Hur många här har mist en hund för tidigt?

Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Nämen Tippan, det var faktiskt ett tag sen, så sååååå synd om mig behöver du inte tycka.

Som tur är så har jag inte blivit sådär jättehönsig efter det, fast visst fick jag panik i början och min lilla Mixie levde sitt första år i koppel, eftersom jag trodde att hon skulle springa iväg och dö... Och visst hatar jag när andra ska hålla mina hundar och såna saker, men som tur är så tänker jag numera bättre utan koppel är med koppel. Det är ju lätt att man blir överbeskyddande och pjåkar supermycket med dem, men det är väl kanske jaktmänniskan i mig som kommer fram;)

//E
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Jomen du var ju faktiskt inte så gammal när det hände. Får jag tycka såå synd då?? :D

Jag har umgåtts lite förmycket med mindre barn på sista tiden :angel: Jag kan ju bara tänka mig... Nä usch...
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Jag! Tre stycken...

Den allra värsta för en vecka sedan. Min cockertik avlivades tidigt på eftermiddagen onsdag 25 maj. Jag märkte att hon var trött och hade feber på måndagskvällen, så förloppet var snabbt. Vi hade varit ute och spårat på söndagen och hon gick som tåget. Symptomen kom under måndagen. Vi kom in på Ultuna kl. 19.50 på redan på måndagskvällen, men hon dog i autoimun anemi. Vad som triggade imunförsvaret att angripa hennes egen kropp lär jag aldrig få veta. Hon hade inte varit sjuk en dag i sitt liv innan hon blev dödssjuk och dog vid 2 år och 8 månaders ålder.

Med denna underbara hund gick så många planer om intet. Men livet går vidare.

Jag har gjort en minnessida till henne på min hemsida: www.bluerunes.com

Sen dog min första cocker spaniel i en autoimun sjukdom han med. Han blev bara fem år. Inte heller i detta fall vet vi vad som orsakade sjukdomen.

Och vår första borzoi dog i plötslig vinthundsdöd. Vid 2 år och 9 månaders ålder föll hon död ner. Obduktionen visade cirkulationskollaps, men vad som orsakade denna vet vi inte.

Det hela är vidrigt, men vi har två borzoier nu (den första dog 1999) och en ny cocker kommer i nästa vecka.

Indy
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Jag hade en vi fick ta bort i epilepsi när han var 2 år.....det var jättehemskt och jag tnker ofta på honom fortfarande...han var född 2000

fast åt andra sidan hörde jag att en kompis tog bort sin ena hund härom dan...en blandras med 8 olika raser i såg ut som en stor spets i labbestorlek...han blev 18 år :bow:
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Min kompis har en katt född 1987... (På tal om annat, eller jag måste vara lika häftig...)
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Fint!! Kul att se en bild på dig också!
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

vi avr tvungna att avliva våran BCtik när hon var cirka 1,5år.
Hon hade exokrin pancreas insufficiens (stavning??)
Hade henne från valptiden typ...var jätteledsen när hon avlivades..och är fortfarande...det är inte lätt att förlora ett djur man älskar.
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Min gammelkatta är också född 87 och lever än :D
fast katter kan ju bli gamla....
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Blir de? Jag är INGEN kattmänniska. Så jag vet inte så mycket. Trodde inte att de blev så gamla... Han känns verkligen som från en annan värld... När han föddes var vi 14 år och tänkt så mycket som har hänt sen dess *jisses* Ja inget blev väl som man trodde...
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Usch vad hemskt. Det är verkligen mardrömmen!

Flexikoppel innebär också en risk (jag har det iofs själv) så som jag ser att det ofta används, dvs, nästan helt utsträckt i sin fulla längd trots att de går utmed en bilväg: Tänk om hunden får för sig att springa åt sidan ut i trafiken. Det hände för övrigt Lena Nymans hund när den var ute och gick med sin dagmatte. :crazy:
 
Sv: Hur många här har mist en hund för tidigt?

Vi hade en blandrashane då jag bodde hemma och han blev överkörd då han var 2 år gammal. Det var förjävligt och mamma och pappa lovade sig själva att aldrig skaffa någon ny hund men helt plötsligt satt dom där med en groenendael tik som behövde omplaceras.Hon vann deras hjärtan och har nu bott där sen hon var nästan 2 år och är nu 9 år gammal.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 737
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 725
Senast: YlvaG
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 433
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 197
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp