Bukefalos 28 år!

Hur mycket ridvana för ridläger?

1

134643

Jag har ingen aning om vart på Häst jag ska lägga det här, brukar vara inne på hund ;) Någon får väl flytta den ifall jag är helt ute och cyklar..

Frågan är iaf; Hur mycket ridvana tycker ni behövs för att anmäla sig till ett ridläger?
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Det beror på lägret och dess upplägg ;)
Taffsnäs (där jag varit 3ggr) kräver minst ett års ridvana.
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Hah, såklart ;)

Men på deras hemsida står det inget om det :|
Så jag antar att det inte spelar någon roll (?)
Jag har typ 1.5 års ridvana, så det borde ju gå. Det är ju liksom deras fel att de inte skrivit något ;)
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Ring och fråga :idea:

Främst för din egen skull, jag hade nog i alla fall inte tyckt att det var speciellt roligt att komma in i en grupp med ryttare som var långt över min egen nivå och där övningarna är planerade för någon som kommit betydligt längre i sin ridning. :p
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Ehm, jag hade nog ett av mina svagare ögonblick och anmälde mig :crazy:
Ibland vet jag inte riktigt hur jag tänker :p

Men det ända som står på hemsidan som kan ha någon betydelse är " Vi kombinerar undervisningen med dressyr, markarbete, hoppning, uteritter,bad, lekar och gångartsridning.
Varje elev får sätta sina speciella mål och önskningar. "

Sen har jag praoat där och ridit turridning flera gånger och vet att hon som håller i det är jättesnäll och verkar kunna anpassa väldigt bra på vad man vill/kan.
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Hur länge man ska ha ridit beror nog lite på var ridlägret är. På ridskolan jag rider på kommer jag inte ihåg då det är så länge sen jag själv var på ridläger. Men man delas in i 2 grupper efter hur länge man ridit oh hur duktig man är. Kan nog tänka mig att det är så på fler ställen.
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Hon (och lägren!) är toppen, du behöver inte oroa dig. Det stod i mina papper iaf, men du har ju över ett år så oavsett så klarar du dig ;) Det är ju helt enkelt så att man måste kunna hantera hästen i ibland rätt stora grupper/led ute på uteritterna.
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Ska du också dit eller har du vart där tidigare? :D
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Var där...hm..2004, 2005 och 2006. Min mor köpte en häst därifrån i vintras, men fick tyvärr återlämnas pga hennes makes allergi (då var jag med och provred, hämtade, återlämnade).
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Okej :D
Trist att du inte skulle dit nu, jag ska dit ensam :crazy:

Är typ livrädd för att jag inte ska hitta några jag kan va med, annars får jag vara ensam i 4 nätter D:
 
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Oh, du anar inte hur mycket av min arm jag skulle ge för att få tillbringa bara en helg där i sommar. Tyvärr är jag 20år (= hm, lika gammal som vissa av ledarna var när jag var nere) och jobbar hela sommaren :(

Meen du, jag åkte (utan undantag) på 11 dagarslägren, och första gången åkte jag alldeles ensam och helt vilsen. Det kommer att bli härligt! ;) Pussa Kastor och hela omgivningen och allt allt allt från mig!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket ridvana för ridläger?

Jaha, du var så "gammal" xD

Ja, jag hoppas det! :D
Okej, massor med pussar ska utdelas!! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 385
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 833
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 356
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Testamente

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp