilden ser det ut som om kaninerna kan gå utanför den lilla buren, men att det bara är i den de har skydd mot regn och sol.

Oavsett hur kort tid du har kaninerna så här så är det helt vansinnigt! Tycker du själv att det känns ok?

Vad har du för botten i den nedre inneburen? Fleecefilt?
 
Sv: Hur många djur i lägenhet?

kl

Alltså stopp nu! Det har blivit väldigt hackigt i den här tråden tycker jag.
TS är medveten om att situationen är långt ifrån optimal och säger sig redan jobba för att minska djurantalet i lägenheten, jag förutsätter att aveln ligger på is så inga nya parningar sker innan allt är ordnat. Tills vidare försöker TS så gott hon kan att göra det bästa för sina kaniner och andra djur och har faktiskt tagit till sig av råd hon fått här. Att omvandla balkongen till en box låter t ex som en utmärkt idé, där har de möjlighet att röra sig och flera (som jag fattade det) krypin att ta skydd i.
Skärp er nu, en del av er hackar faktiskt på precis allt ni kan komma på, trots att TS redan svarat på hur hon löst det!
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 093
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 336
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp